Chiquita Skrevet 17. mars 2004 #21 Del Skrevet 17. mars 2004 Vi skal også ha MASSE kaker. Et stort bugnende kake-bord er et must i et bryllup, synes vi. Tror vi skal ha 16 "kaker" til 100 gjester (da er en bryllupskake til 100 personer medberegnet) Kaker - ja takk.... Jeg ville ha reagert på det om jeg kom i et bryllup med "bare" 1-5 kaker. Men det har sikkert noe med tradisjon å gjøre.. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. mars 2004 #22 Del Skrevet 17. mars 2004 Helt greit med bare en kake og frukt, selv om det ikke er så vanlig. Sleng på litt ost og kjeks også, så blir jeg glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 17. mars 2004 #23 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg synes det bør være mere valg enn en kake, vi har alle ulike smak og synes forskjellige ting er godt eller mindre godt. Tror ikke noen kommer til å si noe til dere, men kanskje de tenker sitt. Vi skal bare få venner og kjente til å hjelpe oss med baksten, vi har nok av andre ting å tenke på rett før den store dagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. mars 2004 #24 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg synes det bør være mere valg enn en kake' date=' vi har alle ulike smak og synes forskjellige ting er godt eller mindre godt. Tror ikke noen kommer til å si noe til dere, men kanskje de tenker sitt. Vi skal bare få venner og kjente til å hjelpe oss med baksten, vi har nok av andre ting å tenke på rett før den store dagen!![/quote'] Regner med du gjør det på samme måten med middagen også da? Ellers tenker vel gjestene dine sitt, om de ikke får ala carte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. mars 2004 #25 Del Skrevet 17. mars 2004 Et bryllup er ikke et skikkelig bryllup uten et digert og bugnende kakebord. Det er ihvertfall min mening Vi blir hundre mennesker og skal ha ihvertfall minst femten til tyve kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2004 #26 Del Skrevet 17. mars 2004 Merkelig at sånne tråder som dette her tar sånn av. Det er ingen fasit som sier nøyaktig hvordan et bryllup bør være. Ethvert brudepar kan vel velge selv om de vil ha en eller ti kaker. Selv vil jeg ha mer enn en, men jeg kommer ikke til å satse på et kakebord som er så stort at mange kaker ikke blir påbegynt. Det er sånn vi vil ha det. Jeg tror og håper at bryllupsgjester ikke sitter og sammenligner med bryllup de har vært i før. Det er ingen konkurranse om å ha det mest overdådige bryllupet. Det er om å gjøre å ha et bryllup som blir perfekt for brudeparet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 17. mars 2004 #27 Del Skrevet 17. mars 2004 Synes ideen om å ha en stor kake med forskjellige smaker, var veldig lur, enkelt og greit. Selv hadde vi i vårt bryllup, foruten bryllupskake, kransekake, verdens beste, ostekake, hvit sjokoladekake og en marsipankake med vaniljekrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 17. mars 2004 #28 Del Skrevet 17. mars 2004 Selv hadde vi stor fest-fest med 100 gjester (champagne og fingermat, underholdning og disko) Til "kaffien" fikk folk kaffe avec og kunne forsyne seg av 1 giga lekker bryllupskake (vi hadde to etasjer til overs...) og tre lekre kransekaker (vi hadde litt over en til overs...). Perfekt for oss og våre gjester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. mars 2004 #29 Del Skrevet 17. mars 2004 Om dere vil ha 1 eller 30 kaker, er vel egentlig bare opp til dere. Noen gjester vil stusse om dere "bare" har en, men som du ser av diskusjonen vil andre synes det er mer stilfullt med bare 1. Kjempe flott at dere evt. tenker på allergikere, selv ville jeg spurt, om det var noen allergikere først. Ikke alltid det er det, og ikke sikkert de reagerer på nøtter, mandler og marsipan. De kan like godt reagere på fløte, mel etc. Selv skal vi ha STORT kakebord, med kaker vi liker, og tåler. Er noen allergiske mot alle sammen, er det synd. Vi vil heller gi dem en middag de tåler, enn kaker.. men oss om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinina Skrevet 17. mars 2004 #30 Del Skrevet 17. mars 2004 Følgende innlegg satte igang litt tankevirksomhet hos meg; Er dette nok kaker?:http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=71477 Jeg har sett for meg å bare ha en eneste kake, dvs en lekker bryllupskake. Jeg vil gjerne ha ting litt stilig, og ser ikke for meg et stort kakebord. I tillegg kunne jeg tenke meg å ha et stort fruktfat med pent oppskåret frukt (ananas, druer, eple, appelsin...osv), og god mørk sjokolade i tynne biter. Hva syns dere om dette? Er det litt rart, og vil folk reagere? Bør jeg gi folk et skikkelig kakebord? Jeg har vært i et bryllup der det ble servert en kake og det var bryllups- kaken + masse frukt. Og det var noe jeg og MANGE andre i dette bryllupet likte. Jeg er ingen kakemons så for meg er ikke kaker viktig. Heller masse god frukt og drikke :-) Jeg syns det er stilig med "bare" bryllups kaken. Vurderer det selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 17. mars 2004 #31 Del Skrevet 17. mars 2004 Til fakse: Nei men om de ikke liker middagen vår så må de i allefall få muligheten til å spise seg mette på kaker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Skrevet 18. mars 2004 #32 Del Skrevet 18. mars 2004 Ei er jeg gammel og ikke er jeg tante - men kaker elsker jeg!!!!! Hadde blitt dritskuffa over bare en kake i et bryllup.....men smak og behag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 19. mars 2004 #33 Del Skrevet 19. mars 2004 Vi skal bare ha bryllupskake. I tillegg blir det kanskje konfekt og kransekakestenger. Vi får se. Jeg synes store kakebord er litt bortkastet. Tror folk heller vil ha salt snacks og gode drinker, enn masse søte kaker når festen settes i gang etter en stor middag. Min erfaring er også at det blit MYE kake igjen på slike kakebord. Jeg er ikke interessert i å ha fryseren full av kake 1 år fremover. Vi kan selvsagt gi bort til familie og venner, men det blir mye styr å ordne med det. Jo enklere jo bedre :-) Vi er ingen kakemonser akkurat, og dermed er det ikke helt oss å ha ørten kaker i bryllupet vårt. For oss har bryllupskaken mer en tradisjonell og symbolsk plass i bryllupet, derfor har vi satset på en spesiell og annerledes bryllupskake, og droppet det store kakebordet. En venn av oss skal lage kaken, vi har sagt litt om hva vi an tenke oss, men resten er opp til ham. Det gjør det veldig spesielt og spennede for oss. Om folk "tenker sitt" bryr jeg meg fint lite om. La dem "tenke" i vei. Vi gjør ting på vår måte, så får andre gjøre det på SIN måte. Våre gjester kommer til å få rikelig med godt drikke, rikelig med spennende og god mat, en fantastisk bryllupskake, og forhåpentligvis en flott fest. Hvis noen vi henge seg opp i at de ikke kan velge mellom 15 ulike kaker, så dem om det ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 19. mars 2004 #34 Del Skrevet 19. mars 2004 Vi skal ha maaange kaker - det skal bugne! Også har vi bestemt oss for at om det blir mye kaker igjen, etter at vi har gitt bort til venner og familie, skal vi ta de med oss og gi til vårt nermeste eldresenter! Gamle mennesker elsker jo kaker, og de vil helt sikkert sette pris på kaker fra et bryllupslag!! Et lite tips til de som eventuelt får mange kaker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. mars 2004 #35 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg tror jeg ville synes det var underlig med bare en kake' date=' men det kommer helt an på hvor mange gjester dere er. Til 15-20 gjester: Sikkert helt greit. Til 60-70 gjester: Litt stusslig, samme hvor god og svær kaka er. [/quote'] Veldig enig. Tror det vil se skikkelig stusselig ut, kanskje nesten litt gnient... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. mars 2004 #36 Del Skrevet 19. mars 2004 Augustbrud, kommer jo helt ann på hva man er vant til, tradisjoner, type bryllup etc... I min omgangskrets har jeg aldri sett en kake i bryllup før. Mange av gjestene er utenlandske og har INGEN kake i bryllup. Det er en veldig bondsk norsk tradisjon, og har ingen ting med gnienhet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. mars 2004 #37 Del Skrevet 19. mars 2004 Skjønner ikke denne redselen for å virke gnien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 19. mars 2004 #38 Del Skrevet 19. mars 2004 Veldig enig. Tror det vil se skikkelig stusselig ut, kanskje nesten litt gnient... :o Tja gnient? Alle kakene (utenom bryllupskaken) er vel en av de få tingene ifbm. bryllup man som regel ikke har noen utgifter til fordi alle tanter gjerne baker uten at det koster brudeparet noe. Så GNIENT er vel kanskje litt rart at man synes det er. Stusselig er selvsagt noe annet. Jeg er jo uenig i det også (ref. mitt innlegg over), men alle må jo selvsagt mene hva de vil :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 19. mars 2004 #39 Del Skrevet 19. mars 2004 Gnient er kanskje ikke rette ordet, men...vanskelig å forklare. det vil både se stusselig og snåkt ut synes jeg. Men nå er jeg van til at det skal være massevis av kaker også da. Men dette er virkelig smak og behag og man skal jo gjøre som man selv vil. Men som gjest ville jeg nok kikket litt rart om det bare ble satt frem 1 kake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 19. mars 2004 #40 Del Skrevet 19. mars 2004 Vi skal vel ha et par-tre kaker, tenker jeg. Til 100 gjester. Men vi dropper egentlig "kaffe og kake"-seansen fullstendig ved å sette kakene på dessertbordet (skal ha dessertbuffet). Når middagsmaten er vel fortært blir det skjæring av bryllupskake, og så blir det dessert, kaker, kaffe og avec og dessertvin. Så kan folk velge. Eller Ole Brumme (ja takk, begge deler) etter hjertets lyst. Vi kommer ikke til dessertdelen av bryllupet før klokka er rundt 23, og jeg ville syntes det var pussig å servere kaffe og kake kl. 01.00... Ulempen med først dessert og så kaffe og kaker i samtlige bryllup jeg har vært i synes jeg er: Enten kommer kaffe og kaker rett etter dessert. Da er jeg alltid stappmett og har ikke lyst på enda mer søtt. Eller så kommer kaffe og kaker når man har danset en times tid. Da blir det oppbrudd i dansen og ofte synes jeg dansegulvstemningen blir laber etter et slikt "brudd". Så derfor har vi valgt vår (for mange sikkert) sære måte å gjøre dette på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå