Gå til innhold

Følge opp midtgangen?

35 stemmer

1. 1. Hvem skal følge dere opp midtgangen før vielse?

• Ingen, jeg går alene
      6
    • Pappa
      16
    • Mamma
      0
    • Bestefar
      0
    • Bestemor
      0
    • Jeg og mannen min går sammen opp
      8
    • Andre (hvem?)
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere gjøre? Jeg er glad i tradisjoner, og har i utgangspunktet lyst at pappa skal følge meg opp. Men, jeg har ikke så bra forhold til min far, og vurderer derfor å gå alene. Hva skal dere gjøre?

Også folk som ikke skal gifte seg med det første, men bare har en tanke om hva de vil gjøre en gang i tida, er hjertelig velkomne til å svare!

Anonym poster: 3af45d21807545fabfb945302ee26598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa fulgte meg opp.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

jeg vil helst at min stefar skal følge meg da jeg ikke har noe godt forhold til min far. meen, kommer nok kanskje til å be begge om å følge meg opp :)

Skrevet

Vi skal gå opp sammen. Vi vil ha "det første møtet" i fred utenfor kirken :rodmer:

Skrevet

Her kan jeg ikke stemme, for det finnes ikke noe "vet ikke/ikke bestemt" alternativ ;) Min far døde da jeg var tenåring, mamma hadde ingen ny mann, og mamma døde i fjor. En storebror som jeg hadde følt det naturlig at fulgte meg opp døde året før mamma. (Dette høres jo helt sykt ut, men det er sånn dessverre). Så ingen av de "naturlige" følgerne er i live lenger. Vi skal gifte oss borgerlig, så jeg heller mest mot at jeg enten skal gå alene, eller med kjæresten. Et annet alternativ er at mannen til forloveren min følger meg (vi er svært gode venner).

Anonym poster: fcfc6d2a91dcef10b1fc7e5ce3b3b5f2

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi skal gå opp sammen. Har ikke sansen for denne tradisjonen med å bli gitt bort av sin far, jeg har valgt min egen mann, og vi har valgt hverandre. :)

• Liker 5
Skrevet

Pappa, jeg er ordentlig pappajente og siden samboer også har et veldig godt forhold til pappa er det naturlig for oss at han følger opp midtgangen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet lyst til at jeg og forloveden skulle gå opp sammen, men der var ikke han enig gitt. Han har veldig lyst til å (hans ord) nyte synet av meg oppover "stien" mot han, så da blir det sånn.

Jeg kommer til å gå med pappa om jeg fremdeles har han og han er frisk nok. Han har veldig lyst til det selv, han har jo fulgt søstrene mine allerede så nå er det bare meg igjen. Mamma og pappa gikk forresten selv oppover kirkegulvet, de synes det var noe tull at noen skulle gi bort mamma til han. :laugh:

Hvis ikke jeg kan gå med pappa tror jeg nok jeg går alene.

Skrevet

Drømmen min er pappa, men han ville nok fått fullstendig fnatt (ikke så glad i oppmerksomhet) + at vi blir jo så få under vielsen (kun foreldre og søsken), så det er ikke så stort poeng å gjøre det sånn. Vi har jo også vært sammen i mange år og har ei jente som skal gå foran som brudepike, så da blir det fint å gå sammen.

Skrevet

Begge brødrene mine skal følge meg opp <3

Skrevet

Ingen tvil. Det må bli pappa.

Skrevet

Siden min far mest sansynlig ligger fordrukken i en park i Oslo, arme sjel, er det for meg mest naturlig at han som i praksis har hatt farsrollen siden jeg var fem år gammel, også er den som følger meg til alters. Det kan for øvrig bli en munter affære, siden han har bestilt seg samddrakt til dette oppdraget. Hans mor var halvt samisk, og ble drept da han var tenåring, og dette blir da hans måte å ære henne. Min søster (hans biologiske) er også forlovet, så om et par år får han gjenta det. :) Litt morsomt, men også veldig koselig. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal gå sammen med mine to (nesten) voksne døtre. Ved alteret står min kommende mann og hans sønn. Jeg liker tanken på at våre to, små familier skal bli forént. Min forlovede er krystallklar på at han ikke vil vite noe om hvordan jeg ser ut før jeg kommer inn i kirken, og jeg tenker heldigvis det samme. Vet at det blir et magisk øyeblikk :)

• Liker 3
Skrevet

Nå er jeg på ingen måte nær et bryllup, men hvis den dagen kommer, blir det mest sannsynlig storebror, siden pappa er død.

Skrevet

Pappa fulgte meg opp. Akkurat det overrasket mamma da jeg ikke har noe nært forhold til pappa, men jeg tenkte at det var forventet og det fledet nok både han og farmor (farfar er dement så han hadde nok allerede glemt hvem som skulle gifte seg da vi kom inn :fnise: ). Men kunne like gjerne hatt stefaren min eller broren min til å følge meg opp. Eller gått alene. Men da er det nok noen som hadde blitt skuffa så derfor droppa jeg det.

Mannen ville ikke at vi skulle gå sammen, han ville ha det øyeblikket der dørene går opp og han ser meg for første gang :rodmer:

Skrevet

Har å tenkt på min far. men så har jeg 2 gutter som er 6 og 4 år da bryllupet står, så har litt lyst til at de følger meg opp.

Vi har jo å vært sammen i nesten 12 år da bryllupet står. :)

Men er usikker ja!

Skrevet

Sønnen min på 23 tror jeg. Datteren på 21 skal være forlover for meg og vår felles datter på 9 skal være brudepike. :-)

Skrevet

Vi går opp sammen med våre barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...