AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Var på et storsalg for noen dager siden, stod nesten 2 timer i kø for å betale varene mine. Ved kassen hvor jeg skal til å betale kommer en eldre dame for å ta kontakt med betjeningen, hun legger fra seg noen plagg hun ville ha til barnebarnet sitt, jeg vet for jeg overhørte henne i køen utenfor bygningen, og hun spør om det er OK at hun legger det fra seg i kassen og går, for hun klarer ikke å stå oppreist lenger. Jeg følte med den eldre damen og sa "du kan gjerne få komme foran meg og betale". Bak meg stod det en gjeng damer i 30-40årene som skulle ha en masse utstyr og klær til mann og barn, og de kaklet ustanselig i de ca to timene vi stod sammen i køen, med en gang de hørte at jeg tilbød den eldre damen å komme foran meg så begynte de å storprotestere, de mente det var uhørt, stod man i kø så stod man i kø, og klarte man det ikke så synd det. Den eldre damen takket meg, men ville ikke være opphav til en slik oppstandelse som det bak meg ble til, og gikk fra butikken. Jeg var så forbannet på den kjerringgjengen, de baksnakket både meg og den eldre damen mens jeg enda stod der. Jeg snudde meg bare rett før jeg skulle gå og sa "ærlig talt, skjerp dere!!". Fikk bare stygge blikk og de fnyste faktisk av meg. Hvordan hadde du reagert, og var det feil av meg å prøve å slippe noen foran meg? Anonym poster: 7c6e5576ba340f51199130c496da0369 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Var på et storsalg for noen dager siden, stod nesten 2 timer i kø for å betale varene mine. Ved kassen hvor jeg skal til å betale kommer en eldre dame for å ta kontakt med betjeningen, hun legger fra seg noen plagg hun ville ha til barnebarnet sitt, jeg vet for jeg overhørte henne i køen utenfor bygningen, og hun spør om det er OK at hun legger det fra seg i kassen og går, for hun klarer ikke å stå oppreist lenger. Jeg følte med den eldre damen og sa "du kan gjerne få komme foran meg og betale". Bak meg stod det en gjeng damer i 30-40årene som skulle ha en masse utstyr og klær til mann og barn, og de kaklet ustanselig i de ca to timene vi stod sammen i køen, med en gang de hørte at jeg tilbød den eldre damen å komme foran meg så begynte de å storprotestere, de mente det var uhørt, stod man i kø så stod man i kø, og klarte man det ikke så synd det. Den eldre damen takket meg, men ville ikke være opphav til en slik oppstandelse som det bak meg ble til, og gikk fra butikken. Jeg var så forbannet på den kjerringgjengen, de baksnakket både meg og den eldre damen mens jeg enda stod der. Jeg snudde meg bare rett før jeg skulle gå og sa "ærlig talt, skjerp dere!!". Fikk bare stygge blikk og de fnyste faktisk av meg. Hvordan hadde du reagert, og var det feil av meg å prøve å slippe noen foran meg? Anonym poster: 7c6e5576ba340f51199130c496da0369 Jeg syntes det er helt greit å slippe fram eldre personer. Å stå 2 timer i kø er vanskelig for en gammel dame. Så, syntes at det du gjorde var veldig hyggelig. Anonym poster: 74f867231f205e6dc316d06169a9192a 4
Mari*Nade Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Hadde det vært meg skulle jeg tilbudt meg å ta med varene hennes sammen med mine om hun kunne funnet en plass å sitte ned og vente i mellomtiden. Gamle damer ofte har kontanter med seg ;-) Hadde nok også kommet med skarp kommentar til de bak meg i køen. Et eller annet om at hyggelige damer som er dårlig til beins bør få komme foran kjærringer uten empati. Det burde være riktig køkultur! :-) 2
Nyxe Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Jeg tviler jeg hadde klart å styre meg, jeg ville reagert voldsomt på de kjerringene. I en så voldsom kø så var det ingen andre som reagerte enn deg? Du gjorde helt riktig, det er ikke galt å tilby plass til en edre dame i en to timers kø som ikke klarer stå lenger..
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Skulle ha insistert på å få damen foran meg, eller ta varene hennes sammen med mine, burde ha snudd meg og brølt "HOLD KJEFT!" til idiotene bak meg, i stede gikk den gamle damen vekk, hun som hadde stått så lenge utenfor, og ganske lenge i butikken også. Faen, merker dette gjorde meg lei meg, spesielt de hurpene bak meg som skremte vekk den eldre damen. Drittkjerringer. Anonym poster: 7c6e5576ba340f51199130c496da0369 4
Gjest Funky Punk Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Syns det er greit med et kø-system slik vi har i norden, men samtidig syns jeg også det er greit å ha litt forståelse og empati for andre. Jeg har flere ganger slupper folk foran meg i køen. Det kan være eldre som tydelig sliter med å stå i kø, mødre med barn som har slått seg helt vrange til tross for at moren gjør alt hun kan for å få en slutt på det, folk som har to varer når jeg selv står med en full vogn. Har flere ganger hørt stygge kommentarer lengre bak i køen, men det har jeg brydd meg fint lite om. Det eneste jeg sier klart i fra om er når folk bare går rett inn i køen istedenfor å stille seg bakerst...dette er gjerne unge og oppegående jenter som ser ut som at de er vant til å få det som de vil eller menn som tror de eier verden og ingen tør å si de imot
Wolfmoon Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Nå hadde jeg aldri i verden stått 2 timer i kø, uansett hvor bra tilbudet var, men å la en eldre dame komme foran meg fordi hun ellers ikke orket å stå i køen lenger hadde ikke kostet meg en tanke. Voksne damer uten folkeskikk kunne ikke brydd meg mindre, men jeg skjønner den eldre damen også. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå