AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #1 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvor gamle bør barna være før de kan sitte i tripp trapp stol? (Vanlig, ikke sånn newborn set) Må man vente til de setter seg opp på golvet o.l selv? Anonym poster: 5208169ccf8b6e1646e08532c260c4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 26. januar 2013 #2 Del Skrevet 26. januar 2013 Min bruker tripp trapp med sånn bøyle og rygg på, han er 7 mnd, nettopp begynt. Han sitter seg ikke opp selv, men sitter greit, ikke kjempebra. Sitter bare 10-15 min av gangen nå som han ikke er så sterk og stødig enda. Så rekker et måltid akkurat. Legen på helsestasjonen sa det var fornuftig måte å gjøre det på. Litt, ikke for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Del Skrevet 26. januar 2013 På helsestasjonen min sa fysioterapeuten at det er greit å prøve fra 6-måneders alder hvis de klarer å sitte noenlunde med støtte utenom. Men at det da kun er under måltid, og hvis det virker som om de synes det er greit. Anonym poster: e18718e22b826b8580bd7900b571b9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 26. januar 2013 #4 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg brukte newborn-settet til hun var 8 måneder. Da klarte hun å sitte stødig nok til at jeg valgte å bytte. Så ja, hun var litt sein med å kunne sitte ordentlig uten å falle til siden hele tiden, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 26. januar 2013 #5 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg brukte newborn-settet til hun var 8 måneder. Da klarte hun å sitte stødig nok til at jeg valgte å bytte. Så ja, hun var litt sein med å kunne sitte ordentlig uten å falle til siden hele tiden, hehe. Kan jeg spørre hvor lang/tung hun var da? Vår er 3 mnd og 61 cm. 6800gr. Er redd hun skal vokse for fort ut av setet? Din erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 26. januar 2013 #6 Del Skrevet 26. januar 2013 Var på Barnas hus og sjekka i dag, faktisk! På pakken til den bøylen som en monterar når barnet skal begynde å bruke den står det frå 6 til 36 månadar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 26. januar 2013 #7 Del Skrevet 26. januar 2013 Kan jeg spørre hvor lang/tung hun var da? Vår er 3 mnd og 61 cm. 6800gr. Er redd hun skal vokse for fort ut av setet? Din erfaring? Min datter er usedvanlig lang, hehe. Hun var 67 cm da hun var tre måneder. Husker ikke vekten. Jeg tror maksvekten på setet er 10 kg. Selv om hun egentlig var litt for lang for setet da hun var åtte måneder, så satt hun fremdeles fint der og koste seg veldig. Det er jo ikke som en bilstol hvor man må bytte ut så fort barnet blir for langt. Hvis barnet trives i stolen, så kan det fint brukes opp til 10 kg, uansett lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 27. januar 2013 #8 Del Skrevet 27. januar 2013 Newborn-settet er 0-6 mnd og opp til 9 kg. Min var over 9 kg da han var 6 mnd. Men den vektangivelsen er nok ikke så nøyaktig, det er en sikkerhetsmargin, setet vil ikke kollapse om ungen er 9,1 kg. Vi byttet fordi han ikke ville sitte der lenger, han prøvde å ake seg opp i mer sittende stilling, skubbe seg opp med albuene. En stund la vi et brettet håndkle under hodet for å få han mer slik han ville være. Til slutt byttet vi ut newborn til småbarnstol, og dyttet håndklær inn på sidene i starten for å støtte ham opp. Og understreker igjen, bare få og korte perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå