Gå til innhold

Blir aldri frisk..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk halsbetennelse osv i fjor sommer. Etter det har jeg vært slakk, vondt i halsen og tett nese. Følt meg syk hele tiden.

Har vært hos legen mange ganger men de finner ingenting gale.

Jeg fikk først tung pust etter halsbetennelsen, osv. Så var jeg frisk i kanskje 1 uke, så syk igjen. Sånn har det gått hele tiden.

Har vært frisk i 2-3 dager nå og begynner å få skikkelig vondt i halsen, kvalm, slakk, varm, tett osv.

Noen som har det samme nå når det er så kaldt? Normalt? Eller er det noe annet jeg bør sjekke hos legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du blir syk en gang er det lettere å bli syk igjen siden kroppen er redusert. Jeg ville prøvd å gå til legen og bli henvist til spesialist.

Jeg opplevde å være syk med streptokokker og forkjølelse om hverandre ca. hver andre uke i ett helt år. Aldri helt frisk mellom utbruddene, men det var roligere. Plutselig stoppet det - de fant aldri ut hva det var, og jeg har nesten ikke vært syk siden.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du blir syk en gang er det lettere å bli syk igjen siden kroppen er redusert. Jeg ville prøvd å gå til legen og bli henvist til spesialist.

Jeg opplevde å være syk med streptokokker og forkjølelse om hverandre ca. hver andre uke i ett helt år. Aldri helt frisk mellom utbruddene, men det var roligere. Plutselig stoppet det - de fant aldri ut hva det var, og jeg har nesten ikke vært syk siden.

Ok. Kan jeg spør om jeg kan bli henvist da?

Skrevet

Ok. Kan jeg spør om jeg kan bli henvist da?

Selvsagt kan du det. Bestill legetime for kontroll, og si at du ønsker å bli sendt til øre, nese, halsspesialist for eksempel som i mitt tilfelle (legen vet sikkert hvor han skal sende deg). Når ikke legen kan hjelpe, så ville jeg bedt om det :)

Skrevet

Selvsagt kan du det. Bestill legetime for kontroll, og si at du ønsker å bli sendt til øre, nese, halsspesialist for eksempel som i mitt tilfelle (legen vet sikkert hvor han skal sende deg). Når ikke legen kan hjelpe, så ville jeg bedt om det :)

Jeg har vært hos øre nese og hals. Fikk beskjed om at jeg er veldig allergisk mot marsvin. Noe jeg har. Men samtidig så sier leger at selv om det slår ut på blodprøve at du er allergisk så trenge det ikke bety det. Jeg merker ingen kløe på øynene eller noe som helst når jeg koser med de.

Skrevet

Arh, nå har jeg skikkelig vondt i halsen!! Greier så vidt å gape, gjespe, snakke røre på tungen osv. Er det halsbetennelse? Igjen!

Helt hoven i halsen og.

Skrevet

Jeg har vært hos øre nese og hals. Fikk beskjed om at jeg er veldig allergisk mot marsvin. Noe jeg har. Men samtidig så sier leger at selv om det slår ut på blodprøve at du er allergisk så trenge det ikke bety det. Jeg merker ingen kløe på øynene eller noe som helst når jeg koser med de.

Hva om du er borte fra dyrene (feks på ferie) - blir du bedre da? Ikke alle allergiske reaksjoner er umiddelbare, desverre.

Anonym poster: 667f749cb881aab45b4d2a441a17978e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...