Tule Skrevet 23. mars 2004 #21 Skrevet 23. mars 2004 Min sønn ville heller ikke ha regntøy med seler når han begynte på skolen. I løpet av vår og høst blir det mange dager med gummiklær (de har et flott uteareale på skolen men gress, jord, trær og en bekk(!)), og det må være litt tykt. Jeg kjøpte et som ikke kostet all verden på Bogerud før jule og de hadde både i "jente-" og "guttefarger". Virker foreløpig helt bra. Eneste jeg stusset over var da jeg skulle vaske det for første gang og det sto at det bare skulle tøreks av med den fuktig klut.... Regntøy som ikke tåler vann? Vel, jeg har en sønn som ser ut som han ruller seg i søla i hvert friminutt, så en fuktig klut hadde nyttet lite. Så jeg vasker det i vaskemaskinen og håper det går bra. Uansett må det sikkert skiftes etter en sesong, da han sliter klær superfort. hei du kan ødelegge gumien vis du vasker det imadskin noe slites ut første gang, du bør ikke brukesåpe og ikke sentrifugere du kan og spyledet av i dusjen, fint at du respekterer barna dine det gjør jo ikke hun8under hilsen
Gjest *Ellen* Skrevet 21. mai 2004 #22 Skrevet 21. mai 2004 Er akkurat i samme situasjon som Hanne H. Har en sønn som må ha nytt regntøy, men han ikke vil bruke dette! Han er høyt å lavt når han leker, slik at jeg kommer til å kjøpe den tykke buksen til HH med smekke og seler, da jeg ikke finner en tilsvarende bukse uten dette. Buksen han har fått før av litt tynnere kvalitet har gått føyken nesten samme dag som han har tatt de i bruk. Jeg mener at vi må se ann ungene når dem leker og er dem som min sønn på 9 1/2 år så er det kun tykk HH bukse som gjelder. Regntøy må dem bruke, enten dem synes at det er barnslig eller ikke! Har et veninne som har på seg oljedress selv, sammen med ungene når dem er ute å leker, går tur. Hun synes at dette er det beste regntøyet. Dette er noe jeg kan si meg enig i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå