Gå til innhold

Hvem tror du at du er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen flere som liker denne serien på NRK? Synes det er så spennende når de graver i historien. Får lyst til å slektsforske selv :)

Anonym poster: 9cc566dbd141b2972b8b2ecece5eb09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ser på og syns det er spennende å se hva de finner. Har også drevet litt med slektsforskning selv og det er ofte utrolige historier som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Hvor langt kommer man med en slekts bok og google?

Hvordan går man evt frem?

Jeg har en slekts bok som starter ved min xx-tipp oldemor og jeg har veldig lyst til å finne ut mer, men aner ikke hvordan jeg går frem. (Har forsøkt tidligere, men fant ingenting. :( )

Kjempe spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig - det er et kjempespennende og utrolig gripende program.

Og det gir meg lyst til å finne ut mer om min egen slekt - så når jeg får bedre tid så blir det slektsgranskning, tenker jeg :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de få seriene jeg prøver å få med meg. Episoden igår var jo ekstra interessant. Utrolig så mye detaljer de klarer å grave frem fra så langt tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren min er slektsforsker så han har sporet slekten vår helt ned til dinosaurene omtrent :fnise:

Ikke funnet en dritt av interesse, bare bønder og sjømenn.

Anonym poster: 62bff6509bc3183fb60da5cdb12509c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorro med slektsforskning!

Vi er heldige som har skannede kirkebøker osv på nett.De kan en bruke gratis.

Jeg driver med slektsforskning selv,kommet langt tilbake i tid.Utrolig morsomt !

Er medlem av DIS og er super hekta !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt kommer man med en slekts bok og google?

Hvordan går man evt frem?

Jeg har en slekts bok som starter ved min xx-tipp oldemor og jeg har veldig lyst til å finne ut mer, men aner ikke hvordan jeg går frem. (Har forsøkt tidligere, men fant ingenting. :( )

Kjempe spennende!

Dobbelt post ,men ...

Start med folketelling: http://www.arkivverk.../Digitalarkivet

Du kan søke i forskjellige databaser, f.eks kirkebøker om du vet ca hvor og når hun er født.OM kirkeboka går så langt tilbake.

Dessuten kan en lage poster i dis forum.

Gravminner er også et sted en kan søke, http://www.disnorge....inner/index.php

http://www.disnorge.no/genress/

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Søkte rundt i hele går på nett, men fant ikke ut noe.

Jeg vil så gjerne finne ut mer om farmoren min. Jeg kjente henne godt, men fikk ikke vite at hun var adoptert før etter at hun døde. Vil så gjerne finne ut grunnen til at hun ble adoptert bort og hvem hennes biologiske foreldre var. Pappa vet litt om det, men er ikke helt sikker og har ikke så mye informasjon å gå ut ifra. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket i kirkebøkene og funnet fødsel/dåp? Presten/klokkeren pleide å skrive ned slike ting i selve boka. ??

Jeg kan prøve å hjelpe deg om du ønsker.Send i så fall en pm til meg.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Har du kikket i kirkebøkene og funnet fødsel/dåp? Presten/klokkeren pleide å skrive ned slike ting i selve boka. ??

Jeg kan prøve å hjelpe deg om du ønsker.Send i så fall en pm til meg.

Jeg har kikket en del i kirkebøkene, men tror kanskje det kun er registrert bryllup/konfirmasjon i den da hun ble født og døpt et annet sted. (Litt usikkerhet rundt hvor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett den engelske, amerikanske og vet det er i flere land. Både med vanlige personer og kjendiser.

Spennende. Jeg kan min slekt tilbake til 1600 tallet på mammas side.

Så tanten min har funnet ut mye.

Jeg er undrende til at alle i den norske serien er kjendiser. Jeg ville gjerne sett vanlige folk også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eugene Onegin

jeg har sett den engelske, amerikanske og vet det er i flere land. Både med vanlige personer og kjendiser.

Spennende. Jeg kan min slekt tilbake til 1600 tallet på mammas side.

Så tanten min har funnet ut mye.

Jeg er undrende til at alle i den norske serien er kjendiser. Jeg ville gjerne sett vanlige folk også jeg.

Det er det jo i de andre også. Jeg mener alle er kanskje ikke kjente i Norge men de er kjendiser i de landene som serien er laget

Det eneste jeg vet om min slekt er at på mamma sin side er det bønder og fiskere og snekkere og de stammer fra vestlandet og Sør Trøndelag. Mens på pappa sin side så stammer de vist fra Frankrike hvor de kom til Norge igjennom Sverige en gang mellom 1790 og 1820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...