Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har hørt et par positive erfaringer med Asea-vannet. Noen her som har prøvd det? Hvordan kommer man seg inn i miljøet?

Anonym poster: a2321f6dbff5550615edda1f7a96197b

Skrevet

Jeg har gjort grundige undersøkelser på det, og min konklusjon er at det er kreativt juks fra ende til annen. Men jeg kjenner en som selger, så hvis du absolutt vil kan jeg formidle kontakt.

Skrevet

Du kan jo ta kontakt med en viss lavkarbofanatiker ved navn Ronnie. Han mener jo at karbohydrater bare driten, og at å spise pasta, ris osv. er det som har gjort oss tjukke, ikke det at vi faktisk spiser mer enn kroppen forbrenner, men at det er karbohydratene sines skyld. NEIIIDA! Ta kontakt med han du

Anonym poster: 72f25bae4c2dc4f7532be06281fea490

Skrevet

Har du svart i feil tråd, AB?

Skrevet

Nei, fordi den fanatikeren har drivet og testet ut Asea vannet, og han merker en utrolig ytelse etter å ha inntatt vannet. For en gangs skyld så er jeg enig med han i noe, og asea vannet har faktisk noe for seg, skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet lurine.

jeg prøvde bare å latterligjøre han for han absurde andre påstander, samtidig som å si at han faktisk har greie på en ting, og det er asea vann :lol:

Skrevet

Jeg fikk en boks med 4 sånne flasker, uten at jeg var klar over hva det var, eller hvilken virkning det skulle ha.

Fikk beskjed om å ta to doser om dagen, så jeg gjorde det, til alle flaskene var tomme... Merka ingen forskjell, men jeg var hos legen og tok noen blodprøver i perioden hvor jeg drakk det vannet, og fikk tilbakemelding om at jeg hadde så bra oksygenopptak i cellene, uten at jeg tenke noe mer over det da.

En god stund etter alt dette, kom jeg til å nevne dette med oksygenopptaket for personen som ga meg flaskene. Da fikk jeg høre at det var en av tingene det vannet skulle gjøre, og hu viste meg det på hjemme siden dems.

Jeg fikk en pakke til, men har ikke brydd meg noe om det. Merka ikke noe forskjell selv, så jeg gidder ikke bruke 1000 kr i måneden på det det. Jeg har jo sett at det faktisk har en virkning, så om jeg hadde hatt god økonomi hadde jeg nok kjøpt meg sånne så jeg alltid hadde, men i og med at 1000 kr er mye penger for meg, og jeg ikke kjenner en fysisk forskjell, gidder jeg ikke bruke penger på det.

Skrevet

Bare tull og tøys dette Asea opplegget, typisk amerikansk lureri, MLM opplegg. produkt som ikke holder mål, løgn og bedrag alt samma.

Det er bare å google dette tullet og ikke er hjemmesiden til "virksomheten" lovende heller. Mange "presidenter" i selskapet......liten info av interesse, innholdsfortegnelse f.eks. helt fraværende.

Anonym poster: bdeb5b0a5a3a66ca302cbccf342ad4e8

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Jeg fikk en boks med 4 sånne flasker, uten at jeg var klar over hva det var, eller hvilken virkning det skulle ha.

Fikk beskjed om å ta to doser om dagen, så jeg gjorde det, til alle flaskene var tomme... Merka ingen forskjell, men jeg var hos legen og tok noen blodprøver i perioden hvor jeg drakk det vannet, og fikk tilbakemelding om at jeg hadde så bra oksygenopptak i cellene, uten at jeg tenke noe mer over det da.

En god stund etter alt dette, kom jeg til å nevne dette med oksygenopptaket for personen som ga meg flaskene. Da fikk jeg høre at det var en av tingene det vannet skulle gjøre, og hu viste meg det på hjemme siden dems.

Jeg fikk en pakke til, men har ikke brydd meg noe om det. Merka ikke noe forskjell selv, så jeg gidder ikke bruke 1000 kr i måneden på det det. Jeg har jo sett at det faktisk har en virkning, så om jeg hadde hatt god økonomi hadde jeg nok kjøpt meg sånne så jeg alltid hadde, men i og med at 1000 kr er mye penger for meg, og jeg ikke kjenner en fysisk forskjell, gidder jeg ikke bruke penger på det.

Korleis kan du få betre oksygenopptak av vatn med salt og klor i? Det betra oksygenopptaket har nok andre årsaker. Ting som fell saman i tid har ikkje alltid same årsak, veit du.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Korleis kan du få betre oksygenopptak av vatn med salt og klor i? Det betra oksygenopptaket har nok andre årsaker. Ting som fell saman i tid har ikkje alltid same årsak, veit du.

Jeg har helt faste rutiner på dagene mine. Jeg spiser nøyaktig det samme, og like mye, hver eneste dag. Trener fast 3 dager i uka, i en fast og lik rutine.

Dette er pga diagnosen min, som gjør at jeg må ha helt faste rutiner.

Det var bare 1 variabel i den perioden jeg hadde ekstra bra oksygenopptak, og det var at jeg drakk det vannet... Alt annet var helt likt som det ellers er, så da et det litt av et sammentreff at jeg helt tilfeldig skulle få de positive effektene av etrjukseprodukt jeg inntok, akkurat i den perioden jeg tok det. Det er en tilfeldighet de fleste "dette er bare juks"-mennesker aldri i verden hadde godtatt, om det gikk andre veien.

Jeg aner ikke hvordan det vannet skal kunne ha en sånn virkning. Det er mye jeg ikke veit, men når jeg ser at ting fungerer, regner jeg med at de fungerer.

Jeg har fortsatt 3 flasker igjen av den nye pakka, så jeg kan jo drikke dem, og ta nye blodprøver. Godtar du at det fungerer, om jeg får samme resultater? Eller i det minste, er du enig i at jeg burde godta at det fungerer da, siden jeg ikke får bevist for deg at jeg snakker sant?

Endret av Yme
Skrevet

Det er alltid noen som får en ny ide til å tjene penger på vann. Vann er jo nærmest gratis. Ikke gratis å frakte, når det kan selges for mange-mange kroner literen så spiller fraktkostnadene minimalt.

At folk spiser for mye kan sikkert være, men hvor mye for mye er for mye?

Hvis f.eks. en 20-åring kontinuerlig spiser to brødskiver for mye daglig, så er det ikke sikkert han skjønner at det er derfor han blir sakte men sikkert tykkere?

Skrevet

for de som tror dette er bare tull, sjekk : http://lavkarboliv.no/

hvis det ikke er noe i det, hvorfor får han så store forbedringer med ytelsen av det da? Oisann

Skrevet

Jeg har hatt denne diskusjonen før, så jeg gjengir:

Her snakkes det om en forskningsrapport:http://www.prweb.com/releases/2012/5/prweb9498036.htm. Hvor er rapporten?

Forresten, her er den:http://www.redoxaction.com/pdf/WhitePaperVT.pdf.

Utført av en Gary, som er "ASEA’s Atomic/Medial Physicist, Gary L Samuelson Ph.D.".

Opphavsmannen til det hele, altså.

-------------

"Have independent labs verified the existence of these Redox Signaling molecules in ASEA?

Yes. Independent labs have employed different methods, such as low temperature mass spectroscopy, electron spin resonance and several fluorescent spectrographic methods (UCLA, JEOL, PNNL, Ascentia, Active Spectrum) and have specifically identified several of the molecular components and complexes in ASEA."

Hvilke laboratorier, og hvor er rapportene?

---------------

Han er "director" i legacytechgroup - som har 55 domener. De driver primært med Geographical Information Systems (GIS), Project Management, Intrusion Detection (ID).

Doktorgraden i 2005 handler om atomfysikk og "nuclear spin relaxation".

--------------

Det finns ingen forskningsrapporter, ingen publikasjoner, ingenting, som ikke hører til Asea eller legacytechgroup. Ingen forsker med respekt for seg selv lar være å publisere forskning.

Enten forsker man ikke, eller så er ikke forskningen god nok til å bli publisert.

----------------

Han kaller seg "Atomic medical physicist". Søk på det og se hvor mange du finner...

Søk så på "Atomic medical physicist" -gary - se hvor mange du sitter igjen med, og se nøye på resultatene.

----------------

redox-prosesser (= som i oksidativt stress, frie radikaler etc, som har vært hett i forskningen siden 1900-tallet, og virkelig tok av på 50-tallet) er et reelt fenomen det har vært forsket mye på i mange år.

"It has been known for many years that oxidative stress plays a major role in the progression of human illnesses, such as autoimmune and euto-inflammatory diseases, infectious diseases, diabetes, glaucoma and, perhaps most importantly, cancer"

Så dette vet man.

Det ble til og med utdelt en Nobel-pris i medisin i 1998 for forskning på feltet.

Man finner om flavonoider (f.eks. fra frukt og bær) og en drøss forskjellige antioksidanter. Det har med aldring og ymse sykdomstilstander å gjøre.

Redox-hemmere kan være ikke bare antioksidanter som i mat, men også f.eks. eddik, saltvann, hydrogenperoksyd (H2O2) mm.

Du kan jo søke opp hydrogen peroxyde + cancer eller Redox Therapy.

Faktisk er H2O2 også en "Redox signaling molecule". Og det vi jentene bruker for å lage striper i håret vårt med.

Asea er saltvann. A sea of salt water... (jada, jeg har lest om produksjonsprosessen også - den gir ingen mening).

"Moreover, the contents of Asea water has been tested by third-party sources and they have confirmed that Asea contains the exact same molecules as found in each of our cells. " (ASEA website)

Ja, vi består av mest vann. Saltvann, faktisk.

Gjest navnelapp
Skrevet

Jeg har helt faste rutiner på dagene mine. Jeg spiser nøyaktig det samme, og like mye, hver eneste dag. Trener fast 3 dager i uka, i en fast og lik rutine.

Dette er pga diagnosen min, som gjør at jeg må ha helt faste rutiner.

Det var bare 1 variabel i den perioden jeg hadde ekstra bra oksygenopptak, og det var at jeg drakk det vannet... Alt annet var helt likt som det ellers er, så da et det litt av et sammentreff at jeg helt tilfeldig skulle få de positive effektene av etrjukseprodukt jeg inntok, akkurat i den perioden jeg tok det. Det er en tilfeldighet de fleste "dette er bare juks"-mennesker aldri i verden hadde godtatt, om det gikk andre veien.

Jeg aner ikke hvordan det vannet skal kunne ha en sånn virkning. Det er mye jeg ikke veit, men når jeg ser at ting fungerer, regner jeg med at de fungerer.

Jeg har fortsatt 3 flasker igjen av den nye pakka, så jeg kan jo drikke dem, og ta nye blodprøver. Godtar du at det fungerer, om jeg får samme resultater? Eller i det minste, er du enig i at jeg burde godta at det fungerer da, siden jeg ikke får bevist for deg at jeg snakker sant?

Nei, det godtek eg ikkje. Dersom du og fem hundre andre får asea-vatn, utan å vite om det er aseavatn eller ikkje dokke får, og fem hundre andre får vanleg saltvatn, utan å vite det, og dokke vert testa av medisinsk personell før og etter, ein ein markant større andel i di gruppe får auka oksygenopptak enn i den andre, først då kan du ha ein svak indikasjon på at dette virkar. Så må dette gjentakast andre stader med andre menneske, og studiene må samanstillast, slik at ein kan konstatere at dette utan tvil har effekt. Då vil eg tru på det. Men les også det Pernille Nylehn skriv om at dette faktisk er giftig på grunnlag av asea-vatnet sitt innhald av hypokloritt: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.9386417

Eg ser at lenka til bloggen til den ovanfor nemnde Ronnie er nemnd over her, det kan vel neppe reknast som "bevis" heller.

• Liker 1
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Og dessutan: Viss dette verkeleg virkar på oksygenopptaket, kvifor drikk ikkje alle norske idrettsutøvarar dette då? Dette er ein mlm-scam, det er ei pyramide der toppane tenar seg rike, akkurat som alle andre pyramider. Juks og bedrag.

• Liker 1
Skrevet

Seems legit... At dette kommer fra folk som tidligere har fulgt Robert Young burde jo si det meste.

Jeg vet ikke om en eneste ting som har et slikt salgsapparat som faktisk har noe for seg. Det som drar folk inn er håpet om å tjene masse penger, og når man først er inne er det vel hardt å innrømme at det ikke har noe for seg likevel. Det kalles kognitiv dissonans.

Skrevet

Ikke for å spore helt, av, men bare litt:

Salgsapparatet trenger det ikke være noe å si på. MLM funker til mye, og gode, gamle Golden, Tupperware og Avon er eksempler på det. De som gjør det bra er gjerne dem som holder ut og jobber iherdig, ikke dem som tror de skal tjene seg rike i en fei og gir opp når de forstår at de faktisk må jobbe - kanskje til og med ganske mye.

At metoden ikke er for alle er så, men den funker for mange, og jeg tror vi kommer til å se mer av det.

"Der ute" er det enormt mye av det, og mer vil det bli. Til og med Dropbox gjør det jo, og økte antall abonnenter med 60% etter innføringen i 2009.

Nå er heller ikke pyramide og MLM det samme i juridisk og praktisk forstand, selv om de ligner hverandre. I Norge er førstnevnte forbudt og sistnevnte i høyeste grad tillatt.

MLM forutsetter at man har et produkt som funker eller som folk faktisk vil ha, ellers går det overende i løpet av kort tid, og grundige undersøkelser er på sin plass før man blir med på noe sånt. Og Asea er etter min oppfatning ikke et slikt produkt.

Skrevet

Nei, det godtek eg ikkje. Dersom du og fem hundre andre får asea-vatn, utan å vite om det er aseavatn eller ikkje dokke får, og fem hundre andre får vanleg saltvatn, utan å vite det, og dokke vert testa av medisinsk personell før og etter, ein ein markant større andel i di gruppe får auka oksygenopptak enn i den andre, først då kan du ha ein svak indikasjon på at dette virkar. Så må dette gjentakast andre stader med andre menneske, og studiene må samanstillast, slik at ein kan konstatere at dette utan tvil har effekt. Då vil eg tru på det. Men les også det Pernille Nylehn skriv om at dette faktisk er giftig på grunnlag av asea-vatnet sitt innhald av hypokloritt: http://www.nrk.no/he...sstil/1.9386417

Eg ser at lenka til bloggen til den ovanfor nemnde Ronnie er nemnd over her, det kan vel neppe reknast som "bevis" heller.

Er du så streng med alle ting? La oss ta medikamenter feks... Dette man kaller lykkepiller, som blir skrevet ut til deprimerte mennesker. Har det den effekten det skal ha? Hvis du hadde en deprimert venn, som fikk sånne preparater og fortalte deg at de fungerte, hadde du sagt "nei, dette er bare svindel!" hvis du så at preparatet ikke hadde vært gjennom disse kriteriene du nevner her?

Skrevet

Og dessutan: Viss dette verkeleg virkar på oksygenopptaket, kvifor drikk ikkje alle norske idrettsutøvarar dette då? Dette er ein mlm-scam, det er ei pyramide der toppane tenar seg rike, akkurat som alle andre pyramider. Juks og bedrag.

Veit du at det ikke er noen norske idrettsutøvere som drikker det vannet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...