AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har over en periode spist mye mindre tomat enn tidligere, og mindre mat som inneholder tomat (feks tomatsaus), men gått tilbake til å spise det like mye som før nå i det siste. Er plutselig veldig mye plaget med halsbrann/oppstøt, kvalme og ubehag i magen og lurer på om det har noe med tomaten å gjøre? Før dette oppholdet (var skikkelig matlei og endret helt matvaner) spiste jeg tomat, om ikke daglig, så hverfall flere ganger i uka og aldri merket noe sånt før. Er det mulig å bli mindre tolerant mot enkelte matvarer sånn helt plutselig, eller trenger magen bare å venne seg til det igjen? Har lest flere steder at tomat er ganske hardt mot magen, og at mange får problemer med halsbrann ol av det, men har jo alltid tålt det fint før liksom, men nå er det nesten så det frister å kutte det ut helt om det ikke kommer til å bedre seg. Erfaringer? Anonym poster: f0db4c7e7f2f955170dcfedfd8364023
iev Skrevet 25. januar 2013 #2 Skrevet 25. januar 2013 Tomatsyre er ganse heftig for fordøyelsen. Mulig derfor :-) 1
Gjest Starlit Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Jeg laget i dag hjemmelaget pasta fra bunnen av, og merket at magen ble noe surere. Mulig det har en sammenheng der ja Fet/kraftig mat gjør heller ikke magen noe bedre. Forøvrig blir jeg bare kvalm når magen er tom og sulten..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå