Gå til innhold

Hva heter denne baksten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mamma pleide å lage dette til barnebursdagene mine, men vi husker ikke hva det heter.

Det er en søt bakst med noe fyll i, tror det var kanel og smør i fyllet.

Man skjærer den kjevlede deigen i firkanter, klasker på litt fyll, bretter kantene over og steker dem i muffinsformer.

Noen idéer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma pleide å lage dette til barnebursdagene mine, men vi husker ikke hva det heter.

Det er en søt bakst med noe fyll i, tror det var kanel og smør i fyllet.

Man skjærer den kjevlede deigen i firkanter, klasker på litt fyll, bretter kantene over og steker dem i muffinsformer.

Noen idéer?

Spør moren din? :)

Skrevet

Nei, ikke kanelboller.

Mamma vet det heller ikke :/ Man "pakket" deigen sammen som en konvolutt på en måte.

Skrevet

Kanelknuter, kanelsnurrer...?

Anonym poster: a2cc263d03b0961fff2191d276755af5

Skrevet

Hos meg heter de konvolutter! Høres hvertfall veldig ut som det jeg pleier å lage. Bakes fra mammas kokebok "kaker som smaker", tror jeg.

Skrevet

Det er gjærdeig vil jeg tro.

Hmm, konvolutter sier du? Finner ikke noen oppskrift, men kanskje jeg like så godt skal prøve meg frem :)

Skrevet

Ja, jeg pleier å lage dem med helt vanlig bolledeig-oppskrift, men bruker ikke kanel, så det er ikke sikkert det er helt det sammen. Men den kjevles ut og deles i små firkanter. Så bretter jeg inn hvert hjørne, og legger en liten dært med en blanding av smør, sukker og nøtter i midten.

Åååh, nå fikk jeg lyst til å bake, gitt! :sikle:

• 1 måned senere...
Skrevet

Kanskje skillingsboller? :-)

Skrevet

Er nok ikke skillingsboller :) Men det er godt det også!

Skrevet

Jeg bakte noe slikt en gang fra en gammel kokebok mamma har/hadde, mener på de het Lureboller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...