Gå til innhold

Kompisguiden


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Av og til hender det at jeg svarer på tråder hvor det viser seg at tidligere trådsvarere mener det samme som meg. Hmmm....mener forøvrig at dette har vært diskutert før. Æsj, da gidder jeg ikke å svare her allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men når noen allerede har sagt det som du mener, hvorfor må du da påpeke at "ja, jeg synes akkurat det samme"?

hva er poenget?

....

Liker du å diskutere?

Jeg elsker å diskutere, og når det er saker som for meg er interessante eller viktige, da skriver jeg enten ett eget innlegg eller støtter opp om ett innlegg som beskriver hva jeg mener, rett og slett fordi jeg synes saken er viktig å diskutere.

Dersom man aldri skulle kunne diskutere dersom det er med debattanter med samme mening som meg, så ville det jo blitt stusselig med diskusjoner!!

Jeg diskuterer også endel i RL, også her opplever jeg faktisk i diskusjoner at det hender man er enige om saker og ting, og sier fra at "ja, det er jeg enig i!" Også fortsetter man gjerne å diskutere med de som ser ting litt annerledes og responderer på det igjen.

Mener du seriøst at du aldri deltar i en debatt der det er noen som allerede mener det samme som deg? :o

MÅÅÅÅ du være den eneste ene om meningen, ellers er det ikke noe poeng liksom? blir ikke DET litt arrogant da? :wink: Du MÅ være så spesiell at du mener noe helt annet en noen andre, og dersom du ikke er det, så lar du være å diskutere selv om temaet er for deg interessant? eller diskuterer du ikke fordi det er interessante temaer, men for å vise andre at du har egne meninger? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jassåja

Jeg begynner å lurer på om du virkelig går inn for å misforstå meg.

Du har tydeligvis ikke fått temaet for innlegget med deg, men jeg referer det for deg en gang til:

- noen brukere bruker store deler av tiden sin til å følge hverandre rundt på forumet og "er enige" med hverandre.

- skulle det uheldigvis dukke opp noen som er uenige, så blir de bortimot hengt ut av kompis-kosegjengen

- og når argumentene er borte, så begynner diskusjoen å ligne mye mer på en hets av en eller flere brukere, i stedet for en diskusjon

en diskusjon fungerer jo best når noen er uenige om et tema, ikke når man klapper hverandre på skuldrene for hvor flinke man er til å skrive innlegg, eller hvor enige man er i en sak.

jeg synes det er trist når en eller flere brukere begynner å slenge ut sårende kommentarer om en annen bruker, kun for å skremme de vekk fra diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det har jeg jo allerede svart på i mitt første svar til deg, så joda, jeg har fått med meg den delen, jeg er bare ikke enig med deg og ser ikke problemet!!

Men det er kanskje ikke særlig kuult at jeg svarer siden jeg ikke er enig med deg? eller ser de samme problemene? :wink:

Du spør direkte om hvorfor man skal svare/være med på en diskusjon der noen allerede har sagt det du mener, DET har jeg også svart på, det går an å diskutere selv om noen flere mener det samme som meg!!

Og nei, jeg er ikke ute etter å missforstå deg, jeg er ute etter å diskutere det du har startet en debatt om! Og det er nettopp det jeg gjør!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Noen ganger leser jeg ting som er så bra formuler at jeg MÅ nevne det. Fint når noen klarer å uttrykke det du selv mener men ikke klarer å formulere. Andre ganger er det rett og slett bare slik at noen har skrevet det jeg selv mener. Så istedenfor å gjenta det, kan jeg skrive "enig med NN". Kunne selvfølgelig latt vær'. Kunne bare gått ut igjen, men så har jeg kanskje lyst til å være med i diskusjonen (selv om jeg ikke har noe nytt å tilføye). Har lyst til å gi min støtte og stemme til meninger jeg står bak. Det er ikke for å smiske med vedkommende, men fordi det føles godt å vite at det finnes andre som tenker og mener som en selv. Det føles tilsvarende godt å få anerkjennelse og ros når man blottlegger tanker, følelser og meninger.

Hva er galt med oppmuntring og ros?

For meg blir dagen litt bedre om noen roser meg. Om det så bare er for noen tanker jeg har kludret ned på KG....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger leser jeg ting som er så bra formuler at jeg MÅ nevne det. Fint når noen klarer å uttrykke det du selv mener men ikke klarer å formulere. Andre ganger er det rett og slett bare slik at noen har skrevet det jeg selv mener. Så istedenfor å gjenta det, kan jeg skrive "enig med NN". Kunne selvfølgelig latt vær'. Kunne bare gått ut igjen, men så har jeg kanskje lyst til å være med i diskusjonen (selv om jeg ikke har noe nytt å tilføye). Har lyst til å gi min støtte og stemme til meninger jeg står bak. Det er ikke for å smiske med vedkommende, men fordi det føles godt å vite at det finnes andre som tenker og mener som en selv. Det føles tilsvarende godt å få anerkjennelse og ros når man blottlegger tanker, følelser og meninger.

Hva er galt med oppmuntring og ros?

For meg blir dagen litt bedre om noen roser meg. Om det så bare er for noen tanker jeg har kludret ned på KG....

.. med fare for å gjøre det trådstarter mener vi ikke skal... vil jeg likevel si at dette oppsummerer min oppfatning/mening også. Jeg kan selvfølgelig skrive det samme selv .. men hvorfor skal jeg det når det er formulert på en bra måte og dekker det jeg vil si.

Hvis ingen skal kunne si seg enig i det andre har sagt ... vil det jo ikke bli mange innlegg i diskusjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jassåja
jeg er bare ikke enig med deg og ser ikke problemet!!

så, hvis du ikke ser noe problem, så er det ikke noe problem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

og hvis du har rett, og alle vi andre som mener noe annet tar feil, er det ikke noe vits å diskutere det da?

for du ser jo ikke problemet, og da er det ikke noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men du-

Hadde det ikke vært bedre hvis du sa hvem du mente var i denne kompis gjengen , så kunne de svare for seg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg da aldri sagt, men jeg ser ikke problemet, og derfor prøvde jeg å diskutere med deg, noe du tydeligvis ikke er interessert i.

Så siden jeg ikke ser det som ett problem og du ikke er interessert i å diskutere med de av oss som ikke ser det som ett problem, så er det vel liten vits i å fortsette? eller? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Mener du (hovedinnlegger) at det er et slags kameraderi her på KG som kan virke litt avskremmende på enkelte brukere dersom de skriver noe det er massiv uenighet om?

Jeg syns at det er OK å støtte opp om andres innlegg dersom man mener det samme. Det kan jo være nyttig for den som skriver inn å vite at det er mange som er enige/uenige i en sak.

Dessuten er det en relativt liten prosent som skriver mange innlegg her og som dermet utmerker seg mer. Disse brukerne "kjenner" sikkert hverandre gjennom lengre tid på forumet, og da er det jo naturlig at man støtter opp og kanskje "følger med" litt ekstra på de man kjenner (og liker?) Unten at man mener det samme som de andre av den grunn. (Håper og tror jeg) Jeg ser ikke på det som noe problem, men kan forstå at det kan se ut som om enkelte "følger" hverandre. Jeg tror, imidlertid, at de rett og slett skriver mer og oftere og dermed, naturlig nok, deltar i mange tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mener du (hovedinnlegger) at det er et slags kameraderi her på KG som kan virke litt avskremmende på enkelte brukere dersom de skriver noe det er massiv uenighet om?

ja.

og det blir bare mer og mer av det.

er du ikke med i gjengen, så er du ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Jeg forholder meg i liten grad til gjester uten navn som kritiserer i ett sett uten å gi seg tilkjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
ja.

og det blir bare mer og mer av det.

er du ikke med i gjengen, så er du ikke med.

Det spørs nok litt på hva du gjør det til selv.

Er du veldig opptatt av å være "med" alltid, så kanskje du opplever klikker i de fleste sammenhenger?

Dersom du i stedet diskuterer og snakker om det du interesserer deg for, og lar være å tenke så på hva alle andre mener om det og deg, så kanskje det ikke betyr så mye likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er du veldig opptatt av å være "med" alltid, så kanskje du opplever klikker i de fleste sammenhenger?

Dersom du i stedet diskuterer og snakker om det du interesserer deg for, og lar være å tenke så på hva alle andre mener om det og deg, så kanskje det ikke betyr så mye likevel.

jeg bryr meg i grunnen veldig lite om klikker. det jeg synes er trist, er at de skal finnes på et diskusjonsforum på internett. det er så meningsløst.

det jeg synes er enda tristere er at folk blir hundset med bare fordi de er nye på forumet eller er gjester.

eller har meninger som strider i mot flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Poirot

Hundset???

Flertall?

Jeg diskuterer ofte med Lekebøll. Men det er da ikke alltid vi er enige av den grunn. Det samme gjelder mange andre brukere her inne. Det er jo det som gjør diskutering gøy, når man kan skille på sak og ikke person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
jeg bryr meg i grunnen veldig lite om klikker. det jeg synes er trist, er at de skal finnes på et diskusjonsforum på internett. det er så meningsløst.

det jeg synes er enda tristere er at folk blir hundset med bare fordi de er nye på forumet eller er gjester.

eller har meninger som strider i mot flertallet.

Jeg tror ikke det er så mange som "klikker seg sammen" med den hensikten å stenge andre ute på et sted som dette.

Enkelte få sikkert god kontakt, og synes det er OK å bruke internett til litt "sosial pludring" også - andre ønsker ikke det.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg, samtidig som at du påstår at du "bryr deg veldig lite om klikker". Er det ikke bare å overse det, da?

Og å gjøre din greie?

Jeg skjønner ikke helt hva det er du mener er "meningsløst" - er det noen som gjør noe galt? Rent bortsett fra å ha god kontakt med andre?

Det er sikkert noen som jatter med bare fordi de ikke tør å være uenige også, men det er det jo alle steder.

Igjen - hvorfor bry seg?

Jeg har forøvrig ingenting i mot "gjester" uten nick.

Synes det er litt komisk med alle "de faste brukerne" som bruker dette som er slående argument imot "anonyme gjester" - alle er anonyme. :wink:

Når det gjelder det å ha meninger som går imot flertallet, så vil du alltid få litt pepper.

For 3. gang: hvorfor bry seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Jeg har forøvrig ingenting i mot "gjester" uten nick.

Synes det er litt komisk med alle "de faste brukerne" som bruker dette som er slående argument imot "anonyme gjester" - alle er anonyme

Nettopp. Derfor synes jeg det er feigt at så mange ikke tør å stå for det de sier når de skal klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke så mye om klikker, men klikker vil alltid oppstå der det er mange mennesker som snakker sammen og "ser" hverandre over lenger tid. Kanskje det er teit, men slik er det nå bare.

At dette også skjer på ett diskusjonsforum på nettet burde ikke sjokkere, folk prater sammen og diskuterer med de samme menneskene i flere år!! Noen av oss har faktisk vært mer eller mindre faste her inne i mer en ett år, selvfølgelig blir man da etterhvert kjent med de andres skrivemåte og verdisyn, og man interesserer seg kanskje for nogenlunde like saker som andre som har vært her lenge.

Nye brukere pleier ikke bli hundset her på KG, har du blitt hundset som ny bruker her?

Gjester derimot, er noen litt lei av fordi det er så utrolig vanskelig å skille mellom alle gjestene, både de seriøse og de useriøse, som er innom i løpet av tiden. Hadde dere i det minste satt ett navn med slik at det gikk an å skille dere fra hverandre så .... når det bare blir hakket og slengt ut masse tull så blir man lei. Og det er umulig å skille deg som er seriøs gjest fra en som er useriøs gjest! Derfor lettere å snakke med noen man har ett nick til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...