Gå til innhold

Jernteppe eller hjerneteppe?

Hva heter det?  

45 stemmer

1. 1. Hva heter det?

• Jernteppe
      133
    • Hjerneteppe
      18

Fremhevede innlegg

Skrevet
:ler: sambo så to kuuuuule fjortisgutter på frognerbadet i fjor sommer. Rett ved siden av de satt det en liten fugle. Han ene utbryter litt sjokkert : se a - en bird :ler: latterlig

:ler2: Da var de nok bra kule, ja!! :hoho:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Jernteppe,selvfølgelig. Aldri hørt at noen har sagt hjerneteppe.

Tomatpurre derimot..det sier nok jeg også :oops:

Mrs.Potter

Skrevet

Åååå - kjenner nesten at pulsen stig når eg les her inne - dette er ikkje sunt for sånne som meg! :wink:

Men det heiter sjølvsagt jernteppe! *listar seg ut før det er for seint* :)

Skrevet
Åååå - kjenner nesten at pulsen stig når eg les her inne - dette er ikkje sunt for sånne som meg! :wink:

Men det heiter sjølvsagt jernteppe! *listar seg ut før det er for seint* :)

jeg sitter på hendene mine og tør ikke begynne en gang... men det er nok å irritere seg over ja :ler:

Skrevet
At noen kan TRO at det heter hjerneteppe!!! :o De burde få seg et!

Ja, da burde jeg få meg et! :oops:

Jeg har alltid trodd det het hjerneteppe jeg!

Jeg brukte faktisk utrykket senest i går. ....flaut! :flau:

Fra nå av heter det jernteppe for meg og. :wink:

Skrevet
Ellers blir jeg særdeles irritert når folk blander inn engelske ord i en setning når vi har utmerkede ord i vårt eget språk for det samme. Type Idol-Thomas Strl...? som bare måååå ha et engelsk ord med i en setning. "Og så satte jeg meg i en chair, vettu..." " Skal du å se en movie i dag eller?" Blir bare for dumt
!

Dette "synder" jeg også mot, og det kommer jeg nok til å fortsette med også, for det er liksom meg, det. Jeg sier ikke "bird" og "chair" og sånn da, det synes jeg også er teit. Det går ofte på engelske uttrykk, (som jeg ofte synes er mer talende på engelsk, enn på norsk).

Skrevet

Hm, jeg sier også tomatpurre, og det gjør hele familien min og alle jeg kjenner også. Sikker på at det ikke går an å si tomatpurre, selv om det skrives puré?

Skrevet

Jernteppe vil jeg si er riktig ord å bruke :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

... for ikke å snakke om glassbyggerstein.

Det er ikke en stein for glassbyggere, det er en byggestein av glass - og dermed heter det glassbyggestein!

Den syndes det mye mot, til og med i annonser for produktet.

Skrevet

Jeg sier jernteppe, men det kan vel være jeg har noen andre talefeil... Kommer faktisk ikke på noen nå, men vet ikke helt om jeg tørr spørre noen jeg kjenner for det...

Jeg vet i alle fall at jeg gikk rundt og trodde det het navo og ikke nabo til jeg var 13-14 år, det var pinlig å få oppklart det!

(Og så er jeg stadig av den oppfattning at det er mer moro med to r'er i moro, så derfor skriver jeg som regel morro selv om jeg vet det er galt...)

Skrevet
Hm' date=' jeg sier også tomatpurre, og det gjør hele familien min og alle jeg kjenner også. Sikker på at det ikke går an å si tomatpurre, selv om det skrives puré?[/quote']

Helt sikker.

En annen ting som irriterer meg, er når folk sier/skriver "mere". Det er ikke et ord, det heter "mer".

Skrevet

Rehabelitering. Så det i en annonse i går - utrolig irriterende med skrivefeil i annonser!

Skrevet
Hva med disse gullkornene som jeg har plukket opp:

Triologi

Hva er galt med dette ordet ??

Skrevet

Hm, jeg får gi meg da! :ler:

Jeg så forresten på TV2 her om dagen, de små "firkantene" de har for å vise hvilke programmer som kommer utover kvelden, der sto det "Helter i Helekopter"

Skrevet

Hva er galt med disse ordene??

Det heter ekstravagant, og ikke...gavant.

Det andre lurte faktisk jeg på også. :klø: (Vi skjønner det nok når noen forklarer det...)

Skrevet

Trilogi - ikke triologi.

Skrevet

Det heter ekstravagant, og ikke...gavant.

Det andre lurte faktisk jeg på også. :klø: (Vi skjønner det nok når noen forklarer det...)

Nå leste jeg for kjapt igjen! :hoho: Så ikke at det var skrevet feil jeg :klaske:

Skrevet
Rehabelitering. Så det i en annonse i går - utrolig irriterende med skrivefeil i annonser!

Enig! Så en annonse på Finn i går: "Parkeringsplass tildeles etter

ansinitet."

Skrevet

Irriterer meg grønn når jeg hører "Råååsjbiff" istedenfor roastbiff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...