Gå til innhold

Spørsmål om p-pille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en p-pille RETT før jeg skulle på do (hadde diaré). Er beskyttelsen redusert da?

Og vet noen hvor lang tid det tar å ta opp pillen i kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diare kan være uheldig ja.. tror det tar 2-3 timer før pillen er tatt opp i kroppen. Dere som har slike spm som dette vil jeg anbefale og heller spørre på Doktor Online, der kan man få svar av lege. icon_smile.gif

> http://www.doktoronline.no12

Skrevet

En ting til, i morgen starter sukkerpille uken min. Vil jeg likevel være såpass godt beskyttet? Tross alt det som skjedde (se opp ^^^).

Skrevet

Har du lest bruksanvisningen til pillene dine? Ofte står sånt der. Hvor mye beskyttelsen er redusert er litt avhengig av når i syklusen du var da det skjedde, og om du "mistet" bare en pille eller flere. Er det bare en pille det er snakk om skal du fortsatt være godt beskyttet.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror det er verst dersom du mister en av pillene på begynnelsen eller på slutten av et brett. Derfor bør du bruke annen prevensjon i et par uker.

Skrevet

En ting til...

går det fint om jeg f eks. tar en kl. 7 idag og en kl. 10 imorgen? Og hva med kl. 10 i dag og kl. 7 imorgen?

eller er det så strengt at jeg MÅ ta det kl. 7 hver dag?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du skal helst ta pillene til samme tid hver dag, men du har nå 12 timer på deg, hvis du glemmer en e.l.

Gjest gjest 0
Skrevet

Morningstar:

Hva slags piller bruker du?12

Skrevet

Jeg bruker Trionetta...dumt av meg å ikke nevne det før.

Gjest gjest 0
Skrevet

Ok trionetta...

Jeg brukte de et par år og har vel prøvd det meste med de... jeg husker ikke helt hvordan det er med diaré, men hvis du akkurat har tatt pillen og må løpe på do kan jeg ikke tro at det er noe fare, siden det tar litt tid før den løser seg opp. Har du venta over en halvtime derimot bør du sjekke det opp nærmere. (det tar ikke særlig lengre tid før den lille pilla løser seg opp iallefall!) Jeg ville ringt SUSS Senteret for ungdom samliv og seksualitet. Der kan de svare på alt du lurer på! De har iallefall reddet mange dager for meg de siste årene...

vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Pamella den 2002-06-06 09:55 ]

Skrevet

Takk for svaret icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...