Gå til innhold

Pannekaker som imponerer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har en god oppskrift på pannekaker?

Kjæresten har lyst til å bo hos meg den neste uka, da han har fått ett oppdrag like i nærheten. Dette vil ende i at jeg må lage middag før eller senere, hvilket jeg ikke har peiling på i det hele tatt. Jeg vet han elsker pannekaker, og dette tror jeg at jeg skal klare å lage med en god oppskrift. Prøvde en oppskrift på Tine.no en gang, å det ble totalt mislykket.

Hilsen den evneveike kokken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke bruke noen spesiell oppskrift, men det som hjelper meg er å ikke lage for tynn røre. Selvom tynne pannekaker ofte blir sett på som det beste, er det jo fader umulig å få til, haha! Så jeg vil anbefale å holde igjen litt væske, og ikke helle i alt i oppskriften på en gang. Dessuten kan jo middagspannekaker med fordel være litt tykkere (mettende). :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bruker oppskriften på grove pannekaker fra melk.no. Bruker kun grovt mel og lager den for 4 porsjoner til kjæresten og meg. Ekstra godt hvis du moser en halv, godt moden banan (en hel om du liker banan veldig godt) og blander i røren.

http://www.melk.no/oppskrifter/smaretter-lunsj/omeletter-eggeretter/grove-pannekaker-med-havregryn/

Det er også godt å raspe en pære i røren, men da tror jeg du burde droppe bananen.

Endret av Fantomina
Skrevet

Hemmeligheten ved gode pannekaker er enkel. Bacon, massevis av deilig bacon. Og godt blåbærsyltetøy til.

• Liker 2
Skrevet

Ikke ha smør i røren, og bruk veldig lite smør i pannen også! Kardemomme i røren gir det lille ekstra, har vokst opp med det :) Og selvfølgelig masse bacon og blåbærsylte til :)

Anonym poster: 3a4c9480fb4cb1545b6c1ba0e06804a7

Gjest Raindrops
Skrevet

Hemmeligheten ved gode pannekaker er enkel. Bacon, massevis av deilig bacon. Og godt blåbærsyltetøy til.

Jeg er så enig i bacon-delen. Det kan gjøre hvilken som helst pannekake til et måltid som sendt fra himmelen. Gud nå fikk jeg lyst på bacon...

• Liker 1
Skrevet

Har aldri smakt bacon til pannekaker. Har dere bacon og blåbærsyltetøy sammen på samme pannekake?

Skrevet
Har aldri smakt bacon til pannekaker. Har dere bacon og blåbærsyltetøy sammen på samme pannekake?
Jepp! Det MÅ du smake! Er helt fantastisk :)

Anonym poster: ef8290d9700446ac6783772f97f0addf

Skrevet

Her hørt om tyttebært syltetøy til pannekaker med bacon,men ikke blåbær. Når jeg var liten var det stas å få fleksepannekaker(laget i ovn) med tyttebær syltetøy.

Anonym poster: 6558fa1128f0d3dacedc066fbc11d8db

Skrevet

Meiner å huske at Hellstrøm hadde ei god oppskrift på crêpes, ein skulle mellom anna tilsette vatn.

Skrevet

Masse bacon, sopp og fløte! Og god ost! Det er himmelsk!

Anonym poster: c91be4adbe6b3525b9d9bd86f524d70f

• Liker 2
Skrevet

Meiner å huske at Hellstrøm hadde ei god oppskrift på crêpes, ein skulle mellom anna tilsette vatn.

Har du prøvd å lage dem?

Hvordan smakte de i tilfelle?

Anonym poster: 8a3e0b97324cce87aece7af8ee14c642

Skrevet

Har du prøvd å lage dem?

Hvordan smakte de i tilfelle?

Anonym poster: 8a3e0b97324cce87aece7af8ee14c642

Dei var betre enn vanlege pannekaker i alle høve, laga dei for snart ti år sidan.

Skrevet

Takk alle sammen! Haha, nå skal det bli stas for kjæresten å komme hit etter jobb! :)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Egg, smør, melk og mel. Og en dæsj blåbærsyltetøy. Ikke sukker.

Skrevet (endret)

Her er mi favorittoppskrift, den er litt søt, og er perfekt med bacon til. Søtt og salt saman er så godt! Sikkert ikkje sunnt, men...

Nei, no vart eg glad!!!

Du har jo skrive kokebøker på nynorsk!!!!

Endret av Rskre
Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, no vart eg glad!!!

Du har jo skrive kokebøker på nynorsk!!!!

Jepp! :)

Skrevet

Egg, melk, smøl og mel. La det stå over natten eller noe i kjøleskapet! :)

Bacon, blåbær OG sukker på... NAM

Når du steker de kan du prøve å ha på svakere varme enn du tror først, så kan du stige etter hvert. Viktig at de ikke blir brent. Hvis du har fleskesvor kan du smøre pannen med det istedenfor smør. Ekstra godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...