Gå til innhold

Hormoner i ubalanse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har idet siste blitt litt obs på dette med hormonell ubalanse, og lurer på om noen har noen erfaringer? Jeg har nå blitt 24 år, og har gått på p-piller i 3 år og minipille det siste halvannet året. Men før jeg begynte på p-piller hadde jeg aldri regelmessig mens (4/5 år før jeg begynte på prevensjon), og nå på minipille (cerazette) er jo sykluser helt bonanza, men det vet jeg er vanlig på cerazette.

Det jeg lurer på, er om det er noen andre "symptomer", eller hva jeg skal kalle det, og om det er noe man burde sjekke opp i?

Anonym poster: 007c02a71299a16a0df6c4ec9881e1a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk problemer med mine hormoner for ca 4 år siden; var konstant sliten og trøtt, kvalm, lyssky, hadde hodepine osv. Gikk en stund før jeg fant ut hva det var, og det var et hormon som kalles prolaktin som var forhøyet. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på det, og jeg reagerte tydeligvis veldig. Jeg måtte slutte på p-pillene jeg gikk på, men kunne snart begynne igjen uten at det skulle ha noe betydning (fikk beskjed av hormonlege).

Jeg ble dårlig igjen i høst, men fant heldigvis raskt en løsning :) Men dersom du er bekymret for det, burde du ta en tur til legen og ta en blodprøve for å sjekke. Det er bedre enn å gå å lure :)

Og ja, cerazette gir helt forferdelige sykluser (det gjorde det på meg også). Kan hende det bare er de som spiller et puss.

Håper det ordner seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...