Gå til innhold

Snakker du med sidemannen på flyet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom du reiser alene, pleier du å snakke med sidemannen på flyet? Tenker ikke på veldig korte strekninger (30 min. +/-)

Anonym poster: 6471f8288afb5e29731e61dac9cee8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han/hun tar initiativet så ja, men jeg er aldri den som starter en samtale nei. Gidder ikke å være innpåsliten til fremmede.

Hadde en veldig fin flytur en gang da jeg havnet sammen med en veldig søt gutt. Jeg satt og leste i et blad da han plutselig kommenterte en ting jeg leste om(han leste tydeligvis sammen med meg). Vi snakket om alt og ingenting gjennom hele flyturen, og det var riktig så koselig:)

Men nordmenn generelt har vel ikke for vane av å snakke til fremmede, så det er ikke et veldig utbredt problem på innenlandsflyvninger!

Skrevet

Dersom du reiser alene, pleier du å snakke med sidemannen på flyet? Tenker ikke på veldig korte strekninger (30 min. +/-)

Nei, jeg vil ha ro under flyturen. Tar på meg hodetelefonene så snart det er tillatt, tilfelle noen prøver seg.

Anonym poster: 635dcb18c55c78c57832f45292dba20e

• Liker 2
Skrevet

Ja, det hender. Spørs hvem det er.

Men er aldri innpåsliten.

• Liker 2
Skrevet

Ytterst sjelden. Men det hender at jeg er i humør for å prate og på en eller annen måte får kontakt med sidemannen. Hyggelig avbrekk de få gangene det skjer.

Skrevet

Det er kanskje fordi jeg har bodd utenlands lenge nå, men for meg føles det naturlig å snakke med de som sitter ved siden av meg på fly, buss, tog etc...

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde lenge at det å prate med folk på fly bare var en filmgreie, komplett urealistisk.. helt til jeg oppfattet at joda, andre sitter faktisk og prater sammen på flyet.

Jeg hører ikke en dritt, jeg.

Med mye fokus får jeg med meg meldinger over anlegget, resten gjetter jeg meg fram til. "Hun sier noe.. ah, kaffekanna.." *rister "nei takk" med hodet*

• Liker 1
Skrevet (endret)

Av og til dersom jeg er i humør til det. Kommer veldig an på. Av og til er jeg bare veldig sliten og vil hjem, da plugger jeg noe i ørene og lukker øynene. Og antagelig til den bak sin irritasjon legger jeg ned setet og for å irritere sidemannen trekker jeg også ned dekslet til vinduet, og sover søtt til noen pirker meg på skuldra og sier at jeg må få opp dekslet, rette opp seteryggen og pelle proppene ut av ørene.

Andre ganger, gjerne på vei til jobb, babler jeg ustoppelig i vei. Lyger som faen, regner ikke med å treffe dem igjen. Finner opp tull og fjas, later gjerne som om jeg kjenner dem sidemannen skal til og dikter opp historier om dem.

Endret av Bjørkeris
Skrevet

Jeg pleier ikke det, men det har hendt. Sist gang jeg fløy så hadde jeg med katt så da fikk jeg naturligvis masse spørsmål av sidemannen rundt det.

Skrevet

Nei, det er jeg rett og slett for sjenert til. Men blir ofte fortalt av folk om mennesker de blir kjent med på flyturer/togturer, så jeg har fått inntrykk av at det er ganske vanlig.

Skrevet

Ja, det hender. Spørs hvem det er.

Jeg kan også gjøre det, men er heller ikke innpåsliten.

Kommer an på situasjonen og hvor lang flyturen er.

Skrevet

Kommer helt an på. Jeg hadde en veldig kjekk reise, da jeg skulle besøke min søster i Spania. Da havnet jeg ved siden av en kjekk type, vi drakk vin, leste jentebladene mine og snakket om alt mulig, utvekslet facebookprofiler (internett på flyet). Dette skjer altfor sjelden.

Skrevet

Nope. Slapper av for meg selv.

Skrevet

Helst ikke. Smiler og hilser når jeg setter meg , etter det svarer jeg stort sett bare på tiltale. Er ikke veldig glad i small talk med fremmede.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg smalltalker gjerne! Innleder gjerne en samtale, men avslutter den kjapt om personen virker uintressert - eller hvis personen er uintressant.

Jeg synes det er spennende å høre på folks livshistorier, eller om de jobber i et spennende yrke osv vil jeg gjerne høre. Men jeg gidder ikke sitte og snakke om vær, vind og dårlige filmer.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det sier de innpåslitne også. Ingen som er innpåslitne vet det selv..

• Liker 4
Skrevet

Aldri på eget intiativ. Men prater folk til meg, svarer jeg så klart.

Skrevet

Jopp,det har skjedd flere ganger

Men reiser med familien min og venner,da har flere kommentert og kommet inn i samtaler den veien

Skrevet

Ikke hvis jeg kan unngå det. Men hvis sidemannen begynner, er jeg da såpass høflig at jeg jatter med. Men synes det er aller best å få sitte i fred ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...