Gjest chiki Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Jeg og samboeren min planlegger å ta med datteren vår å reise bort i 3 måneder om 2 år:) Vi har kommet fremover i planleggingen. Vi snakker om å reise til USA eller Canada. Det jeg virkelig savner er en bok som er passende å skrible ned ideer og planer vi har! Syns ikke slike vanlige skrivebøker egner seg så godt. Noen som har tips til en slik bok? Noen som selv har reist til ett annet land i noen måneder som vil dele erfaringer, budsjett +++
Binta Ba Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Sjekk reiseforsikringsmuligheter, de fleste dekker bare opp ril 60 dager i utlandet. Om dere bruker medisiner som trenger resepter, sørg for å ha med resepter og originalinnpakning. Ha en buffer på ca en månedslønn liggende, i tilfelle. Nå er vel strengt tatt ikke USA kjempebillig i forhold til Norge...? Regn med "vanlig" månedslønn. Eller skal dere bo på hotell? Ha med telt og campe? Hvor mye penger går mest på hvor dere skal sove og utgifter i forhold til om dere må kjøpe ferdigmat/lage selv. Vi skreiv alt ned i en liten notatbok, fungerte fint for oss:) Men, vi hadde eget hus som vi eier, kjøkken og alt tilgjengelig. I tillegg var dette Afrika, så utgiftene der var jo minimale i forhold til Norge. Brukte ikke mer enn ca 10 000 på litt over 2mnd, og det er medberegnet store innkjøp til huset som f.eks sofa, og daglig bruk av taxi.. Edit: Sjekk også vaksiner o.l. Endret 27. januar 2013 av Binta Ba
Neket Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Har visakort fra Santander, der er reiseforsikringen 90 dager, i motsetning til diverse andre selskaper. Gjensidige skulle ha over 2000 kr for å forsikre meg de siste 30 dagene på en 90-dagers tur. Vær forberedt på å måtte dokumentere at dere har nok penger til å klare dere under hele oppholdet, ellers risikerer du at turen slutter i immigration i USA.
Gjest chiki Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Det er vell 90 dager man kan være i USA på turistvisum? Vi skal leige hus:)
Binta Ba Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Da sparer dere jo masse på opphold, i forhold til hotell og ute-spising:)
Neket Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 90 dager ja! Husk visum Fåes på nett for 17 dollar eller noe sånt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå