Gå til innhold

Hvor lenge trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg trener styrke er jeg der i mellom 30 og 45 minutter + oppvarming 10 min. Da tar jeg kanskje 6-8 øvelser, 8x3.

Jeg tar generelt ikke mye pause mellom øvelsene, kanskje iblant da noen av øvelsene har forskjellig tyngde. Knebøy er jo tyngre enn nedtrekk =P

Er det jeg som er (for) kjapp eller tar de fleste andre bare for lange pauser, gjør andre ting osv?

Begynner jo å lure litt, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å bruke 1-1,5 time uten at jeg da skal bruke alle maskinene de har + frivektsøvelser...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor lange er pausene dine mellom sett, øvelser og mellom oppvarming og hovedøkt?

Uansett hvis du trener volum så burde du ha pauser på 1-2 min mellom hvert sett. Og for styrke 3min til 5min eller mer pause.

Endret av SubHuman
Skrevet

Hvor lange er pausene dine mellom sett, øvelser og mellom oppvarming og hovedøkt?

Uansett hvis du trener volum så burde du ha pauser på 1-2 min mellom hvert sett. Og for styrke 3min til 5min eller mer pause.

Har egentlig aldri tatt tiden =P Men jeg tar feks. 8 knebøy og så 1-2 min pause og 8 til avhengig av hvor sliten jeg er egentlig...

Det blir jo volumtrening jeg bedriver enda, vil bli tynnere før jeg kjører få og tunge reps =) Så da er det jo egentlig ikke så halvgæli! Da er det vel fordi jeg sjeldent skravler da ;-)

Skrevet

Jeg bruker ca like mye tid som deg LittleJ. Har et helkroppsprogram for nybegynnere og kjører ganske raskt med korte pauser - trener jeg andre ting kan jeg gjerne være lenger :)

Skrevet

Hva slags program kjører du? Har liksom ikke fått satt opp noe eget program enda, kanskje på tide etter å ha trent styrke i 2 år (med noen pauser...)!

Så det var blitt ansatt en PT nå, så tenkte jeg skulle få hu til å sette opp, men greit med litt inspirasjon fra andre også =)

Skrevet

30-60 min kardio, 18 minutter boksing( 5 runder med intens boksing 1 min. pause mellom, ikke telt med), 1 time styrke.

Skrevet

trene? pøhh hvem er det som orker det.....

Skrevet

Hva slags program kjører du? Har liksom ikke fått satt opp noe eget program enda, kanskje på tide etter å ha trent styrke i 2 år (med noen pauser...)!

Så det var blitt ansatt en PT nå, så tenkte jeg skulle få hu til å sette opp, men greit med litt inspirasjon fra andre også =)

Jeg bruker et nybegynnerprogram jeg fant på Fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Skrevet

30-60 min kardio, 18 minutter boksing( 5 runder med intens boksing 1 min. pause mellom, ikke telt med), 1 time styrke.

På samme dagen???

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo egentlig det jeg gjør, så da er jeg ikke helt på jordet =)

veldig bra - da stemmer det bra at vi bruker omtrent like lang tid også :)

Skrevet

På samme dagen???

Kombinerer som oftest jogging med enten boksing/styrke, styrke/boksing. Joggingen er temmelig fast hver dag og så er det styrke mimimum 2 ganger i uka og boksing 1-2 ganger i uka.

Skrevet

Det meste jeg gjør tar bare 30 min per økt.

Anonym poster: 70bfb19e38fb657a37a95cdc79d5ea92

• Liker 1
Skrevet

Det spørs hvor god tid jeg har. Kan bli fort to timer, men også 40 minutter. Som regel ca. en time.

Skrevet

Kjører selv 20 sek. pause mellom hvert sett.

8-11 rep - 4-6 rep - 1-2 rep.

Volum trenes av intensiteten i treningen, du skal bryte ned muskulaturen, og ikke la den restituere før du er ferdig.

Men god tommelfinger regel, som du sier: Rundt 1 minutt pause på volum, 3-5 på styrke

Skrevet

Kombinerer som oftest jogging med enten boksing/styrke, styrke/boksing. Joggingen er temmelig fast hver dag og så er det styrke mimimum 2 ganger i uka og boksing 1-2 ganger i uka.

Okey, for jeg har alltid lært at man ikke skal trene kondisjon først og så styrke? At det i så fall er bedre å gjøre motsatt...

Skrevet

Okey, for jeg har alltid lært at man ikke skal trene kondisjon først og så styrke? At det i så fall er bedre å gjøre motsatt...

Kommer an på. Jeg jogger på morgenen og trener styrke på kvelden. De fleste som trener i en økt synes nok det er best å snu på det, men for min del er det mange timer mellom øktene :)

Skrevet

Mellom 60-90 min inkludert oppvarming og uttøying.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ca en time, jeg trener 5x5. Da har jeg inkludert to ekstra øvelser (mage + hip thrusts).

Trener jeg kondisjon bruker jeg 45 min.

Skrevet

Det kommer helt an på hva man prioriterer. Er styrke hovedpri er det lurt å trene det først, men man kan jo prøve seg frem også - det finnes ingen fasit. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...