Gå til innhold

Sunn og god lørdagskosemat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får besøk av ei venninne på lørdagen. Vi er på slankeren begge to, og skal begge i bursdagsselskap på fredag - så da blir det nok noen utskeielser der. Dermed er det greit å holde lørdagskvelden rimelig fornuftig. :)

Noen som har tips til en type dessert/noe kakelignende/snacks som både er sunt og ganske godt? Jeg laget fruktsalat sist hun var her, og grønnsaker med dip før det igjen. Så det hadde vært artig med noe annet. Men da gikk jeg tom for ideer, gitt. :fnise:

Anonym poster: 3174f9efb10b3bca109dc9565f526390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funlight gele, så og si ingen kalorier. Men siden det er lørdag så kan dere jo ta på vaniljesaus og bær.

Lag din egen is av banan/jordbær osv, og ha noen få biter mørk sjokolade.

Smoothie er alltid godt. :)

Kjøp sukkerfritt godteri ;)

Kutt frukt opp i biter, også smelter du sjokolade. Da kan dere duppe frukt oppi sjokoladen. Veldig godt!

Pop popcorn (sunnere enn chips)

Lag pizza. Bruk speltlomper som bunn, og putt på kylling/karbonadedeig og grønnsaker.

Anonym poster: aa079eaaf0ca4cf0ece065a0165427bc

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Sorbet med bær, og bruk sukrin istedenfor sukker. Sunnere og mer kalorifattig kan det nesten ikke bli! :)

Skrevet

Får besøk av ei venninne på lørdagen. Vi er på slankeren begge to, og skal begge i bursdagsselskap på fredag - så da blir det nok noen utskeielser der. Dermed er det greit å holde lørdagskvelden rimelig fornuftig. :)

Noen som har tips til en type dessert/noe kakelignende/snacks som både er sunt og ganske godt? Jeg laget fruktsalat sist hun var her, og grønnsaker med dip før det igjen. Så det hadde vært artig med noe annet. Men da gikk jeg tom for ideer, gitt. :fnise:

Hvis det blir utskeielser på fredag så trenger dere vel ikke noe snacks på lørdagen og?

Uansett, du får jo ganske sunn (kalorifattig) iskrem :)

Anonym poster: f3fb90c878bc5bd60a6849aefb3abb69

Skrevet

Så lenge det faktisk er noe som er *sunt*, så ser jeg ikke problemet. Mat må vi ha i oss uansett, og da kan vi like gjerne innta en del av kaloriene som kosemat. Så lenge sunt betyr noe mer enn "lavt på kalorier" og faktisk er noe med næringsinnhold da - jeg burde kanskje presisert det. Særlig siden jeg spurte etter desserter, jeg ser den ble litt uklar. :) Sorbet var jaggu ikke en dum idé, samme med smoothie!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...