Gå til innhold

Kompisguiden

Fremhevede innlegg

Gjest lekebøll
Skrevet

Nettopp. Derfor synes jeg det er feigt at så mange ikke tør å stå for det de sier når de skal klage.

Jeg synes ikke man "står for" så mye om man er bruker heller.

Akkurat det synes jeg er ett fett, bare man ikke blir mer usaklig fordi om man logger seg ut. Noe jeg over hodet ikke kan skjønne at man skulle bli, i og med at vi da igjen er anonyme uansett!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

det er jo greit da, at dere synes at ting er bare sommerfugler og blomster her inne.

men, vit da, at ikke alle synes det er sånn.

Gjest lekebøll
Skrevet
det er jo greit da, at dere synes at ting er bare sommerfugler og blomster her inne.

men, vit da, at ikke alle synes det er sånn.

Poenget er vel heller at jeg driter litt i om det IKKE er "bare sommerfugler og blomster". :wink:

Det er ikke nødvendig å ta alt personlig.

Skrevet
Det er ikke nødvendig å ta alt personlig.

kanskje spesiellt ikke på en diskusjonsside på internett der alle er anonyme?

Skrevet

Jeg synes ikke alt er bare sommerfugler og blomster. Og i det siste har det vært litt ekstraordinært, Px2 som mange synes er til stor plage når de brer seg utover alt av tråder med det de ønsker å diskutere. Da har de fått litt hard medfart innimellom. Men det er ikke verre enn at hvis de går inn i en diskusjon med åpent sinn og respekt og lydhørhet for motdebattanter (som er utgangspunktet for at folk skal få til en god debatt) så går det helt fint. Ingen krasse kommentarer som henger med. Det er kanskje dette du har reagert på?

Men, det er klart man merker seg navn og hvorvidt denne personen pleier å skrive ting du synes er interessant å lese. Man har kanskje sammenfallende interesser for hva man liker å diskutere. Men det betyr ikke at man ikke leser andre tråder som har interessant tittel! Temaet er viktigst, ikke bruker. Om du er sår for at du kanskje har fått dårlig respons på en tråd du har laget, så kan det jo være at temaet ikke traff noen like gjerne som at de skyr deg fordi du er ny..

Forøvrig ser jeg ikke noe i veien med å stå alene eller ganske alene på en side i en debatt. Det er skjerpende. Har aldri blitt hundset for det, ivertfall ikke mer enn jeg fint tåler :wink: Spesielt da er det kanskje viktig å holde seg saklig.

Gjest lekebøll
Skrevet

kanskje spesiellt ikke på en diskusjonsside på internett der alle er anonyme?

Nettopp. :)

Gjest rabrabara
Skrevet

Nettopp. :)

Jeg er jo forsåvidt enig , men denne forsto jeg ikke. Blir man mindre såret av krasse innlegg fra anonyme? (og jeg mener ikke bare gjester, som sagt alle her inne er jo anonyme.) Jeg er vel ikke av de mest nærtagende, men det spiller ingen rolle for meg om det er navngitte eller anonyme som skjeller meg ut dersom innholdet er det samme. Da er konsekvensene de stort sett like for meg. Kan noen forklare?

Gjest rabrabara
Skrevet

PS.

Jeg har ikke blitt skjelt ut eller noe, bare lurer.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg er jo forsåvidt enig , men denne forsto jeg ikke. Blir man mindre såret av krasse innlegg fra anonyme? (og jeg mener ikke bare gjester, som sagt alle her inne er jo anonyme.) Jeg er vel ikke av de mest nærtagende, men det spiller ingen rolle for meg om det er navngitte eller anonyme som skjeller meg ut dersom innholdet er det samme. Da er konsekvensene de stort sett like for meg. Kan noen forklare?

Jeg kan forklare hva jeg mente, om ikke annet.

Jeg kan ikke ta kritikk fra alle like seriøst;

(i følge meg) uberettiget kritikk på et internettforum der virkelig hvemsomhelst kan sitte i "den andre enden" - jeg har ingen garantier for at det ikke bare er kødd en gang - det gidder jeg virkelig ikke å ta inn på meg.

Kritikk fra personer jeg kjenner i virkeligheten, og vet er troverdige derimot, er noe annet.

Skjønner du?

Gjest rabrabara
Skrevet

Mm. Men jeg er ikke sikker på at jeg er enig. Anyway, jeg skal ikke rote bort tråden..

Gjest lekebøll
Skrevet
Mm. Men jeg er ikke sikker på at jeg er enig. Anyway, jeg skal ikke rote bort tråden..

Nei, det kommer jo an på hvordan man velger å ta ting selvfølgelig - men dersom man ikke selekterer litt, så får man grusomt mye å ta inn over seg, da. :P

Skrevet

Jeg har samme oppfatning av dette som Lekebøll, jeg tar ikke kritikk på ett anonymt internettforum særlig innover meg.

Kritikk fra noen jeg kjenner eller som har noen som helst betydning i livet mitt, DET sårer, men ikke på internett.

Her kan hvem som helst si hva som helst, skulle jeg lagt like mye i det som kommer frem her inne som jeg legger i det som skjer IRL så ville det vært altfor slitsomt å være på internett, og da ville jeg latt det vær inntil jeg klarte å distansere meg fra disse ukjente menneskenes meninger.

Jeg vet at ikke alle fungerer slik, men blir det ikke slitsomt å ta seg nær av hva totalt fremmede mennesker sier og mener? Mer en slik øyeblikks-reaksjon? (for jeg kan bli provosert og til og med sint her inne, men det går over raskt, da jeg ikke ser noen grunn til å bruke energi på sinne på mennesker jeg ikke vet hvem er og hva står for engang. )

(legger til at noen her inne kjenner jeg, samt noen har jeg "kjent til" i noen år, og deres mening ville kanskje betydd noe, fordi de ikke lenger fremstår som ukjente....)

Gjest rabrabara
Skrevet

Nei, for all del, jeg har ikke opplevd noe her inne som jeg har tatt meg nær av, og trives veldig godt. Har vel aldri vært av den nærtagne typen, uansett. Men jeg personlig kan bli like lei meg av anonyme's bemerkninger som av navngitte's. But hey, that's me :)

Skrevet

Men Jens, det er dette jeg mener med at jeg ikke vil ta meg nær av ting som kommer fra fremmede mennesker på nettet.

Det var ingen av oss (som jeg vet om) som sa dette for å kritisere deg eller få deg usikker, vi sa vår mening om det.

Du kjenner ikke oss, hvorfor bryr du deg om hva vi mener da? Vi kritiserer deg ikke engang jo!! :-?

Skrevet

Det var jo ikke det jeg mente da aline, men viste bare ett eksempel på kose klubb!!!Jeg driter da i hva dere mener, men er helt enig i hovedinnlegger om att det OFTE er de samme som løper etter hverandre her inne, og som ganske ny bruker merker man det.

Skrevet

beklager missforståelsen.. :oops: trodde igrunnen ikke du brydde deg...men missforstod litt.

Jeg er derimot ikke enig i at vi som diskuterer med deg her inne løper etter hverandre og slikker hverandre oppetter ryggen!!

Noen av oss mener det samme, og sier oss da enig i den andres utsagt i tillegg til at vi som oftest legger til noe eller begrunner meningen!!

Dette gjøres da ofte dersom man diskuterer en gjeng IRL også? Jeg opplever ihvertfall det ofte, at det er noen som ser ting på en måte og derfor sier seg enig med sist talende + legger på sin begrunnelse eller mer info.

Jeg ser dessverre fremdeles ikke det som smisking eller klikkete, man har like verdier eller meninger om den eller flere saker.

Gamle Alex og jeg er f.eks enige om endel ting, også på flere temaer en denne, det er fordi vi interesserer oss for noen like saker og har meninger om disse som sammenfaller. Vi er da ikke en klikk som følger etterhverandre fordet!! Vi verken kjenner hverandre eller har noen som helst kontakt utover diskusjoner vi begge er med i!!

eller missforstår jeg igjen? :oops:

Skrevet

Jeg syns det virker som om folk løper litt etter hverandre ja. Men, kanskje det bare er tillfeldig?

Skrevet
Jeg syns det virker som om folk løper litt etter hverandre ja. Men, kanskje det bare er tillfeldig?

.. kan det komme av at man tildels har samme interesser .. og ser at enkelte brukere ofte engasjerer seg i saker som også angår/interesserer "meg"?

Det er jo ikke alle tråder/emner/temaer som engasjerer alle . .. heldigvis.

Skrevet

Jeg tror det er slik at det kan oppfattes som at man løper etter hverandre, men at man som Lillebille også sier rett og slett har mer til felles med noen, og når interessene og meningene er relativt like, så ender man lett opp på samme diskusjoner og med fortsettelser av den andres svar.

Kosemosegjengen som den blir omtalt som, tror jeg består av de som faktisk har valgt å holde mer kontakt en det man får kun ved diskusjoner. Noen av disse har møttes på div KG-møter etc og man får jo da ett enda bedre syn på at noen har mer til felles en andre. (har ikke selv vært der og har ingen jeg har mer kontakt med en andre, av de jeg ikke kjenner personlig, men logisk nok blir det jo sånn?)

Disse er mennesker som kommer overens med hverandre og snikk-snakk dem i mellom har vel stort sett blitt begrenset til snikk-snakk-forumet og dagbøkene eller?

Synes det er veldig lite kose-mosing her inne jeg, og kjenner til andre forum (som liksom skal være så fri for slikt..... :roll::ler: ) som jeg synes er slik det var på KG før vi laget egne forum for akkurat det.

Sier IKKE at jeg sitter med fasiten Gjest, men det er min oppfattelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...