Gå til innhold

Blødning etter celleprøve


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor lenge etter celleprøve er det vanlig å blø? (Jeg er ikke gravid). Jeg tok GU med celleprøve i går - og blør fortsatt - ikke mye, men må bruke innlegg. I tillegg kom det masse vann eller lignende (ble skikkelig våt) ca en time før jeg begynte å blø. Kan også si at så vondt har aldri celleprøve vært tidligere. Måtte nesten be legen stoppe når han trykte på magen min for å kjenne på livmor o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri blødd mer enn et tørk etter celleprøve.

Siden du også hadde så vondt, så kanskje han var veldig hardhendt og har skrapet av for mye. I såifall så vil det være blod i prøvene og de vil nok ikke bli godkjente. Var det fastlegen din som gjorde det?

Anonym poster: 4539f3f9685f4f32afee1381b0744645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensmurringer når celleprøven pågikk, men ikke vondt.

Blødde derimot nesten 2 dager etter. :-) Men jeg blør fort, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blødd mer enn et tørk etter celleprøve.

Siden du også hadde så vondt, så kanskje han var veldig hardhendt og har skrapet av for mye. I såifall så vil det være blod i prøvene og de vil nok ikke bli godkjente. Var det fastlegen din som gjorde det?

Anonym poster: 4539f3f9685f4f32afee1381b0744645

Nå har jeg endelig stoppet å blø tror jeg, kom litt rød tykk utflod tidligere i dag - etter en natt med bare brun spotting. Ser ut som det har gitt seg nå. Ja - var fastlegen som gjorde det, men det har ikke vært et problem før. Er litt redd for at det skal være noe galt der siden det gjorde så veldig vondt, tenk om ikke celleprøven fanger det opp?

Ellers må jeg poengtere at det var trykkingen og kjenningen på livmoren som gjorde mest vondt - dette ble gjort før celleprøven...Men kanskje jeg spente meg for mye? Nebbet gjorde også vondt, men tenker at det kanskje var fordi jeg spente meg ekstra etter at det hadde gjort så vondt med all trykkingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes vondt ut!

Kan godt være legen var for hardhendt.

Selv pleier jeg å puste inn og ut med magen under slike undersøkelser, det kan hjelpe på.

Anonym poster: b87fc14ce21c4e176981a19ed1f8fb7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig stoppet å blø tror jeg, kom litt rød tykk utflod tidligere i dag - etter en natt med bare brun spotting. Ser ut som det har gitt seg nå. Ja - var fastlegen som gjorde det, men det har ikke vært et problem før. Er litt redd for at det skal være noe galt der siden det gjorde så veldig vondt, tenk om ikke celleprøven fanger det opp?

Ellers må jeg poengtere at det var trykkingen og kjenningen på livmoren som gjorde mest vondt - dette ble gjort før celleprøven...Men kanskje jeg spente meg for mye? Nebbet gjorde også vondt, men tenker at det kanskje var fordi jeg spente meg ekstra etter at det hadde gjort så vondt med all trykkingen?

Vil tro du spendte deg om det var vondt, ja. Og trykkingen kan også gjøre vondt om du måtte på do, har mageproblemer, er premenstruell, engstelig, etc.

Anonym poster: 8f27c20c9379d7613f007ff5f3680bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg endelig stoppet å blø tror jeg, kom litt rød tykk utflod tidligere i dag - etter en natt med bare brun spotting. Ser ut som det har gitt seg nå. Ja - var fastlegen som gjorde det, men det har ikke vært et problem før. Er litt redd for at det skal være noe galt der siden det gjorde så veldig vondt, tenk om ikke celleprøven fanger det opp?

Ellers må jeg poengtere at det var trykkingen og kjenningen på livmoren som gjorde mest vondt - dette ble gjort før celleprøven...Men kanskje jeg spente meg for mye? Nebbet gjorde også vondt, men tenker at det kanskje var fordi jeg spente meg ekstra etter at det hadde gjort så vondt med all trykkingen?

Jeg har alltid hatt vondt ved trykking på magen også ved vaginal ultralyd, som jo skal være smertefritt. Men de finner ingenting galt, har til og med hatt lapraskopi pga smerter. Så det behøver ikke å være noe galt selv om det gjør vondt.

Om det er for mye blod i prøvene så vil de be om nye prøver. Er de i tvil vil de også be om nye prøver.

Anonym poster: 4539f3f9685f4f32afee1381b0744645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk livmorhalsen konisert (delvis fjernet med laser) for noen år siden, pga celledeling. Har derfor vært mye inne til celleprøver etter dette. Det jeg har merket er at blødningene/ubehaget med undersøkelsen varierer etter hvor jeg er i syklusen. Man er varierende øm i livmor og deromkring alt etter hvilken tid i mnd prøven blir tatt. Og er ikke prøven god nok, altså inneholder f eks for mye blod, så får du beskjed om å komme inn og ta en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...