Gjest Lille-pus Skrevet 23. januar 2013 #21 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Jeg reiser, og har de siste 20 årene reist, en god del i jobbsammenheng. Og jeg ble, og blir fremdeles, ydmyk overfor det fantastiske kabinpersonalet og deres evne til å få hvert alenereisende barn til å føle seg som kabinens konge eller dronning. En innenriks flytur uten flybytte tror jeg kan være en fin opplevelse for en gutt som sikkert gleder seg til å komme til mormor og morfar Dette bare som en observasjon fra en som ofte har vært, og tidvis ennå er, medpassasjer Endret 23. januar 2013 av Lille-pus 1
Gjest Enny Skrevet 23. januar 2013 #22 Skrevet 23. januar 2013 Jeg hadde blitt glad om bestefar tilbyder seg. Gutten er bare 5 år og det er nok ekstra godt å dele denne opplevelsen med noen. 1
Elba Skrevet 23. januar 2013 #23 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Støtter TS på denne jeg da. Hva er så galt med å la han fly alene? Tenk for en selvstendighet og mestringsfølelse dette barnet vil få! Han begynner vel på skolen til høsten også, så dette er en fin måte å hjelpe til med selvstendigheten på. Det finnes barn på 10 år som ikke tør å være alene hjemme en gang, så at guttungen på fem faktisk tør å prøve å fly alene er jo utelukkende positivt. Liker at du ser på dette som et alternativ TS, nå i dag som ekstrem putesying under armene er et alt for velkjent fenomen. Takk høflig for tilbudet, men forklar at gutten har lyst selv og alle barn har godt av å prøve ting på egenhånd så fremt de ikke er redde for det Lykke til! *edit, skriveleif* Endret 23. januar 2013 av Elba
Gjest BettyBoop Skrevet 23. januar 2013 #24 Skrevet 23. januar 2013 Har en gutt på fem som om en liten stund skal fly alene for første gang. Det er under en times flytur, jeg følger han selv til flyplassen og min mor og far møter han på den andre flyplassen. Gutten er flyvant, flyr denne strekningen flere ganger i året pluss at han har flydd andre, lengre strekninger, og har ikke selv uttrykt noen type redsel for å fly alene, han sier selv at det skal gå helt greit. I går kveld ringer bestefaren hans og tilbyr seg at han skal være med på flyet og ta fly ned igjen etterpå, slik at han slipper å fly alene. For det første synes jeg det er en utrolig sløsing med ressurser at han skal kjøpe billetter og reise bare for å reise. For det andre syns jeg det er uødvendig av dem som besteforeldre å skulle involvere seg i en sak som allerede er avgjort mellom meg og min eks. Jeg ser så klart at de ikke gjør det av vrangvilje, de gjør det for å være snille, men likevel føles det som en "vi vet hva som er best for deres sønn"-greie. Jeg vil også nevne at dette ikke er første gang de kommer med velmente råd og etter min mening blander seg litt vel mye inn i oppdragelsen, bare sånn at det ikke ser ut som at jeg blåser meg opp på grunn av bare en ting. Jeg synes det er vanskelig å håndtere denne typen situasjoner av flere grunner, for det første mener de det bare godt, for det andre er det ikke mine foreldre, og jeg er ikke lenger sammen med deres sønn, så jeg har ikke et like nært forhold til dem som jeg hadde tidligere. Jeg vet at jeg kan si at det er helt greit at han flyr opp sammen med barnebarnet, ingen vil forsåvidt ta skade av det, men jeg føler som sagt at det er unødvendig, samt at jeg føler det blir en slags devaluering av våre beslutninger som foreldre. Hvordan håndterer man ekssvigerforeldre som egentlig bare er snille, men som blir litt vel mye noen ganger? herregud. Det er da også noe å klage på. Her ønsker de å hjelpe deg og ungen din og er snille og så tar du det som en fornærmelse? Er det mulig. Utakknemlig syns jeg du er nå. Det er jo han som velger å betale for evt ekstra kostnader på flyet og ikke noe du trenger å tenke på likevel, og kanskje ungen ville synes det var kjekt å reise sammen med farfar?
Gjest loren Skrevet 23. januar 2013 #25 Skrevet 23. januar 2013 herregud. Det er da også noe å klage på. Her ønsker de å hjelpe deg og ungen din og er snille og så tar du det som en fornærmelse? Er det mulig. Utakknemlig syns jeg du er nå. Det er jo han som velger å betale for evt ekstra kostnader på flyet og ikke noe du trenger å tenke på likevel, og kanskje ungen ville synes det var kjekt å reise sammen med farfar? Ro deg ned. Ingen steder har jeg sagt at jeg er fornærmet. Jeg setter pris på besteforeldrene hans, men som jeg nevner i HI er dette ikke første gang de bidrar uten å høre hva vi foreldre egentlig ønsker. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 23. januar 2013 #26 Skrevet 23. januar 2013 Ro deg ned. Ingen steder har jeg sagt at jeg er fornærmet. Jeg setter pris på besteforeldrene hans, men som jeg nevner i HI er dette ikke første gang de bidrar uten å høre hva vi foreldre egentlig ønsker. men det har jo ikke du kommet med eksempler på. Og om de eksemplene er som du nevner i denne situasjonen kanskje det er bare du som velger å ta alt i verste mening?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå