Hønemor29 Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Noen som har hat karnøster i lever eller har det? Jeg vet det ikke er farlig og at det er godartet osv. Men noen som har det som er plaget med vondt? Slitter veldig med vondt i magen og har gjort det en stund nå, tåler ikke mat nesten får bare diare av det. Og hat en del smerter i magen. ene karnøsta i lever skal være stor. jeg har vært på ct og ultralyd men dem finner ikke noe annet en de karnøstene i lever. Så derfor håper jeg noen der ute som kanskje si litt om hvordan dem har det med, om evt hva dem har gjort med det, eller lar dem dem bare være der? Spurt legen min men hun vet tydligvis ikke noe, og tar ikke dette så veldig alvorlig. jeg har også slitt med mye vondt rundt navelen og opp og vis jeg klemmer på høyre side ved navelen så gjør det så vondt at jeg må skrike får veldig vondt der jeg trykker og litt lenger ned. Kan ikke ligge på magen for at det gjør vondt eller føles rart. Lurer snart på om det bare er meg eller hva det er, for legen finner ikke noe mer en de karnøstene som sakt. Vært redd for blindtarmen men da burde vel legene funnet ut av det? hvordan finner dem ut av det, blodprøver eller kan dem finne ut av det på ct og slik? Vet jeg er dum altså men har aldri hat noe særlig vondt i magen osv før. Pluss at legen virker ikke ut som hun bryr seg om mine smerter vært der mange ganger men hun har ingen svar. Kun fått voltaren men hjeler ikke stort. jeg har ikke mye feber eller normal tempen min pleier og ligge på 36,4 men vært på 37,5 til litt over 38 bare. Sakt det til legen men hun sier det er ingenting, så derfor spør jeg her om hva dere råder meg til og gjøre. Vært på legevakt med det også men så lenge legen sender meg på ultralyd og ct osv så vil dem ikke gjøre stort. Venter på mr nå skal ditt den 12 februar ventet alerede i 14 dager, Legen sa det ikke var lang vente tid men syns nå det er lenge og vente jeg men, men men. Fint og få høre litt men andre som har fått karnøster i lever osv om hva legen gjorde med det, ell om man må leve med del el hva? Ha en fin dag.
Gjest Vivi Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Hei! Akkurat fått samme beskjed etter CT scan. Må også inn på ultralyd. Jeg har bært syk siden julaften men smertene i siden startet i november. Fikk vite ar det mest sannsynlig er medfødt. Men ikke farlig. Kan visst sammenliknes med hemoroider sa legen..men i leveren da. Håper å få mer informasjon etter ultralyden.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #3 Skrevet 4. februar 2013 Karnøster skal ikke gjøre vondt, men mulig de kan bli såre hvis de er veldig store? Har du vært forkjølet eller syk på annen måte før du fikk disse smertene? Hvor lenge har du hatt de? Hvor gammel er du? har du vært kvalm eller hatt diaré? Anonym poster: ef24891f791ade7c0915eab9a6725d29
Hønemor29 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2013 Har ikke vært forkjølet på veldig lenge faktisk pleier og være forkjølet hele tiden nesten men ikke vært forkjølet på over 1 år snart faktisk. Vet ikke lenge jeg har hat karnøstene men dem oppdaget dem for snart 1 år siden , men lenge jeg har hat dem vet jeg ikke. Ensete jeg vet er at den ene er veldig stor. Og slitt med vondt veldig lenge nå, men dem finner ingenting ellers en karnøstene venter på mr nå den 12 februar. Så får nå se om dem finner noe annet som er årsaken til disse smertene. Og samme hva jeg spiser så får jeg diare, sliter også veldig med brenhets følelse i magen og opp over i halsen. Smerter ved siden av navelen og rundt navelen og opp. Legen vet ikke hva hun skal gjøre, eller vet ikke hva det kan komme av. Begynner og ta veldig på dette her. HAr hat store smerter to dager etter hverandre nå. Kjenner jo at jeg har vondt hver dag men noen dager er værre en andre. Så noe må det jo være så lenge jeg får diare av mat også. Prøvet og kuttet ut sterk mat, melk osv osv men hjelper lite virker det ut som. Jeg er 30 år .
Hønemor29 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2013 Hei! Akkurat fått samme beskjed etter CT scan. Må også inn på ultralyd. Jeg har bært syk siden julaften men smertene i siden startet i november. Fikk vite ar det mest sannsynlig er medfødt. Men ikke farlig. Kan visst sammenliknes med hemoroider sa legen..men i leveren da. Håper å få mer informasjon etter ultralyden. Har legen din sakt noe om smertene? om hva dem evt skal gjøre med det? Prøvet og søke litt ang dette men vanskelig og finne ut av noe. Jeg var på ultralyd først jeg men dem fant ikke noe mer spesielt en det dem fant på ct og venter på mr nå. Legen min vet ingenting virker det ut for. Og skjønner ikke hva smertene i magen kommer av. Har legen din sakt at smertene kommer av Karnøstene eller tror dem at du har noe annet også? Og hvor sitter smertene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå