Gå til innhold

Den store SimCity tråden!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Til dere som faktisk har kjøpt spillet.

Spiller det overhode ingen rolle for dere at de har alltid online drm.

At du kan bli plassert i KØ for å gå inn på et spill jeg vil kalle et singleplayer spill?

Dere trenger ikke å finne dere i alt EA kommer med.

At byene er mikroskopisk framfor hva som har vært i tidligere Sim City spill.

Men nå skal jeg ikke snakke så høyt, aldri vært en Sim City fan.

Måtte bare rage litt.

http://www.analoghyp...-over-sim-city/

Adrian: I am sorry for any inconvenience that this has caused. I can offer you a 15% off coupon from Origin with your next purchase.

Adrian: I am sorry, but I can not offer you a refund.

you: Why can't you offer me a refund?

you: Your product is defective

Adrian: Return Policy

you: I can call my bank and have the refund done that way.

Adrian: I can offer to assist you with any trouble shooting issues.

you: Why can Amazon users get refunds but I can't?

Adrian: That is understandable, but I must inform you that if you choose to dispute it, your account will be banned.

Adrian: I am sorry, but I can not speak on another company's policy.

Adrian: Now this just released.

you: I am at a loss of words

Adrian: So the servers are having issues, with more servers opening up as other countries release then we will show these issues resolving themselves.

you: Yes, but it is not capacity demand I am debating

Adrian: I can understand this causing frustrations and I do apologize for this.

you: Your servers are not the issue

you: The game/back end is

you: "Game updates" are not an excuse to hide behind

Adrian: I am sorry, but I am not able to process a refund.

Adrian: Is there anything else that I can assist you with?

you: You were offering refunds according to your press release!!!!

you: In response to the launch day trouble Hatam said " If you regrettably feel that we left you down, you can of course request a refund for your order at http://help.origin.com/contact-us , though we are currently still in the process of resolving this issue. "

you: Why lie??

you: I have done nothing wrong in expecting what is quoted.

Adrian: That is correct, that this is where you can request a refund, but as our policy is stating it is also the our discretion to process a refund.

you: http://forum.ea.com/...330019.page#top

you: Process a refund.

Adrian: As I stated before, we are not able to offer a refund.

Adrian: Is there anything else that I can assist you with?

you: This chat text goes viral.

you: Thanks

vV8PLqv.jpg

Endret av -Leon-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rett og slett til å bli oppgitt av. Håper for guds skyld de ikke gjør det samme når The Sims 4 kommer.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Fikk spilt litt i dag, men er lite nytt og MYE mindre en det forrige!

Gjest Lurifix
Skrevet

Til dere som faktisk har kjøpt spillet.

Spiller det overhode ingen rolle for dere at de har alltid online drm.

At du kan bli plassert i KØ for å gå inn på et spill jeg vil kalle et singleplayer spill?

Dere trenger ikke å finne dere i alt EA kommer med.

At byene er mikroskopisk framfor hva som har vært i tidligere Sim City spill.

Always online DRM har kommet for å bli og det er ikke noe man kan gjøre med det. Har ikke kjøpt SimCity fordi hva er vitsen når byen du lager ikke er en by, men 1/4 av en bydel?!

I SimCity 4 kunne du velge størrelse på området. Bittelite til ganske så stort. Stort nok faktisk.

Nye SimCity er jo en vits! Ja du skal bruke alle områdene i regionen bla bla bla, men det er jo noe helvetes drit når man vil ha en stoooooor by. Nei dette spillet er jo 10 gang verre enn SimCity 2000.

Skrevet

Always online DRM har kommet for å bli og det er ikke noe man kan gjøre med det.

Njo, man kan jo bruke den mye omtalte forbrukermakten og la være å kjøpe leie spillene.

• Liker 1
Gjest Lurifix
Skrevet

Njo, man kan jo bruke den mye omtalte forbrukermakten og la være å kjøpe leie spillene.

Blir vel kun indie spill fremover da. Relativt kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg spilt litt. Som dere andre skriver er jeg også skuffa over størrelsen på byene,

Lurer også på om noen andre har problemer med at man ikke får sett hele byen sin på en gang? Når jeg har zooma ut til det ytterste i vanlig bymodus får må jeg fremdeles panorere. Har dette noe med skjermkort å gjøre?

Tror nok ikke jeg kommer til å spille dette så mye - så penger ut av vinduet.

Anonym poster: f3d4f72a4a6ef3dce7380a5580e4cf84

Skrevet (endret)

Blir vel kun indie spill fremover da. Relativt kjedelig.

Nuvel. Med crowd funding og Kickstarter spesielt så kommer det mye interessant. Project Eternity, Torment: Tides of Numenera og mange flere. Nevner de to spesifikt fordi det er de jeg har støttet så langt. Det er langt fra de eneste som nyter stor finansieringssuksess.

Så har man mellomløsningen som er hakket mer spiselig enn EA og Origin, nemlig Steam.

Noen svært få nylanseringer selges også av GOG.com, men jeg tror vi vil se at GOG.com blir en større distributør av DRM-frie spill ettersom tiden går. Det er allerede slik at flere av prosjektene fra Kickstarter vil bruke GOG.com i tillegg til andre distributører.

Nei, jeg skal ikke spå fremtiden, jeg skal lene meg tilbake og følge med på hva som skjer. For min del er det så enkelt som at enten kjøper jeg spillet, eller så kjøper jeg det ikke. Jeg piratkopierer ikke spill.

(Sorry, skal slutte med off topic nå...)

Endret av Zzyzx
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Og nå er serverne nede igjen. Godt jobba.

Skrevet (endret)

Always online DRM har kommet for å bli og det er ikke noe man kan gjøre med det. Har ikke kjøpt SimCity fordi hva er vitsen når byen du lager ikke er en by, men 1/4 av en bydel?!

I SimCity 4 kunne du velge størrelse på området. Bittelite til ganske så stort. Stort nok faktisk.

Nye SimCity er jo en vits! Ja du skal bruke alle områdene i regionen bla bla bla, men det er jo noe helvetes drit når man vil ha en stoooooor by. Nei dette spillet er jo 10 gang verre enn SimCity 2000.

Ja, det er kanskje kommet for å bli. Men noen selskaper er mer fan av DRM enn andre.

Og de spill titlene jeg er en fan av, har styrt fint unna eller vært flinkere med DRM sin.

Det har også blitt litt snakk om hvor mye servere faktisk gjør, siden det er en av grunnen deres om at man må være på nette for å kunne spille.

Edit

Jeg vet at Metacritic ikke skal taes så høytidelig, men user review er ikke akkurat noe å rope hurra for.

http://www.metacriti...game/pc/simcity

Reddit

http://www.reddit.co..._rated_product/

Hihihi -> -clicky-

Endret av -Leon-
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Hvordan joiner man et spill? Menyen er jo der, men det går jo ikke?

Skrevet

Hvordan joiner man et spill? Menyen er jo der, men det går jo ikke?

Jeg har joinet et spill. Måtte bla meg et stykke ned på listen for å finne et spill hvor det faktisk var plass til meg...

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Ikke sjans her, får bare beskjed om at jeg ikke eier ettellerannet jeg tydeligvis må eie..

Skrevet

Ikke sjans her, får bare beskjed om at jeg ikke eier ettellerannet jeg tydeligvis må eie..

Hmm.. Rart?

Valgene jeg fikk opp var massevis av regioner jeg kunne bo i, men når jeg gikk inn så var alle byområdene allerede tatt av andre spillere - og de kunne jeg jo ikke ta over. Så måtte bla meg kjempelangt ned på listen for å finne en region hvor det var et byområde som ikke var tatt av andre spillere.

Kanskje du skulle kontaktet ea og hørt?

(Leste forresten at alle som har kjøpt simcity får et gratis spill fra EA som plaster på såret for alle problemene som har vært... Link )

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Du eier ikke noe av innholdet bla bla bla.. Irriterende!

Skrevet

Jeg bryr meg ikke noe spesielt om man må være alltid online eller ikke ettersom jeg har internet 24/7, det er heller ikke uvanlig at store lanseringer av online spill er noe knotete. Det er bare å forvente seg.

Det jeg derimot er litt mer skeptisk til er størrelsen på byene, er det virkelig slik at man bare kan lage små byer? Da forsvinner jo all morroa o.O

• Liker 1
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Ja, de er ikke spesielt store. Og dessuten må de vente på at de bygger i høyden selv, eller, du må jo legge til rette for det, men likevel. Så egentlig kan spille stå i bakgrunnen mens man vasker kopper. Når du kommer tilbake har du fått høyhus og penger.

Skrevet

Kjøpte det i dag.. Håper det går greit siden jeg elsker simcity spillene. Hvis ikke går jeg bare og dør litt.

Skrevet

Noen som har fått spilt i det hele tatt? Jeg kjøpte spillet på fredag og installerte det samme dag. Men å spille det har jeg ikke fått ennå... Var forberedt, men trodde det hadde blitt bedre. Argh.. :glare:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...