Gå til innhold

Date i Oslo sentrum, bil eller buss?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor på Strømmen og skal på en date i Oslo sentrum, Majorstuen-området. Er rasksest å komme seg dit med bilen, men er det veldig(les:umulig) å finne seg parkering der om man ikke er lokalkjent?

Anonym poster: c22d71166edfd0d1c11232dbf93ca33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall et stort parkeringshus rett ved siden av Colosseum. Gateparkering er nok også mulig, men du kan jo alltids være uheldig. Koster litt penger i parkeringshuset, selvsagt, men neppe mer enn kollektivtrafikken.

Anonym poster: 18107291aadb59c0c0863fda4fd319f0

Skrevet

Det er i hvert fall et stort parkeringshus rett ved siden av Colosseum. Gateparkering er nok også mulig, men du kan jo alltids være uheldig. Koster litt penger i parkeringshuset, selvsagt, men neppe mer enn kollektivtrafikken.

Men er det generelt risikabelt med gateparkering? Tenker i forhold til hærverk, tyveri av bil etc. Jeg vil absolutt foretrekke å kjøre, slik at jeg kan sitte og sminke og børste meg litt i bilen noen få minutter etter at jeg har funnet meg en plass å parkere. Mye bedre enn å komme heseblesende fra buss eller t-bane....

Men er det bare et parkerinshus i nærheten(Colosseum som du nevnern)?

Anonym poster: c22d71166edfd0d1c11232dbf93ca33f

Skrevet

Det er ikke risikabelt, nei. De fleste parkerer tross alt bilene sine gatelangs, det står titusener av biler i indre Oslo. Jeg (og foreldrene mine da jeg bodde hjemme) har parkert midt i indre by i 22 år, og har aldri opplevd noe verre enn at noen har plassert en flyer med reklame for en café ved vindusviskerne :) Heller aldri hørt om at det har skjedd noe med bilene til noen jeg kjenner.

Jeg nevnte det parkeringshuset bare fordi det er så godt som garantert plass, da det er snaut 500 plasser der. Det finnes noen små parkeringshus i området også, bl.a. et ved øverste Deli de Luca i Bogstadveien, samt et med snaut 200 plasser et godt stykke nede i Bogstadveien (krysset mellom Bogstadveien og en vei kalt Underhaugsveien. Det er også ofte noen ledige plasser utendørs foran Chateau Neuf. Ellers finner du sikkert et sted å stå gatelangs bare du kjører et par runder :)

Skrevet

Det er en stor parkeringsplass ved Frognerparken (bak Colosseum) og der er det gratis etter 17.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...