Gå til innhold

noen med hemoroider her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått en hemoroid(som har blitt mindre de siste dagene) og lurer på em ting.. vokser deresutover dagen? Dvs at den er liten om morgenen og at denblir større/stor om kvelden?

Anonym poster: 009c610410222b5bb2e75a43ea310f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan jeg godt forestille meg at den gjør. for utover dagen så sitter du jo på do noen ganger og trykker litt og da blir jo hemoroiden pressa mer ut og får mer blod i seg osv. min er så stygg. har lyst til å få den fjerna men tør ikke vise den til fastlegen min for han er så hot....

Anonym poster: a4c7a1f8a4f208d72ba4fcc0b9a3d4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jeg godt forestille meg at den gjør. for utover dagen så sitter du jo på do noen ganger og trykker litt og da blir jo hemoroiden pressa mer ut og får mer blod i seg osv. min er så stygg. har lyst til å få den fjerna men tør ikke vise den til fastlegen min for han er så hot....

Anonym poster: a4c7a1f8a4f208d72ba4fcc0b9a3d4a8

Betyr det at du har en hemoride som du har hatt lenge og som du ikke blir kvitt? Jeg har fått dette for første gang og aner egentlig ikke tidsaspekt her. Men det er så jævlig vondt at jeg kjenner at jeg ikke klarer mange dagene før jeg må komme meg til lege. Å gå slik over lengre tid klarer jeg bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vokser utover dagen ja, når du står og går og er på do.

Legen kan ikke gjøre noe annet enn å gi deg Scheriproct stikkpiller. De virker omtrent som salven.

De skjærer ikke bort hemoroider før de har vært der en god stund, og det er lange ventetider på inngrepet mange steder i landet.

Finn ut hvorfor du har fått den og forebygg, det er det beste. Utover det så er det avlastning, ikke sitt så mye - ligg heller på sofaen. Ikke press noe særlig når du er på do, men mange glemmer at diaré også kan gi hemoroider pga trykket kroppen selv lager.

Anonym poster: feeb67610edf6d494e0ea9d917a46cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nå... Uheldigvis er min kropp laget sånn at det gjerne vil drite flere ganger om dagen... :( Au au au... Visste dere at japanere sjelden sliter med sånt? Toalettene er laget for å sitte med på huk, og det forebygger, siden dette egentlig er den naturlige måten å sitte på :)

Anonym poster: 0cc806afb71ae79d582e584c7d8699f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjærer ikke bort hemoroider før de har vært der en god stund, og det er lange ventetider på inngrepet mange steder i landet.

Anonym poster: feeb67610edf6d494e0ea9d917a46cf8

Hemorider kan opereres på to måter; man kan få den litt omfattende versjonen hvor man går inn for å fjerne hudfolder, hemorider og alt, og man kan få et lite inngrep som tar ti minutter, hvor man bare snitter i hemoriden for å tømme den.

Den sistnevnte kan gjøres på kort varsel, enten ved legekontor (om de har praktiserende kirurg) eller ved nærmeste legevakt/akuttmottak/sykehus.

Det holder lenge at hemoriden er trombosert (knallhard og jævlig vond) og har ingenting å si om den bare har vært der en ukes tid.

Uansett hvilken metode man velger, er det alltid en sjanse for at hemoridene kommer igjen, selv om det er en mindre sjanse for det når man fjerner rubbel og bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk scheriproct salve, det hjelper veldig på smertene. Det får man kjøpt reseptfrikk på apoteket. Så kan du få stikkpiller i tillegg av legen.

Anonym poster: 3a58d2710d9fd82eb57fa8f6b8577b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...