AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Hei Jeg har erfaring fra før, både med psykolog og psykiater. Dette ti år tilbake i tid. Da det var en langvarig depresjon. Valgte nå å oppsøke en profesjonell, da jeg er i en vanskelig situasjon, og i sorg. Fikk tid hos en psykiater. Innhentet lite opplysninger om meg og mitt nåværende problem. Forklarte kort hva det dreide seg om. Hun virket mild i begynnelsen, men snudde fort. Ble hard. Hevet stemmen fler ganger. Sa direkte at jeg var egoistisk. Brukte et gjentagende et nedlatende ord om meg, som er et negativt ord for fleste. Følte også at hun bagatelliserte problemet, da forhistorien av problemet har et begrenset tidsrom. 5 måneder. Følte meg fullstendig knust. Var som å bli sparket da jeg likevel lå nede. Vet om en behandlingsform som dreier seg om å bryte ned, og deretter bygge opp. Men det må vel være et planlagt behandlingsopplegg? Planen er å komme på hennes avbestillte timer. Altså blir det uregelmessig terapi. Mitt sp.mål - er dette normalt i første time/møte? Kjører de så hardt fra begynnelsen? Er veldig takknemlig for innspill og svar. Takk. Anonym poster: 870de0ae0fa2b96404c906b07d2c4953
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Jeg gikk til en psykiater for et par mnd. tilbake, og aldri mer. H*n var streng, helt psyko. Følte meg alltid verre etter timen, og til slutt så sluttet jeg å gå. Går til psykolog, og synes at det er mye bedre, for meg. Vet ikke hva jeg kan råde deg til, det er opp til deg selv. Men skrev min erfaring. Alle sa til meg at det er slik psykiatere er, de er harde og brutale, det er sånn de jobber, men faen heller h*n fikk meg enda lenger ned i kjelleren enn jeg var + at h*n skrev ut anti depresiva til meg etter 2 timen. Ønsker deg bare lykke til, og stol på magefølelsen. Anonym poster: 4b72e7ab0f24f60590bae7ac00676c1a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Dette er absolutt ikke slik alle psykiatere er! Det er heller noe som varierer fra person til person uavhengig av tittel. For at behandlingen skal fungere er du avhangig av personkjemi mellom deg og behandleren din. Etter hva du sier, så virker det ikke som om dette er rette behandler for deg. Kan være smart å prøve en time til for å se om det blir annerledes, evt ta det opp med h*n at du følte deg dårlig etter forrige time (om du er så tøff!) Hvis du ikke føler deg godt behandlet, må du bytte pskolog/psykiater! Anonym poster: b7d6b6472f23ab880864b3bd735610f8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Herrejesus, skal til psykiater nå og gruer meg. Legen var jo faktisk ganske forståelsesfull og pratet om hvor vanlig depresjoner var og at det viktigste var at jeg hadde tatt steget og søkte hjelp. Om psykiateren er som din så ender det med at alt lser seg og jeg kryper tilbake til senga. Anonym poster: 52c10f4d38f09592ad75b2190245cb9a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Hjertelig takk for svar. Det hjelper å få innspill. Velger å ikke gå tilbake. Da jeg knaptnok klarte å stå oppreist i går. Anonym poster: 870de0ae0fa2b96404c906b07d2c4953
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Psykiatere studerer ofte psykiatri for å forstå seg selv, hvorfor de er som de er. Det finnes bra folk innen denne profesjonen og, akkurat som det finnes prester som er ateister. Med andre ord, de vokser ikke akkurat på trær, og at det blandt psykiatere er flere med ASPD enn i noen annen yrkesgruppe er jeg ikke tvil om et øyeblikk. Jeg har hatt med de å gjøre i tre tiår, og man skal ha en uendelig psykisk styrke for å klare seg og overleve med en sykdom som gjør at man ofte har med disse fordomsfulle maktsyke folka som ofte ikke har snev av folkeskikk å gjøre. Anonym poster: a23c35a202d2a716a9182dd878c7b0be
Gjest Blomst83 Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Dette er absolutt ikke slik alle psykiatere er! Det er heller noe som varierer fra person til person uavhengig av tittel. For at behandlingen skal fungere er du avhangig av personkjemi mellom deg og behandleren din Anonym poster: b7d6b6472f23ab880864b3bd735610f8 Signerer den.Tror ikke det er tittelen i seg selv som avgjør noe som helst. Jeg har hatt psykiater som er helt på tryne,men også det motsatte.Samma for psykologer.Noen er dyktige andre ikke. Så det blir feil å dømme hjelpe etter tittelen på vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har så godt som aldri et problematisk forhold til andre mennesker, bare til disse, med ett hederlig unntak. Det er en grunn til det, og jeg er ingen konfliktperson. Jeg tror det har blitt en ukultur innen psykiatrien her, at tvilsomme psykiatere tiltrekker seg likesinnede. Anonym poster: a23c35a202d2a716a9182dd878c7b0be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå