Gå til innhold

Dere som er plaget av hemorider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som er plaget med hemorider, hva har dere gjort for å bli kvitt dette? For å unngå utbrudd osv. Har hørt at operasjon av og til ikke fungerer. Når ikke en gang det fungerer, hva kan bli gjort da? Hvordan er det på arbeid med disse plagene? Hvordan er livene deres med smertehelvete?

Anonym poster: 43b097f9534516e81db6265016897c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer når det er vondt. Om man drikker mye vann, spiser fiberrik mat, får mosjon osv så burde man klare å holde det i sjakk.

Pass på å ikke sitte for lenge, ikke stå stille for lenge heller. Det finnes kremer du kan smøre på om du har utvendige hemoroider, de lindrer og skal få hemoroidene til å trekke seg sammen. Innvendige hemoroider kan fjernes, det kan utvendige og, men ved fjerning av utvendige oppstår det ofte komplikasjoner i form av at såret ikke vil gro så det er ikke anbefalt.

Alt i alt så er det viktig å ha en sunn livsstil :)

Anonym poster: f59d070d546a50100edfbd2eea81287b

Skrevet

Jeg merket at jeg fikk utbrudd da jeg for eksempel stod og klippet hår en god stund... Noe må man prøve. Jeg har sikkert utbrudd en gang i uken.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

UIhm, jeg har aldri hatt hemoroider, men jeg fikk høre dette fra en venninne som hadde snakket med legen sin angående tilbakevendene hemoroider:

Hvis du sitter på huk når du bæsjer, så reduserer du dramatisk risikoen for å få hemoroider. Klosettene vi bruker er ikke laga for å sitte på huk, så du må improvisere litt. Du kan for eksempel sette deg som vanlig på do, og sette en 10-liters bøtte på hodet rett forran doen, og så setter du føttene oppå. Da får du knærne høyere opp, og du vil merke at det er mye mer naturlig å bæsje. Folk som bor i land hvor det er vanlig å bæsje på huk (asia spesielt) har nesten ingen problemer med hemoroider! Så det er jo bare å prøve!

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet

haha, blir spennende å prøve :P

Skrevet

Jeg fikk mine mest plagsomme hemoroider i svangerskapet. Hudfoldene etter tre av dem er igjen. Jeg vet jeg kan få de operert bort, men har ikke så veldig lyst siden jeg vet det lett kan oppstå komplikasjoner.

Etter svangerskapet så får jeg fortere hemoroider, men de går greit bort med bruk av scheriproct. De kommer stort sett når jeg har diaré. Og siden jeg har en sensitiv mage så skjer det relativt ofte.

Anonym poster: 1d5ba811ded295fd74abd17a885eabed

Skrevet (endret)

Jeg fikk mine mest plagsomme hemoroider i svangerskapet. Hudfoldene etter tre av dem er igjen. Jeg vet jeg kan få de operert bort, men har ikke så veldig lyst siden jeg vet det lett kan oppstå komplikasjoner.

Etter svangerskapet så får jeg fortere hemoroider, men de går greit bort med bruk av scheriproct. De kommer stort sett når jeg har diaré. Og siden jeg har en sensitiv mage så skjer det relativt ofte.

Anonym poster: 1d5ba811ded295fd74abd17a885eabed

Jeg opererte bort hudfoldene OG hemoridene inni analen. Synes de var så stygge og plagsomme at jeg bestemte meg for å bare gjøre det... Pluss at de var så store at de var ubehagelig.

Jeg var så nervøs så jeg fikk narkose, og da jeg våknet fikk jeg vite at operasjonen bare tok 18 minutter. Han som opererte meg bestemte seg for å ikke sy igjen noe som helst siden han mente det grodde fortere på den måten.

Jeg skjønner ikke hva du mener med komplikasjoner? Jeg kan ikke si at jeg er så veldig fornøyd med resultatet, men det er MYE bedre enn det det var. Jeg hadde sikker bare veldig store forhåpninger om hvordan det skulle bli. Da smerten etter narkosen var gått bort var nesten ikke smerten til å holde ut heller. Min første do besøk var helt brutal. Tenk deg at du har åpne sår både innvendig og utvendig, også kommer det avføring pressende ut. Huff. Men det er bare å vaske seg godt å slappe av de første dagene.

Kan ikke si at jeg ønsker å gjøre det igjen. Men har veldig lyst til at det skal være fint der nede. Høhø.

Endret av vimp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...