Sandra 3 622 4 Skrevet 30. januar 2013 #1 Del Skrevet 30. januar 2013 For en stund siden leste jeg en morsom "språkquiz" som gikk ut på å tolke noen steninger skrevet på oslomål fra østkanten / groruddalen. Jeg husker jo ikke setningene nå, men ordene er trukket sammen og av typen: Skrinn = Skarru' inn Krå = Hakke rå Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice 0 0 Skrevet 30. januar 2013 #2 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) For en stund siden leste jeg en morsom "språkquiz" som gikk ut på å tolke noen steninger skrevet på oslomål fra østkanten / groruddalen. Jeg husker jo ikke setningene nå, men ordene er trukket sammen og av typen: Skrinn = Skarru' inn Krå = Hakke rå Håper noen kan hjelpe meg! I farten kommer jeg på disse: hakkesetta (har ikke sett henne), driverumea (hva driver du med da). Endret 30. januar 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra 3 622 4 Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 19. februar 2013 Takk Arabella! Hadde håpet på flere svar! Skrinn = Skarru' inn Krå = Hakke rå Hakkesetta = Har ikke sett henne Driverumea = hva driver du med da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå