Gå til innhold

Lei småbarnsmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Generelt synes jeg folk som har slitt psykisk med angst og depresjoner og fortsatt sliter med det ALDRI bør få barn. Kan man ikke ta vare på seg selv kan en ihvertfall ikke ta vare på andre. Definitivt ikke en god ballast for et barn å vokse opp med en "hysterisk far el mor".

Har selv slitt mange år psykisk med angst og depresjoner. Selv om jeg føler meg rimelig ok nå og per definisjon erklaert frisk, vet jeg at psyken er skjør og ting som skjer kan få det til å bikke over.

Så jeg har tatt valget om å aldri få barn. Altfor stor risiko. Prøver å se det fra barnet sitt ståsted og at det er ingen menneskerett å få barn og bli forelder.

Men det er en menneskerett for et barn å få gode oppvekstvilkår.

Det er mange som blir deprimerte i i løpet av livet. Og selvfølgelig så sier de at du har større sjangs for å få tilbakeslag. Men det å være psykisk syk og få barn er opp til hver enkelt. Selvfølgelig er det jo ikke noe særlig å få barn da du er konstant syk. Men etter en periode på flere år med å være frisk, så må hver enkelt avgjøre det valget selv. Du kan ikke dømme folka valg.

Jeg selv har slitt i mange år, før jeg fikk barn var jeg frisk i mange år. Og jeg har selvfølgelig vært sliten etter søvnmangel, men noen mennesker som har vært syke har lært p kjenne seg selv kanskje bedre enn de som aldri har opplevd dette, derfor er klar over tidlige tegn og gjør noe med dette før de blir for slitne og deprimerte. For hvem som helst kan bli syke og deprimerte i løpet av livet.

Anonym poster: ffdcdf94f8dbc89663cfce3c8da23847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på fem mnd, og er sliten som f.. Babyen hyyyyler bare pappaen skal ha ham litt. Jeg er så trett, tar alle nattevåkene fori mannen blir så gretten og sur på meg når han ikke får sove. Akkurat nå sitter pappaen med en baby som ligger i bue og hyyyyler, og ikke vil ha mat, mens jeg sitter å pumper. Pappaen bare legger han fra seg slik t han hyler, da pappaen må sitte på dataen..jobber til fra 9 til 20:00 og...

Vi er ikke spesielt deprimerte av oss fra før men livet ervsøren meg ikke lett nå. Føles ut som vi er to idioter,.og at vi ikke orker å gjøre en innsats for at babyen skal få det best mulig. TVn står på, orker knapt turer..synes ikke at vi er noe flinke, i det hele tatt..ammingen har gått skeis også, og nå får jeg knapt utbetalt eneste mm måltid. :( er så sykt sykt sliten og savner livet mitt som det var før...

Anonym poster: 0ef3d3b6f0b665e4611e3ea12058ce91

Skrevet

Ts her

Huff, ja du har det nok værre enn meg! Jeg er glad pappaen her er så snill og hjelper så godt han kan. Jeg syns du skal snakke med partneren din, babyen deres har to foreldre, og bare pga du har perm så betyr det ikke at du skal gjøre alt!! Hvis det er så så hva forventer han av deg når han skal ha perm? Han må jo skjønne at barnet hans også skal bli knyttet til han... Kjæresten min har stått opp med gutten vår en natt hver helg fra dag en, slik så får jeg en natt fri og han får forsatt en natt fri han også selvom han jobber og ikke jeg!

Gir deg en stor klem!!! :) og at han bare lar ungen ligge P hyle og går fra han i tillegg, jeg tror jeg hadde blitt rasende! Babyen trenger å vite at dere er der og at han føler seg trygg... Trygghet er like viktig som mat... Mener jeg!

Skrevet

Ville bare si at vi er flere som "går på veggen" av og til. Vi har en på 8mnd, og jeg synes det er så utrolig slitsomt! Hadde aldri trodd det skulle bli så intenst, og er nesten litt bitter for at ingen advarte meg om hvordan det kunne bli. Alle mine venninner er så forbasket lykkelige, helt til jeg begynner å grave litt dypere. Da viser det seg at de også sliter til tider, men "det er jo ikke slik man kan innrømme".

Har hørt at mange synes at det andre halvåret er det verste, jeg håper det er slik her også. Synes det er legging, oppvåkning, sutring og mating hele døgnet, blir sprø til tider.

Men det skal visst bli bedre! :jepp:

Skrevet

Ts du er heldig som har en mann som står på. Her må jeg mase og Syte i jevnlig mellomrom, har tilogmed tatt samtaler på helsestasjon med mannen. Og det blir bedre, og så går det ned igjen. Mannen er flink når han må, men så j lat...... :(

Skrevet

Ts du er heldig som har en mann som står på. Her må jeg mase og Syte i jevnlig mellomrom, har tilogmed tatt samtaler på helsestasjon med mannen. Og det blir bedre, og så går det ned igjen. Mannen er flink når han må, men så j lat...... :(

Reagerer på ordet "heldig". Kanskje TS har vært bevisst og funnet seg en deltakende mann som synes det er naturlig å ta sin tørn? Noen har sagt at jeg er heldig med mannen min også, men nei, jeg vant han ikke på tivoli, jeg valgte han selv. Var selvsagt heldig at han ville ha meg også da. ;)

Når det er sagt vet man ikke hvordan de er som fedre før man får barn, men man får jo en viss pekepinn etter å ha delt hus ei stund. Om han har andre positive ting som veier opp for latskapen får man bare svelge det.

Anonym poster: a3f79572b1c1b97c661e71af440986b4

• 3 uker senere...
Skrevet

heldig er ikke rette ordet nei.

du velger selv partneren din. og du kan selv velge hvilke krav du stiller når dere flytter sammen.

vasker du klærene hans?

tar du oppvasken?

vasker du alltid huset?

vel...hvorfor gjør du det? fordi han bytter dekk på bilen vår og høst?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...