CafeLatte Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Hva er det verste frisøren har gjort med hodet ditt. Når var det og hvordan reagerte du? Jeg var rundt 13 år og den tiden var Spice girls veldig Hot:) Så jeg bestemte meg for å klippe meg som Geri. Jeg sa jeg ikke ville ha det så kort, men så feil kunne jeg ta. Jeg fikk en sveis ala en 45 år gammel dame. Kort med en enda kortere pannelugg. Noe sånt som detteMin lenke bare enda verre med midtskill i tillegg. Dere kan tenke dere en 13 åring med en frisyre som en 45 åring. Jeg grein som bare det da jeg så meg selv.
Envy Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har også hatt en sånn skrekkopplevelse med kortklipt hår, men den desidert verste hendelsen skjedde for 3 år siden da jeg skulle avfarge. Jeg hadde brukt svart hjemmefarge i flere år, men frisøren var sikker på at hun skulle klare å avfarge slik at det i det minste ble noen nyanser lysere. Den gang ei. Herregud, etter 7 timer i stolen fikk jeg beskjed om at hun ikke turte gjøre mer fordi hun var redd for å ødelegge håret. Da satt jeg der med rød, oransj, gult, ROSA og GRØNT hår! Det var helt forferdelig, ikke en liten farge en gang ville hun sette før dagen etter. ...Samme kveld skulle jeg på skoleavslutning, var russ det året og det hele skulle jo egentlig være litt stort. Jeg gråt hele veien til skolen og ville egentlig bare synke ned i et hull 1
Jade Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Skulle ha minicolor i burgunder. Fikk lilla hår - veldig ukledelig! Var så ung at jeg ikke turte å klage
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Jeg skulle ha permanent i håret for mange år siden, og permanenten satt ikke i det hele tatt. Det eneste jeg oppnådde var at panneluggen ble svidd av. :gjeiper:
2ne2 Skrevet 9. februar 2011 #5 Skrevet 9. februar 2011 Venninna til mamma er frisør så vi har gått dit i alle år. Det var helt greit for meg helt til jeg dro dit i en alder av 14. Hun klipte meg så kort at jeg akkuratt fikk håret såvidt i strikk og fønte frem fall og sprayet så jeg fikk skikkelig volum! Jeg husker jeg gråt med engang jeg kom ut og ble hentet fordi jeg ikke ville ta buss gråtende. Det ble riktignok litt bedre når jeg kom hjem å fikk vasket og slettet ut litt selv, men det var en forferdelig opplevlse. Siste besøk hos mammas frisørvenninne gitt..
Gjest BabyBlue Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Grrr.... Jeg er fremdeles forbanna pga. det som skjedde meg en gang i 8 klasse. Jeg hadde dødslangt, fint hår jeg hadde spart lenge, og sa jeg ville klippe det opp i etasjer rundt ansiktet i samme stil som Jennifer Aniston og få meg en stuss. Hun misforsto meg, og klipte meg mye kortere enn jeg ville... Sikkert 2 år verdt av hårsparing falt i gulvet mens jeg leste i se&hør og ante fred og ingen fare. Da jeg var ferdig bare stirret meg meg i speilet med åpen munn og lurte på hvor i pokker alt håret mitt dro
Dunkel Skrevet 9. februar 2011 #7 Skrevet 9. februar 2011 Har to stk.. Den ene gangen skulle jeg klippe panneluggen min da jeg var yngre. Da jeg var ferdig satt jeg igjen med den skjeive luggen som nådde kun til midten av pannen. Jeg så ikke ut, og det verste var at jeg skulle ta passbilde ikke lenge etter. Andre gangen skulle jeg farge håret brunt med litt røde nyanser i. Da fargen var tørket osv var det KNALL RØDT og så skulle jeg ta klassebilde uken etter - flott...
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #8 Skrevet 9. februar 2011 Har frisørskrekk. De klipper jo alltid mye kortere enn man ber om. Hva er greia med det? Har krøller som retter seg ut når håret vasker. Bør ikke en frisør skjønne at når det tørker igjen vil det krølle seg opp og bli mye kortere enn det er som vått?
Goldilocks Skrevet 9. februar 2011 #9 Skrevet 9. februar 2011 Min værste opplevelse er definitivt da jeg for 6-7 år siden klipte meg hos en lærling som syns det var lurt å skjære i håret mitt da hun skulle tynne det. Jeg har veldig mye hår, men hvert hårstrå er tynt, og dette funka ikke på håret mitt. Det var rett og slett helt jævelig til alt hadde vokst ut og blitt klipt vekk Håret tugget seg som F og så ikke bra ut. Har helt angst for at dette skal skje igjen, så presiserer alltid for nye frisører at jeg vil tynne det litt, MEN DU MÅ IKKE FINNE PÅ Å SKJÆRE I DET!!! Hvorpå alle jeg har vært hos svarer at de selvsagt ikke vil skjære i håret mitt, da det visstnok er obvious at min hårtype ikke takler dette. Lurer på om denne frisøren jeg var hos noen gang fikk tatt fagbrev...
LadyStarlight Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Det må vel ha vært den gangen jeg skulle stripe håret mitt. Jeg hadde bestilt time, i tillegg til at jeg informerte om at jeg hadde langt hår. Joda, så sitter jeg i frisørstolen en stund, og får til slutt høre fra frisøren at de bare rakk å stripe halve håret mitt, resten måtte de i såfall ta dagen etter! Ikke nok med det, de skulle ha mye betalt også. Endte med at jeg klikket fullstendig på sjefen i den frisørsalongen over hvordan jeg ble behandlet, hvor hun da valgte å tilkalle sikkerhetsvaktene Det endret ingen ting, måtte komme tilbake dagen etter selvom jeg skulle i selskap den kvelden. Dro ikke dit igjen for å si det slik 3
Aubree Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Var vel da jeg gikk på ungdomsskolen. Skulle klippe ca til skuldrene lengde. Det klarte dama, men så begynte hun å tynne ut.. Skal bare ta litt til, litt til, litt til. HerreGUD! Da hun var ferdi, hadde hun tynna det så mye ut, at når jeg satt det i en hestehale, var det ikke tykkere enn en rottehale!! Det var helt grusomt. Jeg har bestandig hatt veldig tjukt hår, å etter den gang har jeg helt angst når frisøren skal tynne ut. Gikk aldri dit igjen
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Jeg skal innrømme at jeg har frisørangst. Vet ikke om det et ord en gang. Hater å gå til frisøren. Og selv om jeg normalt kan være rimelig *bestemt* så forsvinner det helt hos frisøren.
Gjest chayzi Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Det var når jeg var liten. Gikk vel i 1. klasse på barneskolen. Frisørdama påstod at jeg var gutt, selvom både jeg, søs og mamma prøvde å fortelle hun at det var feil. plutselig hørte jeg en barbermaskin og vips så var håret mitt borte Men jeg var så heldig at jeg hadde en venninne som klippet seg like kort så jeg ikke skulle bli mobbet for det på skolen Skikkelig tøft gjort av hun, hun som hadde så laaaangt fiiiint hår. Endret 10. februar 2011 av chayzi 9
Aubree Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 Det var når jeg var liten. Gikk vel i 1. klasse på barneskolen. Frisørdama påstod at jeg var gutt, selvom både jeg, søs og mamma prøvde å fortelle hun at det var feil. plutselig hørte jeg en barbermaskin og vips så var håret mitt borte Men jeg var så heldig at jeg hadde en venninne som klippet seg like kort så jeg ikke skulle bli mobbet for det på skolen Skikkelig tøft gjort av hun, hun som hadde så laaaangt fiiiint hår. EHH.. Tror jeg som mor hadde blit sinnsykt fornærmet om jeg tok med dattra min til frisøren, og hun påsto det var en gutt selv om jeg sa det ikke var det.. Hva F? Og enda det klipte deg som en gutt? Værste jeg har hørt All heder og ære til venninna din som klipte seg likens, det var ikke værst gjort av en liten jente hehe 2
Antoinette Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 Jeg var vel 15 år eller så og en lærling skulle klippe luggen min. Hun brukte skjærekniv i stedet for saks, noe som førte til at luggen min flakset og fliste seg opp voldsomt. Jeg var lynforbannet etterpå og slapp å betale og fikk vite i etterkant at lærlingen hadde fått endel kjeft. Jeg så ut som en tulling de nærmeste 4 ukene til den hadde vokst ut (håret mitt vokser heldigvis fort). Og det var mye jobb med fønbørste, serum og spray hver morgen.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. februar 2011 #16 Skrevet 10. februar 2011 Jeg er åpen for å la frisører herje litt med håret mitt.. Alltid gøy med forandringer. Men jeg skulle engang farge håret mitt i en kobberfarge. Sjefen for frisørsalongen skrøt frisøren opp i skyene og fortalte meg at han var denn dyktigste i hele Oslo osv osv. Jaja. Men frisøren gredde hårfargen inn i håret mitt. Fra front til bak. Så fargen ble kjempfinn forran den. Men det var null farge i bakhue... veldig fint med knallrødt hår forran og kommune i bakhue... jeg gadd ikke gå tilbake men farget opp håret selv (fargen frisøren satte inn var forresten alt for rød også - jeg skulle ha mer karamellfarge, som er nærmere min egen farge)
Gjest Raindrops Skrevet 10. februar 2011 #17 Skrevet 10. februar 2011 Det var når jeg var liten. Gikk vel i 1. klasse på barneskolen. Frisørdama påstod at jeg var gutt, selvom både jeg, søs og mamma prøvde å fortelle hun at det var feil. plutselig hørte jeg en barbermaskin og vips så var håret mitt borte Men jeg var så heldig at jeg hadde en venninne som klippet seg like kort så jeg ikke skulle bli mobbet for det på skolen Skikkelig tøft gjort av hun, hun som hadde så laaaangt fiiiint hår. Jeg håper dere slapp å betale for det! En veninne av mamma er utdannet frisør, og kom hjem til oss for å klippe meg en dag. Jeg hadde hår til nedenfor puppene omtrent, og hun presterte å klippe av ALT. Jeg hadde pinnkort guttesveis. Dette var vel i 7 klasse eller noe. Hun mente at håret mitt var så slitt at det var bedre å bare klippe av alt. Jeg har fortsatt ikke tilgitt henne, og ikke sjangs at hun får røre håret mitt med så mye som en liten hårklemme. Jeg var allerede mobbeoffer på skolen, og guttesveis som jeg ikke kledde gjorde det ikke akkurat bedre. Min reaksjon var umiddelbart sinne, før jeg begynte å gråte å prøvde å låse meg inn på badet. Frisøren lo mens hun prøvde å hindre meg i å lukke døren, det var visst utrolig komisk for henne. Kjerring. Argh. Jeg blir sint bare jeg tenker på det. 3
Gjest Jente1990:) Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Hva ER greia med at frisører klipper håret kortere enn det du sier?! Vel jeg var rundt 12-13 da jeg skulle til frisøren for å klippe meg. jeg hadde alltid hatt langt hår og ville klippe meg opp til skuldrene da. Jeg var hos en ung lærling som av en eller anna merkelig grunn hadde klippet bollesveis på meg!!! Hun hadde klippet håret opp til ørene. Altså.... HVA FAEN?! Jeg sa klart og tydelig at jeg ville ha håret opp til skuldrene men ikke kortere. Jeg gikk helt sjokk da jeg fikk se meg i speilet. Da jeg og mamma kom inn i bilen begynte jeg å hylgrine Herregud jeg så ikke ut!! Gjett om jeg grua meg til å gå på skolen neste dag da??
kaprifolen Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Har vel aldri opplevd noe som har vært skikkelig krise... Men satt en gang i TRE timer i frisørstolen fordi jeg var så dum å la en lærling få sjansen.... Djiiiz, rumpa mi var øm etterpå! Også var det en gang jeg sparte fra kort til langt, og skulle til frisøren for å bare jevne tuppene litt, og ta nakken. Dama var kjapp hun, og det var jo ikke store jobben. Men skulle ha 375kr, og da jeg kom hjem var det verken beint, jevnt, kort nok eller noe! Så ut som en miks av hockey, rottehale og amok barbermaskin på lavt batteri baki der! Min daværende kjæreste truet med å ta snikperm for å komme hjem og forhindre meg i å kaste dama på togskinnene! Gikk tilbake dagen etterpå og var illsint til sjefen hennes, som rettet opp klippen igjen gratis. Edit: Kom på at jeg har også hatt en frisør med totalt manglende øyemål. Jeg hadde nydelig, blankt, langt hår, som var nesten ned til korsryggen på det lengste. Skulle ta ca 10 cm, slik at alt hadde en jevn lengde som var ca ved bh-stroppen. Dama tok OVER 20 cm, og håret mitt havnet over skuldrene! I tillegg tok hun så mye stylingdritt og volumprodukter i det at det havnet tett oppunder ørene, og jeg så ut som den Sunsilk "fargehjelm" reklamen, det var så legoformet og matt! Endret 10. februar 2011 av kaprifolen
Gjest boblebrus Skrevet 10. februar 2011 #20 Skrevet 10. februar 2011 Var vel 13-14 år, og skulle klippe og farge håret. Hadde vel en viss anelse over hva jeg ønsket meg, og prøvde å forklare det til frisøren, som var en voksen dame på rundt 60 år. Jeg som er naturlig blond ville ha en forandring og ønsket rødbrunt hår. Fargen ble mer knallrød. Da hun var ferdig med å klippe fikk jeg sjokk. Hun hadde klippet altfor kort og jeg fikk en helt merkelig sveis. I tillegg ville hun gi håret mer volum og tok helt av med hårprodukter slik at håret ble kjempestort og fluffy på toppen av hodet (og jeg har mye volum i håret fra før av, det siste jeg vil er at man gjør det større, selv om alle frisører tydeligvis elsker å fluffe opp håret mitt og gi meg 80-tallssveis). Jeg klarte ikke å holde tårene tilbake og begynte å gråte. Frisørdama ble da skikkelig irritert og nærmest kjeftet på meg for at jeg ikke hadde sagt tydeligere ifra om hva jeg ønsket meg. Gøy å høre for en sjenert 13-åring. Jeg blir som regel aldri 100% fornøyd når jeg er hos frisøren nå om dagen, men jeg har sluttet å gråte og bli helt fortvilet. Håret vokser jo ut igjen, og jeg pleier alltid å rette på det hjemme uansett etter at jeg har vært der. Første jeg gjør etter frisørbesøk er å mure meg inne på badet og fikse, rette og ordne så det blir nogenlunde greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå