Gå til innhold

Kompisguiden

Fremhevede innlegg

Gjest jassåja
Skrevet

Jeg har begynt å legge merke til noe.

At når noen av de faste, kjente brukerene skriver et innlegg, så er det straks på pletten 2-3 andre brukere å gratulerer denne brukeren for et flott innlegg.

Å så vi "smisker" for hverandre.

En annen ting er at noen brukere er så opphengt i at innlegget de svarer på blir besvart av personen som stillte et spørsmål, fordi de mener at de har den utltimate besvarelsen, og alle andre tar feil.

Er det virkelig sånn, at dere helst må ha med et gjeng av andre brukere som kan klappe dere på skuldrene vær gang dere ytrer deres meninger?

Er dere så redde for å stå alene om deres egen mening?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Jeg har lagt merke til fenomenet og synes selv at det er ganske så tåpelig, men tror ikke det er stort man kan gjøre med det. Noen har behov for støtte- andre klarer seg uten.

Skrevet

Syns ikke dette er noe stor og påtrengene problem - noen ganger er man enige og noen ganger uenige.

Det varierer veldig hvem jeg er enig med - men et par stykker registrerer jeg jo at jeg ofte har noe til felles med... Bør jeg ikke applaudere deres innlegg om jeg syns de er gode??? :o

Gjest jassåja
Skrevet

men blir det ikke litt patetisk i lengden?

å hele tiden skal klappe hverandre på ryggen?

det som er problemet med det, er at man kan få dårligere forum fordi nye brukere ikke gidder blande seg inn i diskusjoner der det er tettpakket av brukere som "koser" med hverandre. det som er verre, er at disse kose-brukeren rett og slett angriper de som er av en annen mening.

jeg har lagt merke til tråder der argumentene til noen brukere blir så dårlige etterhvert at de går over til slengbemerkninger og usakeligheter for å hetse personer ut av diskusjonen.

Gjest Myumi
Skrevet
Bør jeg ikke applaudere deres innlegg om jeg syns de er gode??? :o

Tror ikke det er det "jassåja" har lagt merke til. H*n snakker nok om de tilfellene hvor en liten gruppe regelrett fotfølger hverandre over hele forumet og hvor det er de samme brukerne gang etter gang uansett hva teamet er.

Gjest GreenSky
Skrevet

:klappe:

Sorry, kunne ikke dy meg.

Det er jo ofte sånn at en blir lettere kjent med mennesker som har likt verdisyn som en selv har. Og hvis noen skriver et innlegg som en selv er enig i, og som en synes er bra, synes kanskje mange at det er greit med litt applaus.

Skrevet

Tror ikke det er det "jassåja" har lagt merke til. H*n snakker nok om de tilfellene hvor en liten gruppe regelrett fotfølger hverandre over hele forumet og hvor det er de samme brukerne gang etter gang uansett hva teamet er.

Hm...jo - jeg ser den der...

Kose-kysse tråder er jo ikke så veldig spennende i lengden - men variasjon er bra så jeg er på litt av hvert jeg da :wink:

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til det første du nevner, om noen som alltid skal støtte hverandre. Men det andre du nevner ser jeg hele tiden, noen svarer på innlegg på en måte som indikerer at de har det eneste rette svaret og alle andre må jo være dumme som ikke har skjønt det selv. Det skaper ikke akkurat god stemning, og jeg synes det er unødvendig å være så arrogant.

Skrevet

Er dere så redde for å stå alene om deres egen mening?

Du er jo rette person til å snakke om dette som ikke er logget inn engang når du sier din mening.

Har for øvrig ikke lagt merke til dette problemet.

Gjest jassåja
Skrevet
Du er jo rette person til å snakke om dette som ikke er logget inn engang når du sier din mening.

jeg er ny bruker, og har ikke lyst til å bli stigmatisert fordi jeg går i mot en gjeng med faste brukere, men du er vel kanskje en av gjengen, og da forstår du det bare ikke...?

Skrevet

jeg er ny bruker, og har ikke lyst til å bli stigmatisert fordi jeg går i mot en gjeng med faste brukere, men du er vel kanskje en av gjengen, og da forstår du det bare ikke...?

Hvis du er så ny bruker så lurer jeg litt på hvordan du vet så mye om hva som foregår her allerede.....

Aner ikke hvilken "gjeng" du snakker om. Vet at det er noen her som er ekstra buddy buddy asså... men det er ikke noe jeg driver med. Jeg sier min mening uansett hvem som er enig eller ikke.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å stille meg bak svar fra andre debattanter som både er godt skrevet og dekker min mening om saken.

Da synes jeg det er bedre, for min del ihvertfall, å skrive at jeg er enig i det svaret, en å svare i ett eget innlegg med akkurat samme innhold.

De trådene der det er tyve stykker som svarer akkurat det samme bare skrevet på forskjellige måter, synes jeg faktisk blir litt slitsomme, selv om temaet kan være viktig.

At noe løper etter hverandre og applauderer hverandre og sleike andre oppetter ryggen kjenner jeg ikke til og synes ikke er ett videre utbredt problem i mine øyne, men det er vel øyet som ser.

Jeg er oftere enig med noen en med andre, jeg synes noen svarer bedre og mer i min gate en andre, og disse kan jeg uten problemer si meg muntlig enig med i debatter. Slik er det vel lett, som Greensky sier (slikke slikke.. :ler: ) så er det mennesker med likere verdisyn man lettere kommer overens med, og da også lettere sier seg enig med gode innspill fra.

Fra det til å ikke skulle ha egne meninger er jo latterlig!!

Har man ikke egne meninger mener du da, dersom det er èn annen på KG som også mener nogenlunde det samme? :roll:

Må man være den eneste i verden om sin mening, ellers har man ikke egne meninger? (og dersom man er den eneste i verden om en mening, er man sikker på at det ikke da lønner seg å lytte litt til resten av verden? bare for å være heeeelt sikker på at det er alle de andre som tar feil?)

arroganse, å vite at sitt eget svar er det eneste rette, gjør at folk i lengden ikke gidder å diskutere med en, så det blir som å skyte seg selv i foten. Men noen bruker jo litt lenger tid på å fatte at det er det man gjør da.... :ler:

Gjest jassåja
Skrevet

Hvis du er så ny bruker så lurer jeg litt på hvordan du vet så mye om hva som foregår her allerede.....

synes det er litt merkelig at det var det du hengte deg oppi.

det at jeg sa jeg var ny bruker, betyr vel i grunnen ikke at man ikke med en gang ser hvordan ting fungere her?

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg har ingen problemer med å stille meg bak svar fra andre debattanter som både er godt skrevet og dekker min mening om saken.

Da synes jeg det er bedre, for min del ihvertfall, å skrive at jeg er enig i det svaret, en å svare i ett eget innlegg med akkurat samme innhold.

Det samme mener jeg. (smisker jeg nå??)

Noen temaer kan være vanskelgi og kompliserte. Når en da får satt ord på akkurat det jeg tenekr kan det hende jeg skriver det, isteden for å gjenta alt. Men jeg ser ikke på hvem som har skrevet det, ser på innholdet.

Skrevet

Det samme mener jeg. (smisker jeg nå??)

Noen temaer kan være vanskelgi og kompliserte. Når en da får satt ord på akkurat det jeg tenekr kan det hende jeg skriver det, isteden for å gjenta alt. Men jeg ser ikke på hvem som har skrevet det, ser på innholdet.

jeg bryr meg heller ikke om hvem som har skrevet det, men jeg legger jo allikevel merke til at det er noen som oftere skriver bra og det er noen som er likere meg i meninger en andre.

Er dette vi driver på med nå, å ikke ha egne meninger? fordi vi er enige om deler av det den andre skriver, og faktisk også uttrykker det istedenfor å skrive det samme på nytt?

Skrevet

Når jeg ser et velskrevet innlegg som har gode poenger/tar poenget rett på, så hender det jeg gir et kompliment (evt sier meg enig). Fordi denne brukeren klarte å komme med ny informasjon, belyste noe fra et interessant ståsted, belyste noe jeg ikke klarte å se for bare tåka, eller rett og slett utrolig velskrevet. Hva i all verden er feil med det? Er vi alle fiender her inne, som ikke kan se at andre har noe å fare med?

Jeg synes kose-mosinga har skjerpet seg betraktelig siden det ble tatt opp for en stund siden. Nå er det mest dagbøker og snikk-snakk, og der kan de jo gjøre hva de vil for meg. Det plager meg heller ikke overhodet at noen er bedre venner enn andre.

Gjest jassåja
Skrevet

men når noen allerede har sagt det som du mener, hvorfor må du da påpeke at "ja, jeg synes akkurat det samme"?

hva er poenget?

og når det dras ut til idiotiske proporsjoner, der det i innlegg etter innlegg bare blir poengtert "å så flinke vi var til å få frem poengen våre", eller "å så bra et innlegg det var", da, er det bare tåpelig, og unødvendig.

og glem nå ikke at diskusjoner kan bli forkortet fordi ingen orker involvere seg når en gjeng med brukere er så enige med hverandre, da er det jo ingen diskusjon lenger.

Gjest Moonshadow
Skrevet

og glem nå ikke at diskusjoner kan bli forkortet fordi ingen orker involvere seg når en gjeng med brukere er så enige med hverandre, da er det jo ingen diskusjon lenger.

Det er opp til hver enkelt det da... Om mange er enige så er det jo kanskje enda viktigere å si i fra om din mening om den er en annen....

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til tråder hvor det bare er innlegg etter innlegg med "ja, jeg er enig". Jeg tror du overdriver litt når du sier dette dras ut i idiotiske proporsjoner. Nei, korreksjon, overdriver mye.

men når noen allerede har sagt det som du mener, hvorfor må du da påpeke at "ja, jeg synes akkurat det samme"?

hva er poenget?

Jeg deltar fordi jeg har lyst! Jeg lar meg ikke kneble av at noen før meg kanskje har vært enig. Ofte så utdyper jeg litt med hva jeg er enig i også, ikke bare carte blanche. Jeg driver forøvrig ikke særlig med kosing, prøver heller å finne argumenter, enten utdypende eller for motsatt side. Jeg er ikke her for å opplyse verden (kun :wink: ), men for å underholde meg selv. Forstå det den som kan..

Gjest Anonymous
Skrevet

hva er poenget?

Poenget er vel å få fram at flere mener det samme?

Hvordan tror du ellers opinionen ville fungere?

Hvis alle tenkte som så, at "Nå har jammen Jassåja sagt akkurat det jeg mener, så nå må jeg passe meg for å si det samme" -Da ble KG et trasig sted å være, akkurat som det ville bli om vi bare applauderte hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...