Gå til innhold

Tar et barn skade av dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis de er friske og kommer til å sovne igjen med en gang, så trøster vi på soverommet. Er det vonde drømmer, sykdom etc som medfører mer stress og gråt så tar vi med ungen til stua eller vårt soverom. Sånn har vi alltid gjort det og har til dags dato aldri vært noe problem eller blitt noen voldsom uvane. Her er erfaringen at miljøskifte ofte gjør at barnet roer seg fortere og slapper av og sovner som regel igjen ganske kjapt.

Samme her. Vi har ikke opplevd at barnet får snudd veldig om på rutinene sine av en trøstekveld på stua eller en natt i vår seng. Det er ikke "i tide og utide" heller, men ved f.eks sykdom. Da er det godt å bli trøstet og passet ekstra godt på. Også for oss voksne. :) Men jeg skrur bevisst av mye lys og lyd da, slik at det er stille og rolig. Og det er IKKE snakk om å få leke eller tulle.

Anonym poster: 1fadde8da9770b8fa4c3cf93299002d1

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal mann
Skrevet

Hvis et barn er sykt og våkner på kvelden/natta og mamman eller pappaen går inn og trøster og roer inne på rommet, så er vel det greit? Det er mulig det kunne blitt roet lettere ved å bli tatt ut av rommet, men uvanen med å opp også når det ikke er sykt kommer fort.

Det skaper vel ikke dårlige assosiasjoner til soverommet så lenge det blir trøstet?

Anonym poster: 987b7587e5513f3ef6f6ca71fba10673

Jøss, tar unger skade av trøst?

Skrevet

Jøss, tar unger skade av trøst?

Les hva jeg skriver da! Jeg mente ikke at det tar skade av trøst, men lurte på om det kan skape dårlig assosiasjoner til soverommet hvis man går inne der en time og vel så det før barnet roer seg!

Jeg er kanskje dum som lurer på det, men jeg er ikke så dum at jeg tror at barnet tar skade av å bli trøstet.... :sukk: Tar selvkritikk på at jeg ordla meg dårlig.

Jeg takker for seriøse svar i tråden, og kommer til å se ann situasjonen neste gang. Om det viser seg at det tar tid før barnet blir roet så kommer jeg til å ta det ut av rommet og ut av situasjonen i håp om at det da roer seg fortere.

Ellers sier jeg takk for meg. Trenger ikke flere innlegg og flere plusser på visse innlegg for å bekrefte at jeg er rar som lurer på dette..

Anonym poster: 45b8bc0564d138e582990b641e76e2ba

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...