Gå til innhold

Hva sier man?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kollega i en frivillig organisasjon, som jeg ser ca. èn gang i uken, mistet faren på torsdag.

Hun fylte nettopp 18 år, og farens død kom som en overaskelse. Hverdagene gikk som normalt til han fikk hjerteproblemer, og døde samme kveld.

De bodde sammen og hadde et godt forhold.

Selvfølgelig syns jeg svært synd på denne jenta, spesielt når det kom helt plutselig.

Siden jeg er svært dårlig på slike "kleine" situasjoner, vil jeg gjerne kondolere på facebook, slik at jeg unngår det verste face to face.

Jeg begynte i stad å skrive, men det er litt vanskeligere enn jeg hadde trodd.

Dette er hva jeg kom opp med:

"Hei, Thea!

Jeg hørte om det fæle som har skjedd. Dette må være svært tungt for deg, så jeg håper du kommer deg gjennom det!

Jeg kondolerer så mye.

Håper vi sèes igjen snart, og at du har det så bra som du kan ha det.

Stor klem!"

Målet mitt med tråden er altså; please hjelp meg med formuleringen og valg av ord og setninger! Hva sier man?!

Anonym poster: 2b7e345318d807405e624c55ca40b994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og, oh, om det betyr noe, så er jeg 21. Vi er ikke bestevenner, men har en god tone :)

Skrevet

Synes du kan droppe de to første setningene og ordet kondolerer (det er så kaldt, og det er tross alt en 18 åring vi snakker om her)

"Hei thea! Jeg tenker på deg og håper du har det så bra som du kan ha det. klem "

Anonym poster: 731cc7f96f45fc4421cb63b50bd1437b

Skrevet

Synes du kan droppe de to første setningene og ordet kondolerer (det er så kaldt, og det er tross alt en 18 åring vi snakker om her)

"Hei thea! Jeg tenker på deg og håper du har det så bra som du kan ha det. klem "

Anonym poster: 731cc7f96f45fc4421cb63b50bd1437b

Takk for tips! Jeg har alltid syntes ordet "kondolerer" er litt rart og kaldt, men har bare følt at det er det man sier.

Skrevet

Kondolerer er for meg litt upersonlig og som ung følte jeg det var veldig fremmed ord å bruke. I slike stunder er litt mere personlig ord veldig kjærkomment. Vær så personlig som du føler du kan være.

Feks. Kjære Thea. Jeg er svært lei meg på dine vegne og håper du får all den støtten du trenger nå. Jeg er her for deg hvis du trenger noen å snakke med. Hilsen xxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...