Gjest lisha Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har en unghund og en kattunge på 5 mnd - og for et herlig par de er! de leker sammen, vasker(slikker) hverandre og sover inntil hverandre det tok en dag fra kattungen kom i hus til de var perlevenner
Portvinpiken Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Her er det både hunder og katter og de er veldig gode venner. Unghunden på 33 kg og 11 md har den ene katten som beste lekevenn, og katten tar ofte initiativet til lek. Begge kattene blir også alltid med ut på tur og de elsker like mye som hundene å ha godbitsøk i skogen :-)
Gjest lisha Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Her er det både hunder og katter og de er veldig gode venner. Unghunden på 33 kg og 11 md har den ene katten som beste lekevenn, og katten tar ofte initiativet til lek. Begge kattene blir også alltid med ut på tur og de elsker like mye som hundene å ha godbitsøk i skogen :-) så artig moro at kattene blir med på tur også da!
Gjest Sobril Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Jada. Katten blir 14 og det har ikke gått en dag uten at en eller annen bikkje har løpt etter henne. Hun har vokst opp med flere bikkjer, men her har det aldri blitt den idyllen andre beskriver. Kanskje det er kroppsspråket til pus som gjør utslaget? Endret 22. januar 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Jada. Katten blir 14 og det har ikke gått en dag uten at en eller annen bikkje har løpt etter henne. Hun har vokst opp med flere bikkjer, men her har det aldri blitt den idyllen andre beskriver. Kanskje det er kroppsspråket til pus som gjør utslaget? Det kan jo være så enkelt at katten ikke liker hundene, og hundene ikke liker katten. Anonym poster: 3e3319c82ac0b4262a33f2d32dcfd8b6
Gjest Sobril Skrevet 22. januar 2013 #6 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Det kan jo være så enkelt at katten ikke liker hundene, og hundene ikke liker katten. Anonym poster: 3e3319c82ac0b4262a33f2d32dcfd8b6 Det har hendt, faktisk, at hun har gnidd panna mot hundene. Tror det er de som er i overkant interessert i å leke. Dessuten er hun litt sky. Hadde en stor hund engang som pus valgte å legge seg ved siden av i senga hans. Han sov, og skvatt da pus la seg ned. Ergo skvatt hun desto mer osv osv Endret 22. januar 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har hund og katt! Katten hatet hunden i nesten ett år. Nå er hun bare litt redd for ham. Anonym poster: b7e0da303eb20ce26f7e34076204b6a7
Gjest Spiderpig Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Har hund og katt. Eller knoll og tott som jeg kaller dem Bestevenner, og veldig glade i hverandre. Bikkja hjalp meg MYE når det gjalt pus, som kom inn i varmen en desember, 6 uker gammel med et sår over halve ryggen. Livredd! Men bikkja likte han! Så uten hunden tror jeg at det hadde vært mye verre å få pus tam enn det var..
Gjest Funky Punk Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Har alltid hatt hunder, men bare hatt en katt. Savner virkelig pusen min men hun forsvant og ble sporløst borte Haddr to gigantraser når jeg hadde katten. Første uken hun var hos meg så var hun kjemperedd hundene, men plutselig en dag så fant jeg alle tre i sofaen sammen Hun var alltid med når jeg gikk turer med bikkjene, løp til og med sammen med dem på jordet Hun ble som en ekstra hund, begynte å logre når vi fikk besøk, stod og lagde "bjeffe"lyder når hun hørte folk på utsiden
Heart7086 Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Katt og hunder i hus her og. Pusi har vokst opp med hunder, men har egentlig aldri likt vår eldste hund. ikke fordi det har skjedd noe spesielt, og de har logge i senga sammen opptil flere ganger. Har også hatt inne rundt 10 andre hunder,(krisehjem for dyrebeskyttelsen), som hun har godtatt. Og gjorde regning med at når siste innskudd kom i hus ville det bli på samme måte, et par dager med surmuling og fresing fra pus. Men neida, pus likte virkelig valpen fra første stund, og gnir seg gjerne inntil henne, sitter ved siden av henne foran peisen, osv. Tror at det har mye kjemi for dyrene og, slik det er for oss når vi treffer noen:-) Edit: se for deg en 35 kg tøff Akita Inu hanne, og en liten pus på rundt 2kg... pus har gjemt seg oppi vedsekke og lytter til hunden som labber forbi. Andre gangen hunden labber forbi hopper katten opp i lufta og slår etter hunden.. Hun treffer ikke, for hunden skvatt så han hoppa minst 20 cm i været og en meter bakover!! Pus har gjort dette flere ganger, ser ut som hun elsker når hundene skvetter, men det er aldri klør ute på henne så frykter ikke om hun skulle treffe de en gang Endret 22. januar 2013 av Heart7086
Sorbits! Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 Har både katter og hund, og det går helt greit, det.
allice Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Hei. Jeg lurer litt på en ting. Jeg har en liten pusejente på 6 mnd nå. Moren min har en cavaler (ca 2 år, og ikke vannt med katter), og foreldrene hanses har en leonberger (ca 5 år og har hatt en katte som bestevenn) meg og sambo vurderer å skaffe oss hund etterhvert. Er det da lurt av oss å låne med oss en av hundene hjem til oss, så kattungen blr vannt med bkkjer nå? Og i såfall, hvem av de burde v spørre? Tenkte først litt på cavaleren pga størelsen dens, men den har jo ikke noe erfaring med katter, eller leonbergeren, som alerede er vannt med katter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå