Irja Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Vi skal gifte oss i utlandet til sommeren. Invitasjonene er sendt ut (tenkte det var greit å være ute i GOD tid pga. flybilletter osv) og alle har takket ja. I invitasjonene var det ikke så mye informasjon til gjestene. Vi har informert om hvor vi skal bo (bynavn), hvem dag selve bryllupet er, at vi betaler fly og opphold. Ellers vet de lite. Har tenkt å lage en hjemmeside hvor vi blandt annet informerer om flytider, (de vet kun hvem dag det er tur/retur, siden billettene ikke var bestilt før folk svarte - naturlig nok) at vi ordner transport fra flyplassen til huset vi har leid, hvor og når vielsen skal være (dette vet vi ikke enda) ønskeliste og at vi gjerne vil ha gavene før/etter bryllupet (greit for både gjester og oss å slippe gaver i koffertene!) Hva mer bør vi informere om? Vi skal ha middag i hagen til huset. Skal vi skrive det? Hva ville dere likt å visst? Skal sies at det er et intimt bryllup med 18 gjester, som vi alle treffer regelmessig - så det er avslappet stemning og prat om det i hverdagen.. :-)
Portvinpiken Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Som gjest vil jeg gjerne vite så mye som mulig, og erfaringsmessig så kan det sjeldent informeres for mye. Vi giftet oss i utlandet og hadde omtrent samme antall gjester som dere. Hadde ingen hjemmeside, men sendte ut en utvidet inbydelse som gjestene sier de satt pris på. Det var to A4 ark brettet slik at man fikk flere sider å skrive på. Her hadde vi en side (første siden) som var den formelle invitasjonen. På de to andre sidene hadde vi en side hvor vi skrev om selve programmet for dagen og praktiske opplysninger som transport, hva og når vi skulle spise/drikke (mottakelse og middag), og en av sidene var satt av til praktiske opplysninger om hvor gjestene skulle bo, adresse, transport til og fra flyplassen osv. Jeg synes så absolutt at dere skal skrive hvor middagen er osv. Tid og sted og hva som skjer er alltid nyttig å vite. Som gjest ønsker jeg som sagt å vite hvordan dagen min skal se ut og hva jeg kan forvente (skal jeg spise en stor frokost, blir det lenge mellom mat, er det mye ventetid osv). 1
Irja Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2013 Alle gjestene og vi bor i et stort hus hvor middagen også skal være, så ventetid.. Vel, da er det jo bare å tilbringe tid i huset som vanlig.. Vi vet ikke all info ennå, men siden invitasjonene allerede er sendt ut og alle har nett, tror jeg vi oppretter en hjemmeside med info. Flynummer, flytider Transport fra flyplassen Link til huset vi her leid. Adr Klokkeslett/sted for vielsen Mottakelsen/velkomstdrinkene blir servert i Hagen kl ... Middag kl ... Mer info som trengs?
Furstina Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Nu vet jag inte vart ni ska resa men generell kort info om resmålet är kanske också bra: Valuta, om de tar kort, om det finns butiker i närheten, väder, pass/visum, vaccinationer etc. Går det att bada? Bastu? Men det beror ju på vart ni ska åka. Jag håller annars med Portvinspiken: mer info är bra. Heller mer än för lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå