AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Jeg er under utredning for ADD samtidig som at psykologen min tror at jeg kanskje lider av dystymi. Er det noen her som har en eller begge disse diagnosene som har erfaringer å dele? Hvordan fungerer dere i hverdagen, går dere på antidepressiva eller medisiner for ADD? Noen som har klart å kvitte seg med depresjonen kun ved hjelp av terapi? Jeg er veldig skeptisk til å starte på antidepressiva, men psykologen min mener at jeg burde prøve. Anonym poster: af777389d4af1146726c05a767f62b83
Gjest Anonym Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Jeg er under utredning for ADD samtidig som at psykologen min tror at jeg kanskje lider av dystymi. Er det noen her som har en eller begge disse diagnosene som har erfaringer å dele? Hvordan fungerer dere i hverdagen, går dere på antidepressiva eller medisiner for ADD? Noen som har klart å kvitte seg med depresjonen kun ved hjelp av terapi? Jeg er veldig skeptisk til å starte på antidepressiva, men psykologen min mener at jeg burde prøve. Anonym poster: af777389d4af1146726c05a767f62b83 Jeg har ADHD uten hyperaktivitet (er ikke noe som heter ADD lenger, men er samme greia). Jeg har ikke dystymi, men å være deprimert hører for mange med når man har ADHD fordi følelsene ofte blir forsterket. Jeg har prøvd medisiner for ADHD for lenge siden, men det var ikke noe for meg, men vet om andre som er avhengig av det for å fungere i hverdagen. Jeg har også blitt anbefalt antidepressiva, men ville ikke gå på det. Det som har hjulpet for meg er å være klar over min egen situasjon og endre tankegangen. Sunt kosthold og regelmessing trening, og gjøre noe hver dag i hverdagen har holdt de verste depresjonen unna. For min del hjalp ikke psykologer eller medisiner, men det jeg har skrevet ovenfor og slutte å "vente" på å bli lykkelig, for man er ikke det hele tiden uansett. Har bare prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen min, og skjønt at jeg bruker lenger tid enn andre på å utføre ting. Nå studerer jeg 100% og er ingen som vet at jeg sliter med de tinga engang :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå