Gå til innhold

Frivillig innleggelse


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Skal ta opp med psykriateren min at jeg ønsker å legges inn for angsten min. Har gått i behandling i over ett år, men klarer ikke utfordre meg selv nok. Psykriateren tenker i baner beinhard eksponering som jeg må stå for selv, men tidligere erfaringer tilsier at jeg låser meg sammen og går tilbake til 0. Føler ikke behandler helt har forstått dette og nå er jeg litt redd ønsket mitt ikke skal bli tatt seriøst på en måte.

Skal det mye til for å kunne søke for et opphold? Tror hverken jeg eller behandler helt har forstått hvor hemmet jeg er før jeg nå nylig innså det selv.

Leste på modum bad sine sider og drømte meg nesten bort i det, er mindre steder like variert? Noen som har erfaring derfra foresten?

Håper noen har en erfaring eller to..

Anonym poster: 6ff8ddd7a6697f96a9de4f8988a5eebf

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis det "bare" er angst som er problemet så ville jeg ha tenkt i baner dps døgnenhet eller lignede. På Modum er det for det første lange ventelister(snakker år),og det er ikke bare bare å få plass heller.

Skrevet

Hei

Skal ta opp med psykriateren min at jeg ønsker å legges inn for angsten min. Har gått i behandling i over ett år, men klarer ikke utfordre meg selv nok. Psykriateren tenker i baner beinhard eksponering som jeg må stå for selv, men tidligere erfaringer tilsier at jeg låser meg sammen og går tilbake til 0. Føler ikke behandler helt har forstått dette og nå er jeg litt redd ønsket mitt ikke skal bli tatt seriøst på en måte.

Skal det mye til for å kunne søke for et opphold? Tror hverken jeg eller behandler helt har forstått hvor hemmet jeg er før jeg nå nylig innså det selv.

Leste på modum bad sine sider og drømte meg nesten bort i det, er mindre steder like variert? Noen som har erfaring derfra foresten?

Håper noen har en erfaring eller to..

Anonym poster: 6ff8ddd7a6697f96a9de4f8988a5eebf

Jeg har en venn som "kun" slet med angst, og fikk et måneds opphold på et bra sted. Men jeg husker ikke hva det het. Men det betyr at det helt sikkert finnes fine alternativer for deg. Prøv å finn ut av det med behandleren din, og vær klar på alvoret i det.

Gjest abcdefgh
Skrevet

Hvis det "bare" er angst som er problemet så ville jeg ha tenkt i baner dps døgnenhet eller lignede. På Modum er det for det første lange ventelister(snakker år),og det er ikke bare bare å få plass heller.

Dette er bare tullprat! Jeg var på innlagt på Modum Bad med angstlidelse. Jeg anbefaler på det sterkeste å søke dit ! Vanvittig flinke behandlere og en kjempebra plass.Kvalitet i alle ledd! Du får god hjelp og støtte til å gjennomføre eksponeringstreningen også. Jeg hadde meget lav livskvalitet , og var nesten isolert før jeg reiste dit. Nå fungerer jeg så og si helt normalt. Du kan søke gjennom fastlegen. Ventetiden for meg var ca 1 år. Reiser du dit med motivasjon for en bedre hverdag , og er villig til å gi alt kan jeg garantere deg bedring. Søk deg dit og håp du kommer inn :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Men husk det er forskjell på angstproblematikk og angstlidelse.Og jeg skrev ikke det for å være SLEM! Og grunnen til at jeg foreslo DPS døgnenhet var også pga det lange ventetiden. Har selv vært på Modum.På en annen enhet velg og merke så vet de er jævlige dyktige.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har allerede isolert meg i 3 år og er avhengig av andre for å komme meg steder, så kan ikke se for meg at jeg kan bli noe verre nå med tanke på livskvalitet.

Er det mulig å være innlagt på DPS døgnenhet mens man søker andre steder også?

Anonym poster: 6ff8ddd7a6697f96a9de4f8988a5eebf

Gjest Blomst83
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har allerede isolert meg i 3 år og er avhengig av andre for å komme meg steder, så kan ikke se for meg at jeg kan bli noe verre nå med tanke på livskvalitet.

Er det mulig å være innlagt på DPS døgnenhet mens man søker andre steder også?

Anonym poster: 6ff8ddd7a6697f96a9de4f8988a5eebf

Ja.Og jeg håper ikke du tok deg nær av mitt forrige svar.Jeg forklarte jo tydelig hvorfor jeg tenkte som jeg tenkte.

Lykke til :)

Skrevet

Neida, forstår den. :)

Og takk.

Anonym poster: 6ff8ddd7a6697f96a9de4f8988a5eebf

  • 9 måneder senere...
Skrevet

Låner tråden for å ikke lage mange om samme tema..

Og ts har du søkt? hvordan går det med deg?

Jeg tenker å søke meg inn på modum bad for angst. Men jeg sliter med spiseforstyrelse og gjenerell angst. jeg har mye indre uro og kjennes ut som jeg ikke klarer å være i min egen kropp. Tror dere modum er en bra plass for det?



Anonymous poster hash: 03b9d...f94
Gjest Blomst83
Skrevet

Mitt råd er å ta det opp med legen din,evt terapaut og så kan h*n ringe Modum for deg,legge frem saken og høre hva de tenker :) Som du kan lese lenger opp har jeg vært på Modun,og det var sånn vi gikk frem på den tiden. Terapauten min ringte Modum,og drøftet saken min med avdelingsleder der,og vedkommende hun prata med sa at hun tenkte at Modum kunne være rett for meg.

Skrevet

Viken Senter i Bardufoss er også noe å vurdere vil jeg tro. Om jeg har forstått det rett, så er det noe av dt samme som Modum. Skal dit nå i desember, vet de har en angstgruppe der. Førsteinntrykket er i allefall veldig bra, var der en uke på utredning. ventetiden er dog lang, jeg var på utredning der i februar og de sa det var opp til 1 års ventetid. Fikk plass nå i desember som sagt. Er vel likegreit å søke nå, du kan alltids si fra deg plassen eller sette deg på venteliste en gang til om det ikke skulle passe likevel. :) du må søkes inn via en behandler. Jeg ble søkt inn via behandler på vpp :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Takk for svar! Jeg skal til legen på tirsdag så skal ta det opp da- vet det er lang ventetid på Modum, så greit å ta tak i det med engang.

Det var så lite så :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...