AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Inspirert av Adegami sin tråd, hvor frisøren floket til og klippet nærmere 30 cm ( tror jeg ) av håret hennes, behandlet det røft mens det var vått, og i tillegg var frekk og ekkel, så kom jeg til å tenke på mine egne opplevelser. Auch.. Har langt hår til korsryggen, kanskje derfor jeg ble så forbannet på frisøren som skamklippet Adegami. En gang skulle jeg kun stusse det, bare noen cm, det snakket jeg med frisøren om, og trodde vi var ok på den. Plutselig, før jeg får reagert, løfter hun saksa og klipper av 15cm, minst, av lengden min. "Hva faen gjør du!!" ropte jeg ut, før jeg fikk tenkt meg om, og hun svarte "jeg synes det så litt slitt ut, jeg gjorde deg en tjeneste", med et smil. Laget et leven som ikke lignet noe, slapp å betale. Så gikk jeg til en ny frisør for å få gjort noe med det halvlange kjedelige håret som ble igjen etter den forrige frisøren sin klipp, og da foreslo frisøren å klippe det opp for mer volum, det forstod jeg ikke, for er det noe håret mitt har, er det masse volum. Men neida, hun insisterte. En time senere så jeg ut som et noe lunde velfrisert lykketroll, og etter neste vask hjemme hadde jeg en bomullsåte på hodet, volum og det stod til alle kanter. Nå er håret mitt tilbake i korsryggen, og den eneste frisøren som får røre det, er min barndomsvenninne. Hun har fortalt meg at en del av frisørene i salongen hvor hun jobber har gått på totale smeller, feks farge håret i en annen farge enn kunden ville fordi de mente at en nyanse lysere eller mørkere ville passe bedre. Og jeg vet at jeg, og de nevnte her, ikke er de eneste som har fått en frisør fra helvete, vil dere dele erfaringer? Alt i alt oppsumert er det ikke rart folk utvikler frisørskrekk, hva lærer de egentlig på den frisørskolen? Anonym poster: d2f03e16def015c518bdd60e515e2dfd 2
Chloe- Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Har mange sånne klipper-mye-mer-enn-jeg-ber-om-episoder, men nevner denne istedet: Fikk ødelagt en beige favorittblazer, en hvit chiffonskjorte, og hodestøtta i bilen fordi frisøren ikke hadde vasket ut hårfargen i det hele tatt. Løp i regnet i maks to minutter; resultatet var at det rant farge i strie strømmer nedover ansikt og rygg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Jeg fortalte frisøren at jeg hadde lyst til å klippe litt av håret, men at det fortsatt skulle være langt. Jeg sa max 10 cm, men helst mindre. Jeg hadde hår til langt nede på ryggen (en del nærmere rompa enn nakken, for å si det sånn), og gikk ut derifra med hår til rett nedenfor skuldrene. Hun startet midt på bak, så jeg så jo ikke hvor mye hun tok i starten. Da jeg oppdaga det var det for seint, og jeg måtte bare la hun jevne det ut. I tillegg preserte hun å si at "det virka jo som at du var klar for en forandring". Jeg har også opplevd en del ganger at jeg sier at jeg ikke har lyst på noe styling eller voks eller noe om det koster ekstra, men så gjør de det likevel. Ofte kan man jo da diskutere seg ut av den ekstra kostnaden, men det er ikke alltid jeg har fått det til. Det er helt utrolig hvor frekke frisører kan være noen ganger! Anonym poster: e0d9c75191e4c618edc066e4a2ab48b4 1
Gjest loren Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Jeg har tynt og glatt hår, og har vært borti mange som skal "tynne ut" håret mitt, som om det trengs, liksom... Da med resultatet at håret er enda tynnere og ikke ser ut i måneskinn. Jeg har sluttet å gå til frisøren her jeg bor for jeg hadde enda etter fem år ikke funnet en som skjønte hva jeg ville ha, nå har jeg frisøren min 60 mil lenger nord, på stedet jeg er fra opprinnelig, og klipper meg hver gang jeg er hjemme på ferie. Beste avgjørelsen jeg har gjort for håret mitt noen gang
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 (endret) - Lot meg overtale til permanent en gang for frisøren var skråsikker på at jeg skulle få elegante Hollywood-krøller. Så mer ut som hun trollmor i Toro Grøt-reklamene. - Hadde en sånn "superfrisør" (han hadde den høyeste graden på salongen) som skulle få håret mitt til å se tykkere ut. Han valgte da å tynne det ut så det så ut som små tjafser. I tillegg klarte han å skjære igjennom en stor føflekk jeg har i hodebunnen (som jeg hadde sagt ifra om), og jeg blødde i strie strømmer. Stoppet han? Neeei, han ga meg litt papir og klippet rundt...Jeg kunne stikke hele lillefingerneglen min under føflekken etterpå, den var nesten revet helt av. - For et par uker siden ville jeg klippe lugg. Gikk til nærfrisøren og spurte om noen var flinke med lugg der. Dama pekte på en mannlig frisør og sa han var best. Jaja, tenkte jeg. Viste seg at fyren kun snakket noen få ord norsk, han klipte panneluggen fra midtskill (jeg har hatt sideskill i 15 år) så den var en cm høyere på venstre side, stusse 3 cm var 10 cm og jeg så ut som jeg hadde hockeysveis. Klaget, fikk tilbud om at samme fyren skulle rette opp fordi "han er skikkelig flink sånn egentlig altså.". Gikk til en lærlig på H2 som redda hele luggen min for 100 kr. Resten av hockeysveisen får bare gro ut. Endret 26. januar 2013 av Emmanuelle
Avalon Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Dette er ganske mange år siden, men håret mitt vokser seeeent så det tok årevis å få det ordentlig igjen. Hadde langt hår, ca. rett nedenfor skulderbladene. Ville klippe det opp litt til sommeren. Jada... frisøren klippet og stod i. Det viste seg at denne frisørsalongen bare kan èn type klipp, og det var den der eldre-dame-sitter-fast-på-80talls-hockeysveisen-frisyre om noen skjønner hva jeg mener. Når alt håret er klippet opp, og det er klippet KORT opp mot toppen av hodet. Hadde lyst til å grine etterpå. Flere år senere hadde håret endelig lik lengde igjen. Så skulle en bekjent klippe det, hun var utdannet frisør. Så veldig fint ut etter at hun stylet det, men det var klippet MYE opp. En stund senere gikk jeg til en salong og hun som skulle stusse meg spurte hvor i all verden jeg hadde klippet meg. Hun sa at alt som het volum i håret mitt var klippet bort og det rett og slett var klippet på en idiotisk måte også.
muffin26 Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Her er en tråd du kan kose deg med. Jeg er livredd frisører skjønner ikke bare hvorfor de bare måå klippe mer enn hva man sier. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=539690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå