Gjest made4u Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Nå kjenner jeg ikke deres utfordringer, målsetninger og ikke minst hvor dere står. Mine spørsmål er likevell aktuelle, om dere har rett vekt og bare vil bli sunnerr, vil gå ned i vekt eller opp i vekt for den saks skyld. Derfor spør jeg dere... 1: Hva er din målsettninger? 2: Hva er bra med din livsstil i dag? 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette?
Gjest *Maja* Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? Å komme i bedre form, bedre helse og ha en kropp jeg trives i. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Sunn og god mat som er laget fra bunn av. Har mer energi og overskudd i hverdagen. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Per i dag er det ikke noe som ikke er bra. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Igjen: livsstilen min er fin som den er.
Sailor Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger?. Være sunn og trives med meg selv. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? At jeg spiser sunt og har mer energi. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? At jeg fort kan falle tilbake fordi jeg vil ha raske resultater, men har snakket med min PT nå som har fått banket i hodet mitt at det ikke er noe som heter raske resultater, 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? At jeg fortsetter å trene/spise sunt. Jeg må ikke tenke på om jeg skal trene, bare gjøre det. Og også ha variabel kost slik at jeg ikke blir fort lei.
PulsPlus Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? passere 94kg med habil fettprostent 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Sunt kosthold, gode rutiner. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Få tid til alt, familie, trening 5 dager i uken, jobb, etc. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Mer tid til trening, men familien kommer alltid først, uten unntak.
Gjest SpaceBaby Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? Ned fra 78 kilo til 70 kilo. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Spiser lite nok til å ta av jevnt og trutt. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Trener ikke. Leiligheten ser ut som en svinesti. Røyker for mye, men det er også nødvendig for ikke å spise så mye. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Kjøpe en joggedress og en støvsuger.
snøfrisk Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? Bli sunnere og gå ned et par kilo. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Danser ballett, moderne og jazz tilsammen fem timer i uka, så får trent en del, i hvert fall 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Spiser usunt. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Vil gå ned i vekt, og siden jeg ikke trener mer enn dans, må jeg gå ned ved å spise sunnere istedet!
KaDust Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? - Flat mage, sunnere kropp. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? - Tja, jeg spiser mye frukt... 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? - Jeg spiser mye dritt og er i lite bevegelse 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? - Bevege meg mer, kutte ut dritten. Vet ikke helt hvordan enda, men det skal gå
Gjest Puravida Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 1: Få stram fin kropp med flat mage og kjempe stor sprettrumpe. Vil også få bedre helse og litt mer muskelmasse. 2. Gode rutiner og harde og effektive treningsøkter. Er kvitt søtsuget og har et veldig avslappet og naturlig forhold til kosthold. Om jeg spiser litt usunt en dag er ikke det verdens undergang. (Dette har jeg jobbet med lenge) 3. Kan ikke komme på noe som ikke er bra med livsstilen min nå. 4. - Når jeg begynner på kalorioverskudd må jeg passe ekstra godt på å finne en balanse så jeg ikke går opp det jeg jobber med å gå ned nå. (Må bare gå opp i muskelmasse) Dette skal jeg få hjelp til av PT. - Jeg vil også fokusere mer på å bli helt alkoholfri. Drikker bare 1-2 ganger i måneden, ca 3 øl, men uansett. - Jobbe med å aldri miste motivasjon. - Finne og lære masse nye sunne oppskrifter så jeg ikke går lei når jeg har drevet på veldig lenge.
Gjest made4u Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger?. Være sunn og trives med meg selv. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? At jeg spiser sunt og har mer energi. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? At jeg fort kan falle tilbake fordi jeg vil ha raske resultater, men har snakket med min PT nå som har fått banket i hodet mitt at det ikke er noe som heter raske resultater, 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? At jeg fortsetter å trene/spise sunt. Jeg må ikke tenke på om jeg skal trene, bare gjøre det. Og også ha variabel kost slik at jeg ikke blir fort lei. Tror alle som deg vil ha raske resultater, de eneste som er heldig og har rask fremgang med treningen er sofasliterne som nettopp er kommet i gang med treningen. Jo mer trent man er, jo mer må man trene for sakte frrmgang hva gjelder styrke, teknikk eller hurtighet etc., det kommer til et punkt der folk trener masse for bare å opprettholde egenskaper eller bare for å oppleve at dem er på hell også. Bra du har tålmodighet i alle fall. Hvor lenge har du trent og levd sunt fortesten?
Gjest strykebrett Skrevet 28. januar 2013 #10 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? Å ha en sterk og sunn kropp slik at jeg jolder meg i god form og ikke får belastningsskader, ryggvondt og andre plager som kan forebygges med trening. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? At jeg får trent mye og variert. Trener styrke for å holde meg sterk, løper mye for å holde kondisjonen oppe og går på yoga en gang i uken for å ha god bevegelighet. Det hjelper mye at jeg kan løpe til jobb og dusje der, da er det lett å få det til å gå opp med timeplanen. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Det blir ofte litt for raske løsninger i matveien. Det blir ofte til at jeg spiser ute pga lite tid mellom jobb og i fritidsaktiviteter, noe som igjen fører til at det er vanskelig å ha så mye frukt og grønt som jeg burde ha i kostholdet fordi det blir dårlig før jeg rekker å spise det. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Jeg må bli flinkere til å planlegge innkjøp og matlaging, og slutte å spise så mye ute som jeg gjør nå.
Gjest Emmanuelle Skrevet 28. januar 2013 #11 Skrevet 28. januar 2013 (endret) 1: Hva er dine målsetninger? Stramme opp, få mer energi, være den sporty jenta. Få en veltrent kropp uten å slå opp mine mange skader. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Har kuttet drastisk ned på sukker, spiser sjelden junk, har et fornuftig forhold til alkohol. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Spiser for mye ferdigmat, har litt for mye å gjøre 7 dager i uka, stresser og er utålmodig. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Fortsette som jeg har gjort, trene og spise sunt, bli flinkere til å slappe av. Gleder meg til våren kommer for da kan jeg jogge ute Hater mølla! Endret 28. januar 2013 av Emmanuelle
momo Skrevet 28. januar 2013 #12 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? I første omgang er det å gå ned i vekt. På lang sikt være sunn og i god form. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Det daglige kostholdet mitt er bra, jeg spiser sunn mat, uten å være hysterisk, lager nesten all mat fra bunnen, og er mest glad i sunn mat. Jeg er glad i å bevege kroppen, har bare blitt lite i det siste, grunnet skade og sykdom. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Jeg er en skkkelg godtegris, er sukkeravhengig, bare elsker sjokolade og smågodt og is. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Jeg må prøve å bli kvitt min sukkeravhengighet. Kutte ut sjokolade og godis. Jeg må nok kutte ut godis fullstendig en periode, heller prøve å lage alternative sukkerfrie ting.
Gjest made4u Skrevet 28. januar 2013 #13 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? - Flat mage, sunnere kropp. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? - Tja, jeg spiser mye frukt... 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? - Jeg spiser mye dritt og er i lite bevegelse 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? - Bevege meg mer, kutte ut dritten. Vet ikke helt hvordan enda, men det skal gå 2: Du har sikkert mange flere gode vaner enn fruktvanen din, disse vanene er alt en del av din livsstil, noe som er vell og bra da da blir også dem lett å holde på videre. 3: Intet er bedre enn at du ser utfordringer du selv har, da vet du også hva du bør gjøre noe med for å få resultater - du er alltså dem som kan avgjøre egen skjebne. 4: Et mål om å bevege seg mer er enklere å klare enn et mål om å endre kosthold, dog har jeg mer tro på dem som oppsøker noe lystbetont dem liker fremfor dem som velger aktiviteter dem føler nødvendighet av heller enn liker. Ikke utfør aktiviteter du vet kan være bra for ditt mål dersom det ikke er det som lokker deg mest, f.eks. jogging eller styrketrening etc., husk på at for ditt mål kan lek og morro ha like stor effekt. Hovedsaken er å bruke kroppen, så oppnår du bedre form og fremgang med det, er det samme om du forbrenner 100 kcal på løping eller ved å gå egentlig. Hva gjelder kostholdet så er det vanskeligere. Ikke kjenner jeg ditt spisemønster heller. Dog gjør du alt mye bra kostholdsmessig, og kan f.eks. til en middag bruke en av dine sunne alternativer fremfor en av de mer usunne, eller du kan innføre for deg helt nye og spennende retter. Så også med den unødige spisingen, som gjerne kan være følelsesbasert spising for alt jeg vet. Lure din hjerne med bedre produkter i stedet, og slik utgjør en forskjell, det kan være enklere enn å kutte vaner du har fullstendig - det kan altså fortsatt være lov å kose seg med noe spisende forran tv, eller trøstespise for den saks skyld - la det handle om hva du spiser for å utgjøre forsljellen i stedet for å kutte fullstendig. Behovet gor det usunne avtar etter hvert og med suksess.
Gjest made4u Skrevet 28. januar 2013 #14 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? Å ha en sterk og sunn kropp slik at jeg jolder meg i god form og ikke får belastningsskader, ryggvondt og andre plager som kan forebygges med trening. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? At jeg får trent mye og variert. Trener styrke for å holde meg sterk, løper mye for å holde kondisjonen oppe og går på yoga en gang i uken for å ha god bevegelighet. Det hjelper mye at jeg kan løpe til jobb og dusje der, da er det lett å få det til å gå opp med timeplanen. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Det blir ofte litt for raske løsninger i matveien. Det blir ofte til at jeg spiser ute pga lite tid mellom jobb og i fritidsaktiviteter, noe som igjen fører til at det er vanskelig å ha så mye frukt og grønt som jeg burde ha i kostholdet fordi det blir dårlig før jeg rekker å spise det. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Jeg må bli flinkere til å planlegge innkjøp og matlaging, og slutte å spise så mye ute som jeg gjør nå. Du høres aktiv ut ja, for egen del skulle jeg ønske jeg hadde like mye energi og tiltakslyst som deg. Beundrer deg for at du får trening på vei til jobb, med dusj på jobben ville jeg også tenkt samme tanke, men jeg skal ikke lyve og si at jeg hadde klart noe slikt - jeg hadde heller funnet grunner til å ta bilen (ikke så flink til å ta meg i nakken med ting jeg kanskje burde, som å ikke ta biøen til butikken etc.) Kjøpte sesongkort til morgenbading til min eks samboer en gang, hun brukte det flittig og svømte flere ganger i uken før hun gikk på jobb er slikt jeg ikke klarer selv tross jeg liker meg i basseng. Har samme mentalitet dere to der. Dog elsker jeg å spille badminton, så det er jeg lett å få igang med, har også andre ting jeg liker å aktivisere meg med, uten at det er noe organisert ved det. En målsetning for min del er å bruke naturen mer året gjennom, hadde også gjort det om jeg kjente noen her jeg kunne hatt med meg på turer, bor på en annen kant av landet enn de fleste av mine familiemedlemer og familie ser du - har da ett godt vennepar her også. Skal se om jeg ikke får slengt meg på ei venninnes turer etter hvert, hun har innvitert meg uten at det ble noe av fordet.
KaDust Skrevet 28. januar 2013 #15 Skrevet 28. januar 2013 2: Du har sikkert mange flere gode vaner enn fruktvanen din, disse vanene er alt en del av din livsstil, noe som er vell og bra da da blir også dem lett å holde på videre. 3: Intet er bedre enn at du ser utfordringer du selv har, da vet du også hva du bør gjøre noe med for å få resultater - du er alltså dem som kan avgjøre egen skjebne. 4: Et mål om å bevege seg mer er enklere å klare enn et mål om å endre kosthold, dog har jeg mer tro på dem som oppsøker noe lystbetont dem liker fremfor dem som velger aktiviteter dem føler nødvendighet av heller enn liker. Ikke utfør aktiviteter du vet kan være bra for ditt mål dersom det ikke er det som lokker deg mest, f.eks. jogging eller styrketrening etc., husk på at for ditt mål kan lek og morro ha like stor effekt. Hovedsaken er å bruke kroppen, så oppnår du bedre form og fremgang med det, er det samme om du forbrenner 100 kcal på løping eller ved å gå egentlig. Hva gjelder kostholdet så er det vanskeligere. Ikke kjenner jeg ditt spisemønster heller. Dog gjør du alt mye bra kostholdsmessig, og kan f.eks. til en middag bruke en av dine sunne alternativer fremfor en av de mer usunne, eller du kan innføre for deg helt nye og spennende retter. Så også med den unødige spisingen, som gjerne kan være følelsesbasert spising for alt jeg vet. Lure din hjerne med bedre produkter i stedet, og slik utgjør en forskjell, det kan være enklere enn å kutte vaner du har fullstendig - det kan altså fortsatt være lov å kose seg med noe spisende forran tv, eller trøstespise for den saks skyld - la det handle om hva du spiser for å utgjøre forsljellen i stedet for å kutte fullstendig. Behovet gor det usunne avtar etter hvert og med suksess. Takk
Gjest made4u Skrevet 28. januar 2013 #16 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? I første omgang er det å gå ned i vekt. På lang sikt være sunn og i god form. 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Det daglige kostholdet mitt er bra, jeg spiser sunn mat, uten å være hysterisk, lager nesten all mat fra bunnen, og er mest glad i sunn mat. Jeg er glad i å bevege kroppen, har bare blitt lite i det siste, grunnet skade og sykdom. 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Jeg er en skkkelg godtegris, er sukkeravhengig, bare elsker sjokolade og smågodt og is. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Jeg må prøve å bli kvitt min sukkeravhengighet. Kutte ut sjokolade og godis. Jeg må nok kutte ut godis fullstendig en periode, heller prøve å lage alternative sukkerfrie ting. Jeg tror du som de fleste andre tyr til snacks i hitte situasjoner, da er ikke det enkelt å gjøre noe med, å kutte ut noe er nemlig voldsomt vanskelig og ikke noe de fleste klarer i lengden - i alle fall ikke om du ikke erstatter uvanene med noe annet. Om du ikke gjør det kan du komme til å føle et tomrom og du vil i stor grad føle lengsel og sug etter det som ikke er der lenger. Det blir som å gå på kino uten snacksen, noe jeg ikke hadde maktet da for meg henger kino og snop sammen, jeg hadde blitt gal på kino uten noe og hadde da blitt rastløs og ikke slappet av som jeg kan etc. Hva om du ikke kutter ut vanene, men tilftedstiller hjernen med å bytte ut i stedet? Som jeg har gjort med mitt chipsforbruk. De gangene jeg får lyst på noe salt eller kryddret, og tidligere spiste chips, de gangene steker jeg meg to krydredde kyllinglår i stedet. Knallgodt og hjrrnen og behovet blir tilfredstilt. Med meg på kino har jeg nå sunne valg jeg liker godt i stedet for snopet, jeg savner intet og kinoopplevelsen blir akkuratt som den skal være - bedre også, for på kino ser jeg folk med snopet sitt og føler meg heldigere og flinkere selv med mine valg, en god følelse som løfter meg og som jeg vet gjør en forskjell for min del.
momo Skrevet 28. januar 2013 #17 Skrevet 28. januar 2013 Jeg tror du som de fleste andre tyr til snacks i hitte situasjoner, da er ikke det enkelt å gjøre noe med, å kutte ut noe er nemlig voldsomt vanskelig og ikke noe de fleste klarer i lengden - i alle fall ikke om du ikke erstatter uvanene med noe annet. Om du ikke gjør det kan du komme til å føle et tomrom og du vil i stor grad føle lengsel og sug etter det som ikke er der lenger. Det blir som å gå på kino uten snacksen, noe jeg ikke hadde maktet da for meg henger kino og snop sammen, jeg hadde blitt gal på kino uten noe og hadde da blitt rastløs og ikke slappet av som jeg kan etc. Hva om du ikke kutter ut vanene, men tilftedstiller hjernen med å bytte ut i stedet? Som jeg har gjort med mitt chipsforbruk. De gangene jeg får lyst på noe salt eller kryddret, og tidligere spiste chips, de gangene steker jeg meg to krydredde kyllinglår i stedet. Knallgodt og hjrrnen og behovet blir tilfredstilt. Med meg på kino har jeg nå sunne valg jeg liker godt i stedet for snopet, jeg savner intet og kinoopplevelsen blir akkuratt som den skal være - bedre også, for på kino ser jeg folk med snopet sitt og føler meg heldigere og flinkere selv med mine valg, en god følelse som løfter meg og som jeg vet gjør en forskjell for min del. Tusen takk for tips. I første periode må jeg nok kutte helt ut, for får jeg smaken på litt sukker, så må jeg bare ha mer. Men jeg er flink til å lage sukkerfrie alternativer selv, ellers finnes det mye sukkerfrie pastiller, vanilje kesam med bær er supergodt. Så jeg har andre alternativer. Og har jeg gått lenge nok uten sukker, så kan jeg spise litt iblandt uten at jeg får cravings da. Kino går faktisk kjempefint uten snacks. Jeg har jobbet på kino, dermed så jeg film på kino så ofte, at det ble mer uten snacks enn med.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #18 Skrevet 28. januar 2013 1: Hva er din målsettninger? Psykisk god helse (tidligere anorektiker + overspiser + jojo-slanker) For meg vil det si at jeg vil holde vekta mi stabil året ut (nådde ønske-vekta mi ifjor) + holde faste rutinger på treningen. Unngå fråtsing og unngå panikkangst dersom jeg spiser mer enn planlagt 2: Hva er bra med din livsstil i dag? Jeg spiser mye frukt, grønt, fisk og magert kjøtt og får generelt i meg mye forskjellig. Spiser lite halv og helfabrikata og lite salt. Får trent sånn passe nok og greier som oftest å holde meg til godteri 2 dager i uka Er slank og stram 3: Hva er ikke bra med din nåværende livsstil? Jeg sliter enda litt med at jeg spiser veeeldig sunt (og for lite) noen dager og fråtser litt for mye når jeg skal kose meg. 4: Hvilken utfordringer vil du gripe fatt i ved din livsstil, og hvordan vil du gjøre dette? Fortsette å jobbe med fråtsingen men har ikke vært så stabil som jeg er nå siden før jeg kom i puberteten så jeg er på vei Tjohei! Anonym poster: 3eb2a9b91a842614030aa3925008a6c9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #19 Skrevet 28. januar 2013 Glemte å svare på hvordan jeg vil gripe fatt utfordringene mine Skrive matplan for uka slik at jeg har en mal å gå etter. Alltid spare rom for uforutsette ting slik at ikke panikken tar meg når det blir servert sjokoladekake på jobb feks Tidligere har uplanlagte snacks kunnet trigge en HEL DAG med overdreven fråtsing. Det kan det enda til tider, men er lengre mellom hver gang Jeg vil "spare" kosekalorier slik at jeg kan kose meg med vafler når Farmor har lagd osv. Når ting ikke bli som planlagt så endrer jeg matplanen etter det. Feks om det blir godteri på onsdag, sløyfer jeg det på fredagen o.l. Dette er min "hovedoppgave" for å gjøre mitt eget liv bedre for meg selv i år Anonym poster: 3eb2a9b91a842614030aa3925008a6c9
Gjest made4u Skrevet 28. januar 2013 #20 Skrevet 28. januar 2013 Glemte å svare på hvordan jeg vil gripe fatt utfordringene mine Skrive matplan for uka slik at jeg har en mal å gå etter. Alltid spare rom for uforutsette ting slik at ikke panikken tar meg når det blir servert sjokoladekake på jobb feks Tidligere har uplanlagte snacks kunnet trigge en HEL DAG med overdreven fråtsing. Det kan det enda til tider, men er lengre mellom hver gang Jeg vil "spare" kosekalorier slik at jeg kan kose meg med vafler når Farmor har lagd osv. Når ting ikke bli som planlagt så endrer jeg matplanen etter det. Feks om det blir godteri på onsdag, sløyfer jeg det på fredagen o.l. Dette er min "hovedoppgave" for å gjøre mitt eget liv bedre for meg selv i år Anonym poster: 3eb2a9b91a842614030aa3925008a6c9 En matplan kan være så mangt, noen matplaner forteller både hva man skal spise og ikke minst hvor mye man skal spise - slike matplaner ser jeg som kostholdsregimer jeg ikke har tro på i lengden og som en livsstil. Dette fordi dem ikke spiller på lag med kroppen i det hele tatt, vi har metthets og sult signaler for å kunne kontrollere inntaket til forbruket, det blir aldri riktig at en kostholddplan skal overstyre dette og fortelle hvor mye man skal spise. Dessverre er dette signalet feilstilt hos mange, ikke fordi kroppens signaler i seg selv er ille, men fordi de spiser uriktig - noe dem det gjelderkan endre. En annen type er dem som planlegger innkjøp og hva dem skal spise til middag m.m., men ikke mengden man spiser i seg selv. Dem er mye bedre og slike vil jeg anbefale. Man kan justere inntaket også med dem, ut fra hvilke matvarer man velger og hvordan man tilbreder disse. Dessuten kan samme middagsrett utgjøre en voldsom forskjell, laget på de rette råvarene eller kjøpt som helfabrikata, hvordan man forsyner seg (altså fyller tallerknen) har mye å si. Ikke være redd for å fylle på med grønnsaker, selv spiser jeg ca et halvt kilo om dagen av dette når jrg er som flinkest. Vær også forsiktig med de verste varene, f.eks velge en mindre kaloririk saus de gangene du kan det m.m. Forskjellene fra eller til er stor om du har mange og gode nok endringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå