Gå til innhold

Hjelp! Kan jeg ha blitt steril?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spontanaborterte for snart 2 mnd siden. Jeg fikk infeksjon og alt så går ant å få. Da jeg greide å ha sex og brukte ob rett etterpå. Dum dum dum.

Ble kanskje litt for sent behandlet med antibiotika.

Har hatt regelmessig mens. Men nå er den alt for sen. Jeg har hatt mensen en gang etter spontanaborten. Men nå får jeg den ikke ! Ingen symptomer på mens heller. Noe jeg ALLTID har.

Hvordan kan jeg finne ut om jeg er steril?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at mensen ikke er helt stabil etter man har vært gravid.

Skrevet

Kan du ha blitt gravid på nytt, og det er derfor mensen ikke dukker opp?

Som Silfen sier; etter graviditet så er mensen ofte ustabil. Etter mine spontanaborter så tok det noen måneder før kroppen var helt i rute igjen.

Skrevet

nei tror ikke jeg har blitt gravid på nytt. Har brukt kondom. Og begynte å ha ubeskyttet sex for 7-8 dager siden ( Når jeg ikke hadde eggløsning) Så kan ikke ha blitt gravid så fort.

Jeg hadde jo mensen en gang etter spontanaborten og den kom akkurat da den skulle. Men ikke denne gangen..

Skrevet

Hvis man har blitt steril etter infeksjoner så er det pga tett eggledere, og da vil du få mensen som vanlig. Bare at egget ikke klarer å komme ned til livmoren. Hormonene er altså som normalt.

Den eneste måten å finne ut det på er å enten ta kontrastvæske inn i livmoren og egglederene og røntgen etterpå eller med en laparoskopi. Men dette gjøres nok ikke før du har prøvd å bli gravid i ett år uten å lykkes.

Anonym poster: d3638f802d0109f48e734f4d2dc5911c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...