Gå til innhold

Step

Fremhevede innlegg

Gjest Dorothy***
Skrevet

Hei!

Hvor effektivt er stepmaskin, spesielt med tanke på oppstramming av rumpe/lår? Jeg stepper i ca 45 min en gang i uka, i tillegg til to styrketreningsøkter og fire økter med dans. Kjører også en økt med jogging på tredemølle. Skal kjøre minst en økt til med kondisjon bare det blir bart ute. Når jeg stepper kjører jeg med høy intensivitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor effektivt? Hvor mye veier en fisk? Jeg vil anta ganske effektivt. På en skala fra en til 10, en syver kanskje? Det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye innsats man legger i det.

Tiger

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvor effektivt? Hvor mye veier en fisk?

:hoho: good one;)

Stepmaskiner kan være veldig effektive, men det er lett å "jukse"-ikke ta for små steg, ikke len deg på håndtakene etc.

I tillegg tar jo stepmaskinen først og fremst på nedre del av kroppen, så du får ikke like høyt energiforbruk som ved en aktivitet der du bruker hele kroppen.

Men når du jogger og danser og trener styrketrening i tillegg behøver du egentlig ikke bekymre deg så mye om hvorvidt stepmaskinen tar bra, du trener bra og mye!

Skrevet

Hvis det er oppstramming du primært er ute etter, så ville jeg heller satset på enkle styrkeøvelser istedet. Utfall for eksempel: stå med samlede ben, ta et skritt langt frem og reis deg opp igjen. Veldig bra oppstrammende effekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...