Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte meg nye sko i går, høye, stilige sko som er fôret og perfekt når man vil være fin og gradestokken er blå. De kostet opprinnelig 2299,-, men var på 50% . Jeg fortalte noen kollegaer på jobben om kjøpet og hva jeg betalte for de, og hun ene reagerte i sjokk og sa det meste hun hadde gitt for sko noen gang vår 300,-! Dette sjokkerte meg litt, fordi jeg mener at det er verdt å investere i gode sko, og jeg tror heller ikke at jeg noen gang har gitt 300,- for et par sko.

Hvor mye betaler dere for sko? Og hva er deres øverste grense?:)

Endret av Personal Stylist
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger mye penger i sko, har ikke så mange, men de jeg har er av god kvalitet, og ergo så koster de litt.

Ville aldri ha betalt 10000 for sko, men 2-3000 kan jeg glatt bruke:) De dyreste jeg har kostet vel 3000, men det er skikkelige fjellsko. Støvlettene mine kostet nesten 2000, men de er klassiske, går ikke ut av moten. Har kostet på de nye glidelåser og såler pga de var utslitte, så nå er de god som ny.

Joggeskoene jeg bruker koster ca 1800.

Men ellers så tror jeg at det i snitt ligger på 1000kr

Skrevet

Mine perfekte vintersko kosta bare 150kr <3 Jeg bruker ikke særlig mye penger på sko fordi jeg ikke har noe særlig penger å bruke. De dyreste skoene mine kjøpt av meg selv koster vel kanskje 500kr.

Skrevet (endret)

Jeg bruker som regel maks 300 kroner for sko, siden jeg for det meste bare bruker alminnelige tøysko. Men, i de litt "finere" strøkene av skogarderoben min har jeg sko til både 700 og 2000 :)

her gikk det fort gitt... 3000 var nå inni skauen for et par sko :P

Endret av missdior
Skrevet

Ikke alle som er like sko-interesserte.

Jeg hater å kjøpe sko, så det meste jeg ønsker å gi er mellom 300 til 600 kr.

Imidlertid har jeg kjøpt gode joggesko til ca 1000 kr, og syntes at dette var OK.

Jeg har også slått til med 1800 kroner for vinterstøvletter som både var foret, av merket ecco og med gore tex. Dette var det dyreste skoparet jeg noengang hadde kjøpt, men syntes det var OK i og med at de skulle brukes såpass mye.

Men kunne aldri kjøpt "pensko", sko med høøye hæler til over 1000 kroner. Ser litt på dette som tulle / fjase sko.

Men det skal sies, at jeg hadde ikke reagert dersom du hadde sagt at du kjøpte sko for mellom 1000 og 2000 kroner, jeg er da såpass oppdatert at jeg vet at dette ofte er prisen på enkelte sko :) Så syntes venninnen din var litt rar som "reagerte" såpass på dette.

Anonym poster: 16bed8e22b55d5569fcc75746ec140eb

• Liker 1
Skrevet

De dyreste jeg har nå er vel MBT skoene mine. Mener jeg gav 1800 for dem i sin tid. Joggesko kan jeg fint bruke 12-1500 kroner på . Vinterstøvlettene mine i år gav jeg ca. 700 for, og Sorelstøvlene for riktig gufsete dager lå vel over tusenlappen.

Jepp, jeg bruker penger på sko. Sko og yttertøy handler jeg dyrt, alt annet kjøper jeg billig. ;)

På den annen side så bruker jeg dem som oftest i årevis. Tror jeg hadde et par pensko i over 20 år (og brukte dem også). Senest til julebordet i fjor tenkte jeg å bruke dem, men tror de ved en feil ble på fyllinga med da jeg ryddet på loftet i fjor vår. Jeg klarte ikke å finne dem i allfall. (Men finner jeg dem vil de bli brukt igjen...)

Skrevet

Bruker som regel rundt 300-400, men har strukket meg til 1000 på et par gode vintersko. Kommer bare på én gang det har skjedd da.

Jeg bruker vel kanskje 1000 kr. i året på sko.

Skrevet

De dyreste skoene jeg eier brukes meget sjeldent (har ikke brukt dem siden i høst - sparer dem, hihi), de er MBMJs og koster 3 000. Har også Timberland Mukluk, de kostet rett under 3 000 da jeg kjøpte dem for, tja, 6 år siden eller noe? Fortsatt fantastiske å ha når det er 1 meter snø og -25 grader, men de begynner å bli smått slitte ja.. Fikk Mukluk Pull On (den korte modellen) før jul, de kostet opprinnelig 2000 men var satt ned til 1000, woopwoop. Har også to par Docs, begge kostet 1500 kr, synes ikke det er så ille - de varer jo i årevis! Første paret kjøpte jeg da jeg var 16, har de fortsatt (dog er de rimelig stygge nå) :laugh:

Det er særlig den eldre generasjonen som synes 300 kr for et par sko er crazy mye penger. Husker fortsatt uttrykket til min kjære far da jeg fortalte hva de store Muklukstøvlenene kostet i sin tid.. :roll: Det er jo bedre å spytte i noen lapper ekstra når skoene varer i typ 6 år, enn å kjøpe sko til 500 kr hver eneste vinter - det blir fort en del dyrere i lengden

Skrevet

Kan betale 1000 kr for et par sko som skal holde i flere år. Men ofte blir det litt billigere, som kanskje 200-500,- :)

Skrevet

Jeg driter i prisen, så lenge jeg føler skoene er verdt det. Jeg har sko til alt fra 100,- til et par tusen i samlingen min.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Maks 1000 eller rett over. Prøver å finne rimeligere sko. Har prøvd å finne sneakers en stund nå, men alle kommer opp rundt 1000. De som er billigere er jo helt rare i formen :(

Skrevet

Det varierer veeeldig. Nå kjøper jeg ikke sko ofte, men jeg prøver finne sko til under 500-lappen. Men, skoene jeg bruker til daglig (kan fort bli mye gåing, så jeg trenger GODE sko. Har ikke bil, og det er 3 km til jobb, samt at jeg liker å gå tur) kostet 2200,-. De er totalt verdt pengene, holder seg godt, er gode å gå i (for første gang i mitt liv slipper jeg å ha konstant vondt i føttene, og slipper gnagsår av å gå et par timer), er veldig "lette" iforhold til vekta på mange andre sko i samme "klasse", og de SER mye bedre ut enn typiske tursko. Så alt i alt, investerer jeg svært lite i sko jeg bare bruker innimellom eller bare for en kveld innimellom (finsko etc), men det ER verdt å legge litt ekstra i sko man bruker mye.

Skrevet

Jeg selger sko, og er derfor opptatt av at det skal være ordentlige sko jeg har på beina. Sko jeg bruker mye; joggesko, vintersko etc koster fra 700 og oppover. Pumps og enkle sko koster fra 300 og oppover. Sitter de godt på foten, og jeg vet at det er gode sko kan de koste mindre, men jeg har sarte ben og velger derfor å heller bruke litt penger på sko. Sko som koster litt varer ofte lengre.

Skrevet

De siste 10 årene har jeg kun kjøpt sko til 1400-1500,-

Men så er poenget at skoene har holdt i ca 3 år hver, altså 500,- i året på sko.

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg kan bruke alt fra 100 kr til ca 3500 kr. Jeg legger mye penger i joggesko, vintersko og støvler. Har også lagt litt penger i et ordentlig par pumps, ankelboots og støvletter. Har også brukt endel penger på Converse. Sko som skal bli brukt mye er generelt lurt å legge penger i, syns jeg. Sko som kanskje skal brukes en eller to ganger, trenger kanskje ikke koste mer enn 300 kr.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjøper bare sko i god skinnkvalitet. Gjennomsydde, ikke limte.

Prisen er ikke så interessant, det er ikke den som styrer hvilket par jeg liker best og som passer mine føtter best.

Mye italienske sko, Enzo-Poli og håndsydde Salmaso.

Alle mine sko børstes for støv og eventuell sand, pusses, impregneres og stelles.

Alle sko får minst en hviledag mellom hver bruksdag.

Skrevet

Hmm... Har flere acne sko som ligger fra 2800-3800 som jeg bruker som hverdagssko, som pistols, gun og alma. I tillegg har jeg noen louboutin pensko, de dyreste var vell rundt 6200 om jeg ikke husker feil men som jeg kjøpte på 50%.

Skrevet

Jeg kjøper som regel kvalitet. Dvs håndsydde sko fra skomakere i England. Betaler alt fra 1500 til 5k for hvert par, men da får jeg sko som kan repareres og som er slitesterke.

Skrevet

Aldri over 2000,- kan jeg vel si, med mindre det er noen fjellstøvler i skinn.

Hverdagslige sko ligger på 50-700,-

Vinterstøvlene mine kostet 1400,-

Tursko og joggesko ligger på 800-2000,-

Pensko er så sjeldent i bruk at jeg ikke bruker over 500,- med mindre det er et par jeg virkelig sikler på.

Handler det meste på tilbud, så de fleste skoene mine koster 20-70% mer i ordinær pris. Vil jo helst ha sko som er litt elastiske og tilpasset foten, varer lenge og puster uten å blakke meg helt. Med det sagt så er de mest komfortable høyhælte sandalene mine faktisk fra skopunkten, så hvis man leter finner man nok. Hvis man aldri har brukt mer enn 300,- på et skopar vet man nok ikke hva komfort er.

Anonym poster: a2e8415e8a298dc2519968b8af7cd84d

Skrevet

For å summere opp TS sitt innlegg; Det er ikke unormalt å bruke over 1000 kroner på sko.

Folk kjøper alt fra billige sko, til rådyre sko, alt ettersom. For de fleste varierer det sikkert litt, man har noen sko som man kjøpte rimelig, eller på salg, og kanskje noen dyre som man investerte i av forskjellige grunner.

Men det jeg syntes var spesielt, er at kollegaene reagerte med "sjokK" over at skopar i Norge ofte koster over 300 kroner.

Da er de ikke særlig opplyste??

Trodde "alle" visste at man kan kjøpe en veske til alt fra 150 kroner og opp til 10.000 kroner - det er ikke noe sjokkerende med det.. ?

Hvorfor tror du at de reagerte slik på dette, TS?

Er de i overkant nøkterne ellers også? Handler de kun billige klær, sko, ordner aldri håret hos frisøren osv?

Folk er veldig forskjellige, på jobben min er det alt fra damer som virkelig steller seg med pene klær, hår og sminke og som er opptatt av trening, til folk som gir helt f***, og går rundt i samme hårssveis som de har hatt fra de var liten av, usminket, i fleece genser og med mye overvekt..

Anonym poster: 16bed8e22b55d5569fcc75746ec140eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...