Gå til innhold

Ikke syk men heller ikke frisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det slik i et par uker nå, hvor det eskalerte litt i to dager sist uke. Jeg har hatt litt feber, kvalm, vondt i huden (så det gjorde vondt å ha på seg klær eller kun en dyne over), tett nese, sår hals osv.

Men så forsvant det, men det som kommer tilbake med jevne mellomrom er litt feber, tett nese. og litt klø i halsen. Det går over i et par dager, også er det tilbake igjen.

Jeg trenger ingen diagnose, har planer om å komme meg til legen om dette fortsetter, da jeg ikke kan trene eller sykle til jobb/skole fordi det utløser disse symptomene.

Men jeg lurer på om dere har noen kjerringråd jeg kan prøve meg på, mens jeg venter på å få en legetime?

Det jeg har nå, er svak feber. Eller snørr, tett nese, og bare for å bli veldig detaljert, det kommer litt snørr når jeg hoster også :kvalm: type veldig grønn og ekkelt! Æsj altså..

Anonym poster: b3e3441dd1e39fc4fa9d851bb9af5665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sitte med hodet over varm damp? Har hørt det skal løse opp litt guffe.

Skrevet

Hvitløk løser alltid opp nesen min, det løser opp snørret så det kommer ut. Jeg deler et fedd i to og putter de i hvert sitt nesebor, dytter de ikke langt inn for må jo få de ut etterpå. Jeg nyser alltid ca 5 ganger rett etter jeg har puttet de i, og det kan svi litt. Jeg har de i i ca 10 min, men man kan jo ha de lengre i. Ellers kan hvitløk dempe betennelser i kroppen og er bra for immunforsvaret, så kanskje du kan spise noe med masse hvitløk i. Hvis du liker hvitløk :) God bedring!

Anonym poster: ae441187df711598c4de438c48c63382

Skrevet

Hva med å sitte med hodet over varm damp? Har hørt det skal løse opp litt guffe.

Hvordan gjør jeg det? :klo::fnise::sjenert: Koke opp vann og puste det inn?

Hvitløk løser alltid opp nesen min, det løser opp snørret så det kommer ut. Jeg deler et fedd i to og putter de i hvert sitt nesebor, dytter de ikke langt inn for må jo få de ut etterpå. Jeg nyser alltid ca 5 ganger rett etter jeg har puttet de i, og det kan svi litt. Jeg har de i i ca 10 min, men man kan jo ha de lengre i. Ellers kan hvitløk dempe betennelser i kroppen og er bra for immunforsvaret, så kanskje du kan spise noe med masse hvitløk i. Hvis du liker hvitløk :) God bedring!

Anonym poster: ae441187df711598c4de438c48c63382

hmm takk for tips! Skal prøve det ut!

TS

Skrevet

Hvordan gjør jeg det? :klo::fnise::sjenert: Koke opp vann og puste det inn?

Jupp (i så fall bør det ikke være faktisk kokende - det er for varmt). Eller tapp varmt vann i vasken/en bolle og stikk hodet over, med en håndduk over der igjen så du er i et varmt "telt". Du kan også ha urter eller et par dråper ikke-irriterende eterisk olje i vannet for å løse ekstra opp.

Om du er tett i nesa kan du kjøpe en neseskyller på apoteket og skylle gjennom nesen med saltvann. Hjelper veldig for meg!

Anonym poster: 5d64db6443c08a260fb7d08bfb612c3e

• Liker 1
Skrevet

Jupp (i så fall bør det ikke være faktisk kokende - det er for varmt). Eller tapp varmt vann i vasken/en bolle og stikk hodet over, med en håndduk over der igjen så du er i et varmt "telt". Du kan også ha urter eller et par dråper ikke-irriterende eterisk olje i vannet for å løse ekstra opp.

Om du er tett i nesa kan du kjøpe en neseskyller på apoteket og skylle gjennom nesen med saltvann. Hjelper veldig for meg!

Anonym poster: 5d64db6443c08a260fb7d08bfb612c3e

What she said :)

Skrevet

Jeg har googlet litt på symptomer osv, bare for å se om jeg fant noe mer som kunne hjelpe. Det er kanskje bihulene mine :( Har et lite trykk i pannen der som ikke går over, så da skal jeg sette meg med damp en liten stund.

Hvor lenge pleiere dere å sitte slik? :) Tusen takk for tips! :blomst:

TS

Skrevet

Ibux som man får kjøpt på butikken har en bivirkning, det løser opp snørr og guffe og åpner kanalene. Har du mistanke om at du har bihulebetennelse kan det være virksomt å ta par ibux.

Bihulebetennelse er ikke kun fysisk, men kan også oppstå pga. stress og uro så det er viktig at man roer seg ned.

Hvitløk i begge nesebor kan være virksomt, det pleier å virke hvis man har ørebetennelse. Eller en suppe med hvitløk, revet gulrot og chili.

God bedring. Kryp under ullteppet med en kopp varm buljong. Kjedelig å være syk, og det jeg har skrevet her hjelper ikke mot alt, men på meg fungerer det. :)

Skrevet

Takk for råd Alvina! :blomst:

Det hjalp litt med dampen og hvitløken men det ene neseboret er fremdeles litt tett, så nå skal jeg drikke meg en kopp te med honning i for halsen som klør litt. Og ta en ibux eller to så satser jeg på et "dampbad" til før jeg legger meg, eller imorgen tidlig. :jepp:

Jeg hater å være syk, men nå har jeg vært i en slags "mellomfase" i flere dager og det er enda verre!

TS :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...