Gå til innhold

Arr etter blindtarmoperasjon?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kom i snakk med en venninde og kom frem til at ingen av oss har peiling på hvor et blidtarmarr er plassert, finnes det en tegning el av det på nett før jeg blir sprø? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blindtarmen er i hvertfall nede på høyreside.. nesten inntil hoftebeinet på en måte.. men vet ikke om arret kommer akkurat der.

Skrevet

Mitt arr ligger loddrett, rett ved trusekanten, så om sommeren ser du bare litt av det når jeg går i bikini. Dvs jeg ser det, men tror ikke noen andre ser det, om de ikke studerer meg nøye da :ler:

Skrevet

Populært kalt: "bikinisnitt".

Like under bikinikanten altså.

Kommer vel an på hvor stor bikini man har også kanskje? :ler:

• 6 år senere...
Gjest Sommertid
Skrevet

Arret mitt ligger rett under bikinilinjen på høyre side. Jeg har også et kryss lenger oppe på magen av samme opperasjonen, men det kom pga komplikasjoner.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jøss, er dette under bikinikanten?

Om du har bestemor truse så :fnise:

Nei det er absolutt ikke under bikinikanten. Det er mye lenger nede.

Skrevet

Mitt arr er vertfall ikke under bikinikanten. Det ligger noen centimetere under navlen, på høyre side. Mener det er her blindtarmen ligger også, og ikke under bikinilinjen?

Skrevet

jeg lurer på om de som har bikini arr har hatt lapraskopi/kikkehulls operasjon? Kanskje derfor arrene er lavere plassert enn de med hasteoperasjon /åpen operasjon ?

Skrevet

mitt arr fra laparoskopi er i navlen

arret fra hastekeisersnitt - i bikinilinjen

Gjest Sommertid
Skrevet

jeg lurer på om de som har bikini arr har hatt lapraskopi/kikkehulls operasjon? Kanskje derfor arrene er lavere plassert enn de med hasteoperasjon /åpen operasjon ?

Jeg måtte hasteoppereres når jeg tok blindtarmen, men har fortsatt arret under bikinilinjen. Hadde 11 sting. Men har som sagt også et bitte lite arr lenger oppe på magen fra samme opperasjonen, men jeg husker ikke hvorfor de måtte inn der også.

Skrevet

da er jo bikini-kikkehullsoperasjons-teorien borte :fnise:

Skrevet

Kikkhullsoperasjon etter blindtarm går via navelen. Noen får noen pittesmå kutt på hver side av navelen, ser ut som et papirkutt. Sikkert for å tøye huden penest mulig eller noe... :klø:

Hvis du drar en strek rett opp fra toppen av "sprekken" foran opp til der det går fra å hete "øverst på skrittet" til å hete "nedre del av magen", og flytter fingeren ca to cm til din egen høyre, så er du på det punktet hvor mitt arr starter! ;) Fortsetter ca 10-15 cm bort.

Er 7 år siden jeg tok den nå, og det er ikke åpenbart lenger, men noe man legger merke til ved studering! ;)

Forøvrig er fordelen med et synlig arr der nede, at hvis du blir syk og ikke kan gjøre skikkelig rede for tilstand og sykehistorie selv, så hopper de over utredning av blindtarm så lenge du har et synlig arr. Har du ikke arr, kan de anta at det er det det gjelder hvis symptomene matcher, og kaste bort verdifull tid.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg måtte hasteoppereres når jeg tok blindtarmen, men har fortsatt arret under bikinilinjen. Hadde 11 sting. Men har som sagt også et bitte lite arr lenger oppe på magen fra samme opperasjonen, men jeg husker ikke hvorfor de måtte inn der også.

Skrevet

Du dytter en gammel tråd men skriver ingenting.

Er det en spesiell grunn?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...