Gå til innhold

Bensinmåler i taket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en bil som har drevet med litt rare greier den siste tiden. Det startet med at turtallet økte kraftig når jeg stoppet (feks i lyskryss), men fant ut at jeg bare kunne trekke gasspedalen mot meg, så sansynelig fryst pga kulda o.l

Men når jeg står stille nå, så går bensinmåleren i taket. Hjelper ikke å trekke pedalen mot meg. Når jeg begynner å kjøre å kommer litt opp i fart/gir, går bensinmåleren ned igjen.

Hva kan dette komme av?

Anonym poster: a4453b26a973c1478ea79a97b7ee91cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høy tomgang: Siden du kan dra gasspedalen tilbake, så snakker vi om noe mekanisk. Kan være frost et sted i overføringen. Du bør bøye deg ned og kjenne på pedalen. Se om f eks teppet hindrer bevegelsen. Forresten ikke noe gøy hvis pedalen henger seg opp i bånn mens du kjører, så dette bør du finne ut av.

Bensinmåleren: Tenkte først tankmåler, men skjønner av sammenhengen at du mener forbruksmåler. Viser den høyt forbruk når turtallet er høyt på tomgang? I så fall ikke noe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy tomgang: Siden du kan dra gasspedalen tilbake, så snakker vi om noe mekanisk. Kan være frost et sted i overføringen. Du bør bøye deg ned og kjenne på pedalen. Se om f eks teppet hindrer bevegelsen. Forresten ikke noe gøy hvis pedalen henger seg opp i bånn mens du kjører, så dette bør du finne ut av.

Bensinmåleren: Tenkte først tankmåler, men skjønner av sammenhengen at du mener forbruksmåler. Viser den høyt forbruk når turtallet er høyt på tomgang? I så fall ikke noe rart.

Takk for svar. Dette med høyt turtall var nok frost ja, for det ble bedre nå som det ble mildere, og det skjer ikke hele tiden. Bensinmåleren går ovet høyeste punkt uavhengig av dette, men som sagt kun når jeg står stille/er i veldig lav fart, og den faller igjen når jeg kommer opp i fart/gir.

Anonym poster: a4453b26a973c1478ea79a97b7ee91cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

To uavhengige ting. Bensinmåleren trenger en service, og gasspedalen trenger å bli kikket på fort som søren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...