Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har lenge slitt med å slanke meg, å har trent 4 dager i uken i 8 mnd, uten at jeg selv merker noe merkbart resultat. Dette er fordi jeg plages med mye vann i kroppen, og legen min ser ikke ut til å vise noe særlig forståelse for frustrasjonen dette medbringer.

For å sette et støt i motivasjonen min, så jeg ikke dabber av treningen og kostholdet, tenkte jeg å prøve en av disse;

Allevo

Nutrilett

Noka

eller cambridgekuren.

Mitt spørsmål; noen erfaringer, både positivt og negativt?

De som vil fortelle hvor dumt det er osv trenger ikke svare ;-)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke prøvd noen av disse pulver/suppe/milkshake kurene.. men vet at jeg aldri hadde klart å gjennomføre det i mer enn et par dager fordi jeg må ha noe å TYGGE + jeg takler ikke å gå rundt å være litt sulten.

Jeg vet derimot av erfaring at man så og alltid går raskt og mye ned i vekt om man nesten kutter helt ut karbohydrater (max15-25g per dag)

Så det er i alle fall en grei kickstart der man faktisk kan spise seg god og mett på god mat.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Noka smaker veldig godt og har mange ulike alternativer. (Jeg spiser de iblant som lettvinte lunsjer feks) og etter egen erfaring fra da jeg skulle ned i vekt tidligere så ble jeg mett nok også :)

Anonym poster: cbd62a2866967150ce26014824239bb7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tro på deg i det hele tatt trådstarter, du er på ville veier og vil nesten garantert misslykkes.

Du kan sikkert miste en del kilo med en pulverkur, men hva så med å opprettholde vekten etterpå når du skal spise normal mat igjen?

Dessuten påvirker kuren kroppen din negativt. Jeg har ingen tro på deg, noe jeg godt kunne hatt dersom du hadde valgt noe du kunne lykkes med på sikt. Håper du slår dette fra deg...

Skrevet

Hvis du allikevel skal ha en ekstrem og ubehagelig kickstartkur, kan du ikke like gjerne ta en uke der du bare spiser frukt og grønnsaker eller noe slikt? Det er i det minste sunt, selv om du selvsagt kommer i heftig kaloriunderskudd og ikke anbefales i lengden.

Anonym poster: 1d035e841b7943b07460f45f88b457d6

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Hvis du allikevel skal ha en ekstrem og ubehagelig kickstartkur, kan du ikke like gjerne ta en uke der du bare spiser frukt og grønnsaker eller noe slikt? Det er i det minste sunt, selv om du selvsagt kommer i heftig kaloriunderskudd og ikke anbefales i lengden.

Anonym poster: 1d035e841b7943b07460f45f88b457d6

Det å BARE spise frukt og grønnsaker i en uke er ikke sunt. Du går glipp av mange essensielle vitaminer, mineraler, proteiner ikke minst....

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Du kommer til å sprekke og/eller være slapp og sliten hele tiden. Etter endt kur er sannsynligheten stor for at du legger på deg alle kiloene innen kort tid. Jeg vil aldri anbefale dette til noen.

Men det er opp til deg, ditt valg.

Skrevet

Sant det, monotone kurer som utelukker det ene og andreklarer ikke folk å ha i lengden, dessuten er slike stunt usosiale og ofte upraktiske.

Satse heller på noe langvarig du kan leve med hele livet.

Skrevet

Noka smaker veldig godt og har mange ulike alternativer. (Jeg spiser de iblant som lettvinte lunsjer feks) og etter egen erfaring fra da jeg skulle ned i vekt tidligere så ble jeg mett nok også :)

Anonym poster: cbd62a2866967150ce26014824239bb7

Brukte du kun shakes, eller prøvde du suppene også? :-)

Skrevet

LCHF?

Anonym poster: b8efa04a6dd0acce667936026fcb12af

Skrevet

LCHF?

Så mye fett kan umulig være bra for kroppen over lengre tid, erfaringer med dette?

Skrevet

Så mye fett kan umulig være bra for kroppen over lengre tid, erfaringer med dette?

Ja, knallgode! Du må nesten sette deg inn i kostholdet ved å lese selv, men kort oppsummert er det farligere for kroppen å hente det meste av energien sin fra karbohydrater.

Jeg lever fast på LCHF og har det kjempebra, både kroppslig og mentalt. Det var som om jeg kom opp fra en tåkedal.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har erfaring med det.. gikk ned fra 63 til 55kg på ca 3 mnd. (jeg er lav) Fra 55 og videre ned ble det verre.. så da kuttet jeg i tillegg ned på fettet og det går nå sakte men sikkert nedover mot målet mitt som er 50kg.

Lavkarbokost er annbefalt for folk med mange ulike sykdomer.. og fett er ikke så usundt som folk før i tiden trodde.

Man MÅ ikke fråttse i bacon og fett for å leve med et lavkarbokosthold.. og man kan fremdeles spise en del grønnsaker som inneholder mye fiber.

For meg var dette den enkleste måten å gå ned i vekt, fordi man har enorm mange muligheter når det gjelder maten, samt at man kan spise seg god og mett så ofte man vil.

• Liker 1
Skrevet

En LCHF diett er i realiteten bare en kamuflert lavkalori-diett. Selv om man på en slik diett spiser mer fett, som er vårt mest energirike næringsstoff, så vil det totale energi-inntaket synke drastisk - mer mystisk er det ikke. Er alltid kalorireduksjonen som gjelder, uavhengig av hva dietten heter eller hvordan den er skrudd sammen. Om man spiser stikk motsatt, altså mye karbohydrater og lite fett, så er resultatet det samme, altså vektnedgang.

Ser man faglig på en lavkarbohydratdiett så ser man raskt at svært kaloririke matvaner er byttet ut sme matvaner med lite kalorier, selv ikke bacon og fløte etc gjør skam på det regnskapet - dog er ei heller bacon og fløte hovredingrediensene i et slikt kosthold.

Er fordi kalori-inntaket synker mye man går ndd på en slik diett, ikke fordi man styrer unna karbohydrater i seg selv.

Jeg ville ikke anbefalt en slik diett, som forresten er en dødende motebølge på retur da dietten har vist seg vanskelig å følge på sikt. De fleste blir lei maten og livsstilen og det å måtte unngå veldig mye, og går opp i vekt igjen og er like langt. Dessuten er det en upraktisk og usosial diett, man må si nei til kaker i selskaper og kan ikke spise som andre på fest etc

fordyrende er den også, da kjøtt er dyrt bl.a.

Var litt mer oppstyr rundt dietten her i norge enn i mange andre land der dietten har dødd mer ut som motebølge, men dietten er på retur her til lands også da mange erfarer at dietten ikke er en langvarig løsning da den er kjedelig på sikt.

Dessuten er dietten omstridt, har noen få talspersoner men er av nær et samlet fagmiljø noe som ikke anbefales. Ikke noe jeg ville anbefalt heller.

Dog kan det være en fordel for flere overvektige å se mot noe av det lavkarbohydratfolket driver med - kornprodukter er svært energirikt (kaloribomber i flere tilfeller), for dem som spiser mye brødmat så kan en del av dette trygt erstattes med kjøtt og grønnsaker - protein-inntaket kan disse øke noe med kalorireduksjon som resultat.

Ingen trenger dog et kosthold nær renset for karbohydrater for å skulle ta av kilo.

Men for all del, for noen er et slavisk og strengt regime noe dem fungerer bedre i - for dem er det en mental greie der det er lettere å kutte ut nær alt enn å begrense inntak av noe. Men man må ikke glemme at et vellykket opplegg er noe man skal makte å leve med et helt liv, da er ikke lavkarbohydratkosthold det rette. Frafallet har vært enormt for dietten etter sin internasjonale motefenomen av en bølge, flere enn de som alt er falt av her (og det er alt mange da dietten virkelig tok av med Fedon for et tiår siden)... Nei, det var ikke løsningen på overvektsproblemet dette heller...

Skrevet (endret)

Flott oppsumert av made4u

limete inn denne i en annen tråd tidligere i dag, men limer den inn her også. Kjekt å vite om.

http://www.iform.no/...77#.UP_v6YXlcrM

Endret av Miss Lucky
Skrevet

En LCHF diett er i realiteten bare en kamuflert lavkalori-diett. Selv om man på en slik diett spiser mer fett, som er vårt mest energirike næringsstoff, så vil det totale energi-inntaket synke drastisk - mer mystisk er det ikke. Er alltid kalorireduksjonen som gjelder, uavhengig av hva dietten heter eller hvordan den er skrudd sammen. Om man spiser stikk motsatt, altså mye karbohydrater og lite fett, så er resultatet det samme, altså vektnedgang.

Ser man faglig på en lavkarbohydratdiett så ser man raskt at svært kaloririke matvaner er byttet ut sme matvaner med lite kalorier, selv ikke bacon og fløte etc gjør skam på det regnskapet - dog er ei heller bacon og fløte hovredingrediensene i et slikt kosthold.

Er fordi kalori-inntaket synker mye man går ndd på en slik diett, ikke fordi man styrer unna karbohydrater i seg selv.

Jeg ville ikke anbefalt en slik diett, som forresten er en dødende motebølge på retur da dietten har vist seg vanskelig å følge på sikt. De fleste blir lei maten og livsstilen og det å måtte unngå veldig mye, og går opp i vekt igjen og er like langt. Dessuten er det en upraktisk og usosial diett, man må si nei til kaker i selskaper og kan ikke spise som andre på fest etc

fordyrende er den også, da kjøtt er dyrt bl.a.

Var litt mer oppstyr rundt dietten her i norge enn i mange andre land der dietten har dødd mer ut som motebølge, men dietten er på retur her til lands også da mange erfarer at dietten ikke er en langvarig løsning da den er kjedelig på sikt.

Dessuten er dietten omstridt, har noen få talspersoner men er av nær et samlet fagmiljø noe som ikke anbefales. Ikke noe jeg ville anbefalt heller.

Dog kan det være en fordel for flere overvektige å se mot noe av det lavkarbohydratfolket driver med - kornprodukter er svært energirikt (kaloribomber i flere tilfeller), for dem som spiser mye brødmat så kan en del av dette trygt erstattes med kjøtt og grønnsaker - protein-inntaket kan disse øke noe med kalorireduksjon som resultat.

Ingen trenger dog et kosthold nær renset for karbohydrater for å skulle ta av kilo.

Men for all del, for noen er et slavisk og strengt regime noe dem fungerer bedre i - for dem er det en mental greie der det er lettere å kutte ut nær alt enn å begrense inntak av noe. Men man må ikke glemme at et vellykket opplegg er noe man skal makte å leve med et helt liv, da er ikke lavkarbohydratkosthold det rette. Frafallet har vært enormt for dietten etter sin internasjonale motefenomen av en bølge, flere enn de som alt er falt av her (og det er alt mange da dietten virkelig tok av med Fedon for et tiår siden)... Nei, det var ikke løsningen på overvektsproblemet dette heller...

Her stod det mye merkelig!!

Anonym poster: 47c823b1c0e857bbcf4efab46e78c629

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du er merkelig ved det jeg skreiv? Kan kommentere eller utdype om du påpeker noe...

:-)

Skrevet

Hva mener du er merkelig ved det jeg skreiv? Kan kommentere eller utdype om du påpeker noe...

:-)

Du er forutinntatt, kunnskapsløs og tendensiøs.

Oppfordrer de som er interessert i lavkarbo i en av alle de variantene som finnes til å søke kunnskap selv. Det er ikke farlig, ikke vanskelig, ikke slitsomt, ikke ensforming og ikke en diett men en livsstil.

• Liker 2
Skrevet

Du er forutinntatt, kunnskapsløs og tendensiøs.

Oppfordrer de som er interessert i lavkarbo i en av alle de variantene som finnes til å søke kunnskap selv. Det er ikke farlig, ikke vanskelig, ikke slitsomt, ikke ensforming og ikke en diett men en livsstil.

Jepp!!

Anonym poster: 47c823b1c0e857bbcf4efab46e78c629

Skrevet

Men er det noen som har prøvd noen av disse shakes/suppe diettene utenom noka? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...