Gå til innhold

Blodpropp? Hjelp :-(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har hatt influensa de siste dagene, noe som har ført til at jeg er trøtt å slakk. Jeg begynte også å hoste kraftig og har gjort det de siste dagene nå. Influensaen begynner heldigvis å gå bort, og jeg har ikke særlig med feber lenger. Det jeg sliter med er hosten. Hoster kraftig, nesten som jeg brekker jeg mange ganger. Ikke noe særlig med slim som kommer opp heller.

Men i går kjente jeg at jeg begynte å få vondt i venstre legg, på baksiden. Siden jeg går på Yasmin, er jeg redd for blodpropp, da jeg har hørt at dette er en av de p-pillene med størst risiko for blodpropp. Jeg har vondt i dag også, akkurat som jeg har strekk i leggen på baksiden, men forstår ikke hvorfor jeg har det da jeg bare har ligget på sofaen de siste døgnene pga influensaen.

Jeg kjenner jeg begynner å bli litt redd for at jeg har fått blodpropp nå, siden jeg både hoster og har vondt i venstre legg, og begge disse tingene er symptomer på blodpropp... Men kan man ikke få det på forskjellige plasser? At hoste indikerer blodpropp i lunger, mens smerte i venstre legg indikerer blodpropp der?

Hva bør jeg gjøre? Tror dere jeg har vondt i leggen og hoster pga influensaen? Eller bør jeg gå til legen?

Anonym poster: 2de4bdf5ccb6693bdff941b0064409e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du målt omkretsen på leggene? Er du tungpustet når du sitter?

Hoste indikerer da i de fleste tilfeller alt annet enn blodpropp, nemlig forkjølelse, bronkitt, lungebetennelse og influensa. Jeg har hatt ti lungebetennelser og flere bronkitter og har aldri tenkt 'uææ, blodpropp'.

Anonym poster: e9feb809c298a4943f09ea6bf02a695b

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Nei har ikke målt omkretsen på leggene.. Må gjøre det nå som du sier det, kan være lurt.

Jeg vet at hoste også kommer med mange andre ting, har hostet mange ganger selv før også. Hadde bla. lungebetennelse i sommer. Men det som jeg synes var skummelt denne gangen var hostingen + vondt i venstre legg samtidig. Hadde ikke tenkt blodpropp om jeg ikke hadde hatt vondt i leggen i tillegg...

Skrevet

Jeg hostet og spydde blod når jeg hadde blodpropp, men det var i lunga. Gikk på yasmin den gangen.

Har du blåmerker på leggen? Kriblinger? Rød eller hoven? Er du usikker og smertene ikke går over, ta deg en tur til legen/legevakten, om ikke annet bare for å roe deg selv ned :)

Anonym poster: c64a08bb38e46c5da5c7779b84784690

Skrevet

Symptomer på blodpropp i bena er endret farge på benet, det blir rødt og etterhvert blått eller marmorert, men da er det krise. Og smerter, det gjør veldig vondt og hevelse i benet.

Sjansen for blodpropp er liten. Men ring legen din så får du en sjekk også er det ute av verden.

Anonym poster: 6a93ff353807146454b7244e81c1d19f

Skrevet

TS her.

Har ikke blåmerker og er ikke rød. Har kriblinger ja, men det er i hele kroppen pga influensaen regner jeg med. Omkretsen på leggene var lik heldigvis. Jeg får følge med om det blir rødt/blått og hovent så får jeg dra til legen om det skjer :) tusen takk for svar til alle:)

Gjest Martine
Skrevet

Hvis du har hatt influensa med feber, kan du få vondt i kroppen etterpå! Ikke febersmerter. Hadde det da jeg hadde lungebetennelse for noen år siden! Mange dager med høy feber man ha flere sånne type bivirkninger! Jeg sprakk også et blodkar i øye som ble betent!

Jeg er ikke ekspert på blodpropp, men jeg har hatt lignende med feber!:)

Skrevet

Du kan ha strekket noen sener eller nerver i beinet. Det skjer ofte med mitt ene lår(spessielt når jeg sitter i visse stillinger), men har ikke blodpropp. Den er bare anspent og stiv.

Anonym poster: f0fe46488e0b1845a3e3861d5d35a209

Skrevet

Hadde det vært blodpropp hadde du ikke vært i tvil.

Skrevet (endret)

Kjære trådstarter.

Jeg stenger denne tråden da dette er en såpass alvorlig problemstilling der du helst bør få et profesjonelt svar. Her inne har vi ingen oversikt over hvilke kompetanse som ligger bak rådene som gis, og ingen her er i posisjon til vurdere om dine symptomer skyldes influensa eller blodpropp. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med lege eller legevakt da slike symptomer kan potensielt være farlige for liv og helse.

ninuska_, mod

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...