Gå til innhold

Er dette leddgikt?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært hos legen og tatt prøver og fått en resept på ibux.. Saken er at jeg den siste måneden har hatt så vondt i begge beina. Anklene, knærne, og noen ganger hoftene. Smertene er som verking og det er vanskelig å ligge i ro. På morgenen føles leggene stive. Verkinga er der hele døgnet.Blir snart gal!! Hvis jeg trykker rundt knærne er det ømt.Har ikke begynt på denne ibux kuren, da jeg ikke ser hvordan det skal kunne kurere noe som helst. Hva feiler meg? Kan det være leddgikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være,men du må nok til en revmatolog først.Ta skikkelige blodprøver og Røntgen.

Ved influensa får en jo værking av ledd,så om du er syk med feber,kan det jo være en grunn

Hvordan kan du avfeie et medikament uten å ha forsøkt det først ? Følg det legen har skrevet og se ann formen om noen dager.

Det varierer kanskje fra person til person,men jeg har slike værkedager som varer i 10-12 dager .Varmt bad kan lindre,samt medisiner.

Skrevet

Høres ikke spesielt ut som leddgikt, altså hvis du tenker på klassisk revmatoid artritt/revmatisme. RA begynner oftest i fingrenes små ledd (grunnledd og mellomledd) på begge sider, og leddene er nesten alltid hovne. Også ofte morgenstivhet i over en time.

Anonym poster: 872cff1796405138d0e858e30038f936

Skrevet

Jeg hadde i perioder lignende symptomer, og også i hoftene, det siste er som regel et tegn på at det ikke er leddgikt. Blodprøvene som ble bestilt bekreftet dette. Hos meg var det betennelsesreaksjoner i leddene.

Hvis legen har skrevet ut en ibux-kur, så ville jeg tatt denne. Det kan hende legen mistenker betennelse/inflammasjon, og i såfall vil en ibux-kur kunne hjelpe. Ibux er ikke bare smertestillende.

Om det ikke blir bedre, gå tilbake til legen og spør om en blodprøve for leddgikt, så får du i alle fall svar på om det er leddgikt eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde i perioder lignende symptomer, og også i hoftene, det siste er som regel et tegn på at det ikke er leddgikt. Blodprøvene som ble bestilt bekreftet dette. Hos meg var det betennelsesreaksjoner i leddene.

Hvis legen har skrevet ut en ibux-kur, så ville jeg tatt denne. Det kan hende legen mistenker betennelse/inflammasjon, og i såfall vil en ibux-kur kunne hjelpe. Ibux er ikke bare smertestillende.

Om det ikke blir bedre, gå tilbake til legen og spør om en blodprøve for leddgikt, så får du i alle fall svar på om det er leddgikt eller ikke.

Blodprøven er ikke nødvendigvis avgjørende for om man har leddgikt eller ei. Den er bare veiledende. Jeg har leddgikt uten at det slo ut på blodprøven, og et av søskenene mine fikk utslag på revmatisme på blodprøven uten at h*n har leddgikt. Man må se på leddene også for å stille diagnosen.

Ellers enig i det du skriver. Om du ikke blir bedre av Ibux'en så vil nok legen din sende henvisning til revmatologisk avdeling etter hvert.

Anonym poster: 3412ebe3a4f416b4ece874c9b94954fb

Skrevet

Jeg får også slike problemer med jevne mellomrom. Hos meg er det pga feilstillinger i fotbladene, som da forplanter seg oppover. Siste "utbruddet" jeg hadde kjente jeg ingenting i fotbladene, men i anklene, leggene, knærne og hoftene. Hvile fra aktivitet gjorde at det gikk over. Gikk noen måneder, så var det borte.

Så nei, det må ikke være gikt. Gjorde du noe spesielt før smertene slo ut?

Og; hvorfor vil du ikke ta ibux-tablettene legen har skrevet ut til deg?

Anonym poster: 6c9fcffe704212ae6ee0a79f982cbdae

Skrevet

Har vært hos legen og tatt prøver og fått en resept på ibux.. Saken er at jeg den siste måneden har hatt så vondt i begge beina. Anklene, knærne, og noen ganger hoftene. Smertene er som verking og det er vanskelig å ligge i ro. På morgenen føles leggene stive. Verkinga er der hele døgnet.Blir snart gal!! Hvis jeg trykker rundt knærne er det ømt.Har ikke begynt på denne ibux kuren, da jeg ikke ser hvordan det skal kunne kurere noe som helst. Hva feiler meg? Kan det være leddgikt?

Noen får slikt av kosthold. I så fall anbefaler de å kutte ut:

-hermetikk (all hermetikk)

-makrell/sild i påleggsform (noe med konserveringsstoffer)

-enkelte typer kjøttpålegg, særlig det som er røkt/speket (av samme grunn som over)

-sukker

Det skader ikke å prøve. Ingen av matvarene er verken særlig sunne eller vanskelige å erstatte. Men 3-4 uker før det merkes forskjell må nok til.

Anonym poster: 5052813900167f1c1451d1e001320de9

  • Liker 1
Skrevet

Noen får slikt av kosthold. I så fall anbefaler de å kutte ut:

-hermetikk (all hermetikk)

-makrell/sild i påleggsform (noe med konserveringsstoffer)

-enkelte typer kjøttpålegg, særlig det som er røkt/speket (av samme grunn som over)

-sukker

Det skader ikke å prøve. Ingen av matvarene er verken særlig sunne eller vanskelige å erstatte. Men 3-4 uker før det merkes forskjell må nok til.

Anonym poster: 5052813900167f1c1451d1e001320de9

Du har selvfølgelig lenker som støtter det utsagnet der ??

  • Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen får slikt av kosthold. I så fall anbefaler de å kutte ut:-hermetikk (all hermetikk)-makrell/sild i påleggsform (noe med konserveringsstoffer)-enkelte typer kjøttpålegg, særlig det som er røkt/speket (av samme grunn som over)-sukkerDet skader ikke å prøve. Ingen av matvarene er verken særlig sunne eller vanskelige å erstatte. Men 3-4 uker før det merkes forskjell må nok til. Anonym poster: 5052813900167f1c1451d1e001320de9

Kutt også ut:

koffein

Hvitt mel

gjær

Meieriproduktet

Anonymous poster hash: 52cb9...0dc

Skrevet

Jeg hadde i perioder lignende symptomer, og også i hoftene, det siste er som regel et tegn på at det ikke er leddgikt. Blodprøvene som ble bestilt bekreftet dette. Hos meg var det betennelsesreaksjoner i leddene.

Hvis legen har skrevet ut en ibux-kur, så ville jeg tatt denne. Det kan hende legen mistenker betennelse/inflammasjon, og i såfall vil en ibux-kur kunne hjelpe. Ibux er ikke bare smertestillende.

Om det ikke blir bedre, gå tilbake til legen og spør om en blodprøve for leddgikt, så får du i alle fall svar på om det er leddgikt eller ikke.

Hvordan fant de ut at du hadde betennelse i leddene - og tok det lang tid å få avklart hva som feilet deg?

En kompis av meg mistenkte leddgikt nå nylig, men det er det visst ikke ifølge legene. Og de vet ikke hva det er for noe, så han er henvist videre. Men ting tar jo tid. Der har de tatt masse fysiske tester, CT røntgen, og ja... you name it. Hva var det som tilsa at det var betennelse hos deg? Ville CT, røtgen og sånt bekreftet betennelse? Blodprøvene hos kompisen min viste noe rart med antistoffer i blodet osv. Så de mener det kan være en eller annen muskel/-bindevevssykdom, virus eller til og med kreft.

Blir jo litt bekymret for han, så håper jo det er noe mindre skummelt enn f.eks. kreft.

Du er blitt helt frisk, sant? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...