Gå til innhold

Film fra 1998


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leter etter en film som jeg så på kino i 1998. Mener det var da, fordi denne filmen gikk samtidig som Zorro gikk på kino.

Filmen er engelsk, tror jeg, og handler om arbeidsløse menn (tror jeg). Jeg mener at de mistet jobben i den lokale fabrikken. Husker en scene hvor en kone handlet på butikken sammen med sønnen sin. Hun hadde ikke penger til alt, og sønnnen sa at hun kunne da la være å kjøpe disse tingene med vinger (bind). Kassadamen lot henne få bindene med seg. Disse mennene som mistet jobben startet et orkester (tror jeg, husker i hvert fall at de hadde en konsert).

Husker fint lite mer av filmen. Har spurt om denne filmen tidligere, og får poengtere at det ikke er Full Monty jeg mener.

Noen som har tips til hvilken film dette er?

Anonym poster: b4f987fe3a6b3def3270c274f793510c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen tusen takk! Har lett etter filmen lenge. Ikke så rart at jeg ikke fant den med galt årstall som utgangspunkt. Ser til min store glede at den er tilgjengelig på YouTube, så nå blir det filmlørdag! :)

Anonym poster: b4f987fe3a6b3def3270c274f793510c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Den husker jeg at jeg så på kino. På skolen vant jeg to billetter til valgfri film på kino og det var en av de eneste filmene som gikk akkurat da. Jeg og venninna mi (begge 12 år) skjønte vel ikke all verden av filmen.

Blås i det heter den på norsk.

Anonym poster: efd106911a3961c3cdb85c257544d7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...